مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه:
نظارت و کنترل برداشت از چاههای کشاورزی استان کرمانشاه تشدید میشود
گروه استان ها- کرمانشاه - مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه گفت: شناسایی و انسداد چاههای فاقد پروانه بهرهبرداری، بهویژه در دشتهای ممنوعه و بحرانی استان، همراه با نظارت دقیق بر اضافهبرداشت از چاههای مجاز، از مهمترین برنامههای عملیاتی امسال این شرکت است.
به گزارش اقتصادسرآمد، بهرام درویشی در جلسه بررسی عملکرد طرح احیا و تعادلبخشی منابع آب زیرزمینی استان کرمانشاه، افزود: در بخش مدیریت و کنترل برداشت، توسعه نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاههای دارای پروانه بهرهبرداری در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: این کنتورها با امکان پایش دقیق میزان برداشت و اعمال سهمیههای تخصیصی، زمینه شفافیت و نظمبخشی بیشتر در بهرهبرداری از منابع آب زیرزمینی را فراهم میکنند.
درویشی همچنین از تقویت گشتهای میدانی و فعالیتهای نظارتی در قالب سامانه «سامگشت» در سطح استان خبر داد و گفت: بازدیدهای مستمر با ثبت بهروز اطلاعات برای شناسایی موارد اضافهبرداشت در دستور کار قرار میگیرد تا روند کنترل و نظارت بر بهرهبرداری از چاهها بهصورت مؤثرتر و منسجمتر دنبال شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با اشاره به نقش کلیدی انسداد چاههای غیرمجاز در حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان، تصریح کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از برداشتهای غیرقانونی و کاهش فشار بر آبخوانهای آسیبپذیر، با جدیت دنبال میشود؛ بهگونهای که در سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۳۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.
درویشی با بیان اینکه مدیریت پایدار آبخوانها و جلوگیری از افت سطح آب زیرزمینی تنها با اجرای منسجم برنامههای کنترلی، نظارتی و مدیریتی محقق میشود، خواستار بهرهگیری کامل از ظرفیتهای قانونی و همکاری مؤثر دستگاههای ذیربط شد.
وی در پایان بر ضرورت همافزایی واحدهای اجرایی، تعامل با بهرهبرداران و همکاری نزدیک با سایر دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف طرح احیا و تعادلبخشی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان تأکید کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، بهرام درویشی در جلسه بررسی عملکرد طرح احیا و تعادلبخشی منابع آب زیرزمینی استان کرمانشاه، افزود: در بخش مدیریت و کنترل برداشت، توسعه نصب کنتورهای هوشمند حجمی بر روی چاههای دارای پروانه بهرهبرداری در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: این کنتورها با امکان پایش دقیق میزان برداشت و اعمال سهمیههای تخصیصی، زمینه شفافیت و نظمبخشی بیشتر در بهرهبرداری از منابع آب زیرزمینی را فراهم میکنند.
درویشی همچنین از تقویت گشتهای میدانی و فعالیتهای نظارتی در قالب سامانه «سامگشت» در سطح استان خبر داد و گفت: بازدیدهای مستمر با ثبت بهروز اطلاعات برای شناسایی موارد اضافهبرداشت در دستور کار قرار میگیرد تا روند کنترل و نظارت بر بهرهبرداری از چاهها بهصورت مؤثرتر و منسجمتر دنبال شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای کرمانشاه با اشاره به نقش کلیدی انسداد چاههای غیرمجاز در حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان، تصریح کرد: این اقدام با هدف جلوگیری از برداشتهای غیرقانونی و کاهش فشار بر آبخوانهای آسیبپذیر، با جدیت دنبال میشود؛ بهگونهای که در سال گذشته بیش از یک هزار و ۴۳۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.
درویشی با بیان اینکه مدیریت پایدار آبخوانها و جلوگیری از افت سطح آب زیرزمینی تنها با اجرای منسجم برنامههای کنترلی، نظارتی و مدیریتی محقق میشود، خواستار بهرهگیری کامل از ظرفیتهای قانونی و همکاری مؤثر دستگاههای ذیربط شد.
وی در پایان بر ضرورت همافزایی واحدهای اجرایی، تعامل با بهرهبرداران و همکاری نزدیک با سایر دستگاههای اجرایی برای تحقق اهداف طرح احیا و تعادلبخشی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی استان تأکید کرد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
جایگاه آینده اصفهان در گرو بالندگی نظام تعلیم و تربیت است
-
تخصیص اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریالی منطقه آزاد چابهار برای تحول در نظام آموزشی سواحل مَکُران
-
بر ضرورت اجرای طرحهای پدافندی در حوزه رسانه و فرهنگ
-
رکوردشکنی مزایده اموال تملیکی هرمزگان در کشور با فروش ۵.۷ میلیارد ریال
-
مبنای مدیریت استان، خرد جمعی و تعامل منطقی با بخش خصوصی است
-
نظارت و کنترل برداشت از چاههای کشاورزی استان کرمانشاه تشدید میشود
-
تاکید بر تکمیل سریع طرحهای عمرانی پخش فرآوردههای نفتی در بندرماهشهر
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



