معاون سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:
افزایش ۲۹۹ درصدی تخلیه گندم در بندر شهید رجایی
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی ۲۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی از ابتدای سال جاری تاکنون در بندر شهید رجایی خبر داد و گفت: تخلیه گندم در این بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۹۹ درصدی داشته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، روحالله شاعلیا اظهار کرد: از فروردین ماه سال جاری تا ۱۸ بهمن ماه در مجموع ۲۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که ۱۴ فروند آن به محمولههای گندم اختصاص داشته است. در این بازه زمانی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۱۹ تُن کالای اساسی شامل گندم، روغن، برنج، ذرت، جو و کود از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شده است.
وی با اشاره به اهمیت تأمین کالاهای راهبردی کشور تصریح کرد: در این مدت، ۸۸۶ هزار و ۳۰۴ تُن گندم در بندر شهید رجایی تخلیه شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجه ۲۹۹ درصدی را نشان میدهد.
شاعلیا ادامه داد: در بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۱۵ فروند شناور با مجموع تناژ ۶۴۸ هزار و ۴۱۶ تُن در این بندر پهلودهی شده بود که تنها چهار فروند آن حامل گندم بود، در حالی که امسال تعداد شناورهای حامل کالای اساسی به ۲۴ فروند افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در روز شنبه ۱۸ بهمن، وی تأکید کرد: این رشد نشاندهنده ارتقای ظرفیت عملیاتی، تسهیل فرآیندهای بندری و نقش مؤثر بندر شهید رجایی در تأمین امنیت غذایی کشور است.
به گزارش اقتصادسرآمد، روحالله شاعلیا اظهار کرد: از فروردین ماه سال جاری تا ۱۸ بهمن ماه در مجموع ۲۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که ۱۴ فروند آن به محمولههای گندم اختصاص داشته است. در این بازه زمانی، یک میلیون و ۲۵۰ هزار و ۳۱۹ تُن کالای اساسی شامل گندم، روغن، برنج، ذرت، جو و کود از طریق بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شده است.
وی با اشاره به اهمیت تأمین کالاهای راهبردی کشور تصریح کرد: در این مدت، ۸۸۶ هزار و ۳۰۴ تُن گندم در بندر شهید رجایی تخلیه شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزایش قابل توجه ۲۹۹ درصدی را نشان میدهد.
شاعلیا ادامه داد: در بازه زمانی مشابه سال گذشته، ۱۵ فروند شناور با مجموع تناژ ۶۴۸ هزار و ۴۱۶ تُن در این بندر پهلودهی شده بود که تنها چهار فروند آن حامل گندم بود، در حالی که امسال تعداد شناورهای حامل کالای اساسی به ۲۴ فروند افزایش یافته است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان در روز شنبه ۱۸ بهمن، وی تأکید کرد: این رشد نشاندهنده ارتقای ظرفیت عملیاتی، تسهیل فرآیندهای بندری و نقش مؤثر بندر شهید رجایی در تأمین امنیت غذایی کشور است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
واکاوی ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانها در نوشهر و رامسر
-
۱۵۰ فروند شناور فرسوده آماده بازیافت است
-
توجه ویژه به صنعت کشتیسازی در برنامه هشتم توسعه ضروری است
-
افزایش ۲۹۹ درصدی تخلیه گندم در بندر شهید رجایی
-
نخستین سفر آزمایشی دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) با ناوچههای ۵۰ پایی به بندرانزلی
-
توقیف ۵ فروند شناور و کشف ۲۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آبی بوشهر
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



