پیگیری خسارت‌های جنگ و تداوم صید برای امنیت غذایی


معاونان اتاق تعاون ایران با حضور در بنادر صیادی گوگسر، جاسک و مناطق صیادی قشم، بر تداوم فعالیت صیادان، تقویت تعاونی‌ها و حمایت از جامعه صیادی در مسیر تأمین امنیت غذایی کشور تأکید کردند.
به گزارش اقتصادسرآمد، معاونان اتاق تعاون ایران به همراه مدیرکل شیلات هرمزگان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صیادی استان و رئیس هیئت‌مدیره اتحادیه صیادان کشور با حضور در بنادر و مناطق صیادی شرق هرمزگان از جمله بندر صیادی گوگسر و شهرستان‌های جاسک و قشم، از تأسیسات صیادی، شناورها و وضعیت جامعه صیادی بازدید کرده و از نزدیک در جریان خسارت‌های وارد شده به شناورهای صیادی در پی جنگ رمضان و شرایط فعالیت صیادان قرار گرفتند. در جریان این بازدیدها مدیرکل شیلات استان با اشاره به نقش مهم بنادر صیادی شرق هرمزگان در تخلیه صید و پشتیبانی ناوگان صیادی، تأکید کرد: با وجود شرایط جنگی، فعالیت‌های صید و صیادی و تخلیه صید در استان تداوم داشته و بخشی از نیاز صنایع فرآوری و بازار آبزیان کشور از این طریق تأمین می‌شود؛ به‌گونه‌ای که تنها در یکی از مراحل تخلیه صید در بندر گوگسر، شش فروند لنج صیادی آب‌های دور حدود ۴۰۰ تن ماهی صید کرده‌اند.  مسعود بارانی همچنین با اشاره به خسارت‌های وارد شده به برخی شناورهای صیادی، بر ضرورت پیگیری جبران خسارت‌ها، تقویت زیرساخت‌های بنادر صیادی، بهبود امکانات تخلیه و نگهداری صید و حمایت از تعاونی‌های صیادی تأکید کرد و نقش جامعه صیادی استان در تأمین امنیت غذایی کشور را بسیار مهم دانست.  در ادامه، معاونان اتاق تعاون ایران نیز با تأکید بر ظرفیت‌های قابل توجه شیلاتی استان هرمزگان، آمادگی این نهاد را برای پیگیری جبران بخشی از خسارت‌های وارد شده به صیادان در سطح ملی، تقویت تعاونی‌های صیادی، توسعه زیرساخت‌های لجستیکی و جذب سرمایه‌گذاری در بخش شیلات و ایجاد زنجیره ارزش افزوده اعلام کردند.
پیگیری خسارت‌های جنگ و تداوم صید برای امنیت غذایی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه