عضو کمیسیون انرژی مجلس:
ایران اسلامی از مدیریت خلیجفارس و تنگه هرمز کوتاه نمیآید
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت:مدیریت و کنترل راهبردی تنگه هرمز توسط ایران یکی از حساسترین و کلیدیترین مباحث ژئوپلیتیکی در منطقه خلیج فارس است و ایران از مدیریت آن کوتاه نمیآید.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمد بهرامی سیف آبادی،بر لزوم صیانت از هویت تاریخی خلیج فارس تاکید کرد و گفت:خلیج فارس تنها یک جغرافیای آبی نیست، بلکه دارای تاریخی کهن و ریشهدار است که با غیرت و شجاعت مردمانش گره خورده است.
وی با تاکید بر اینکه تنگه هرمز نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه از لحاظ امنیتی و سیاسی اهمیت جهانی دارد،افزود: تنگه هرمز؛ شاهراه حیاتی ایران و موهبتی الهی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب قدردانی واقعی از این نعمت، با تثبیت حاکمیت بر آن میسر می شود.مدیریت و کنترل راهبردی تنگه هرمز توسط ایران اسلامی یکی از حساسترین و کلیدیترین مباحث ژئوپلیتیکی در منطقه خلیج فارس است.
نماینده بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس با اشاره به نقش و توانمندی ایران در کنترل تنگه هرمز،مطرح کرد: از منظر نظامی و سیاسی، ایران قدرت برتر در تنگه هرمز محسوب میشود و نیروی های مسلح دریایی غیور کشورمان در منطقه مستقر هستند و این توانمندی به جمهوری اسلامی حق بازدارندگی راهبردی در برابر فشارهای خارجی بهویژه آمریکا و همپیمانانش را میدهد؛ایران اسلامی از مدیریت جدید خلیجفارس و تنگه هرمز کوتاه نمیآید.
بهرامی با اشاره به محاصره دریایی توسط آمریکا،ادامه داد:در حوزه دیپلماسی،جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده است که تضمین امنیت تنگه هرمز باید توسط کشورهای منطقه صورت گیرد، نه نیروهای خارجی و هرگونه تهدید یا تحریم نفتی علیه ایران میتواند منجر به بازنگری در سیاستهای عبور و مرور از تنگه شود به این معنا که اگر نفت ایران صادر نشود، نفت دیگران هم از تنگه عبور نخواهد کرد. بنابراین حضور آمریکا در اطراف تنگه هرمز یک تهدید برای امنیت انرژی محسوب می شود.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد:راهزنی دریایی توسط آمریکا بحران انرژی جهانی را تشدید کرده و باعث افزایش قیمت نفت و گاز همچنین افزایش هزینه مواد شیمیایی،کودها و مواد اولیه مورد نیاز صنایع می شود. اگر ترامپ تهدید و محاصره را ادامه دهد شاهد افزایش قیمت مواد خام در سراسر جهان خواهیم بود.
عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تنگه هرمز حساسترین گلوگاه انرژی جهان است،خاطرنشان کرد: در صورت ادامه راهزنی دریایی آمریکا ،احتمال بستن تنگه باب المندب توسط انصارالله زیاد است بستهشدن همزمان بابالمندب بزرگترین شوک انرژی و حمل و نقل نیمقرن اخیر را به همراه خواهد داشت.
بهرامی در ادامه بیان کرد: نتیجه راهبرد بسته شدن تنگه بابالمندب باعث بالارفتن قیمت انرژی و اختلال شدید در زنجیره تأمین خواهد شد؛تولید جهانی کند و گران میشود، قیمت کالاها بالا و تورم جهانی افزایش می یابد و در نتیجه فشار بر معیشت در همه قارهها بیشتر می شود.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمد بهرامی سیف آبادی،بر لزوم صیانت از هویت تاریخی خلیج فارس تاکید کرد و گفت:خلیج فارس تنها یک جغرافیای آبی نیست، بلکه دارای تاریخی کهن و ریشهدار است که با غیرت و شجاعت مردمانش گره خورده است.
وی با تاکید بر اینکه تنگه هرمز نه تنها از لحاظ اقتصادی بلکه از لحاظ امنیتی و سیاسی اهمیت جهانی دارد،افزود: تنگه هرمز؛ شاهراه حیاتی ایران و موهبتی الهی است و به فرموده رهبر معظم انقلاب قدردانی واقعی از این نعمت، با تثبیت حاکمیت بر آن میسر می شود.مدیریت و کنترل راهبردی تنگه هرمز توسط ایران اسلامی یکی از حساسترین و کلیدیترین مباحث ژئوپلیتیکی در منطقه خلیج فارس است.
نماینده بویراحمد،دنا و مارگون در مجلس با اشاره به نقش و توانمندی ایران در کنترل تنگه هرمز،مطرح کرد: از منظر نظامی و سیاسی، ایران قدرت برتر در تنگه هرمز محسوب میشود و نیروی های مسلح دریایی غیور کشورمان در منطقه مستقر هستند و این توانمندی به جمهوری اسلامی حق بازدارندگی راهبردی در برابر فشارهای خارجی بهویژه آمریکا و همپیمانانش را میدهد؛ایران اسلامی از مدیریت جدید خلیجفارس و تنگه هرمز کوتاه نمیآید.
بهرامی با اشاره به محاصره دریایی توسط آمریکا،ادامه داد:در حوزه دیپلماسی،جمهوری اسلامی بارها تأکید کرده است که تضمین امنیت تنگه هرمز باید توسط کشورهای منطقه صورت گیرد، نه نیروهای خارجی و هرگونه تهدید یا تحریم نفتی علیه ایران میتواند منجر به بازنگری در سیاستهای عبور و مرور از تنگه شود به این معنا که اگر نفت ایران صادر نشود، نفت دیگران هم از تنگه عبور نخواهد کرد. بنابراین حضور آمریکا در اطراف تنگه هرمز یک تهدید برای امنیت انرژی محسوب می شود.
نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد:راهزنی دریایی توسط آمریکا بحران انرژی جهانی را تشدید کرده و باعث افزایش قیمت نفت و گاز همچنین افزایش هزینه مواد شیمیایی،کودها و مواد اولیه مورد نیاز صنایع می شود. اگر ترامپ تهدید و محاصره را ادامه دهد شاهد افزایش قیمت مواد خام در سراسر جهان خواهیم بود.
عضو کمیسون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تنگه هرمز حساسترین گلوگاه انرژی جهان است،خاطرنشان کرد: در صورت ادامه راهزنی دریایی آمریکا ،احتمال بستن تنگه باب المندب توسط انصارالله زیاد است بستهشدن همزمان بابالمندب بزرگترین شوک انرژی و حمل و نقل نیمقرن اخیر را به همراه خواهد داشت.
بهرامی در ادامه بیان کرد: نتیجه راهبرد بسته شدن تنگه بابالمندب باعث بالارفتن قیمت انرژی و اختلال شدید در زنجیره تأمین خواهد شد؛تولید جهانی کند و گران میشود، قیمت کالاها بالا و تورم جهانی افزایش می یابد و در نتیجه فشار بر معیشت در همه قارهها بیشتر می شود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



