وال استریت ژورنال گزارش داد:
شرایط وخیم انسانی در کشتیها و نفتکشهای گیر افتاده در تنگه هرمز
روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به بررسی وخامت شرایط انسانی کشتیهای باری و نفتکشهای سرگردان در تنگه هرمز، از جمله ذخایر رو به پایان دارو و غذا پرداخته و آن را پیامد آغاز جنگ غیرقانونی آمریکا علیه ایران دانسته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، با گذشت ۶۵ روز از تنشها در تنگه هرمز که در پی تجاوز غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران برای تردد کشتیهای متخاصم بسته و برای تردد کشتیهای دیگر کشورها مشروط به هماهنگی با مقامات ایرانی شده است، حدود ۲۰ هزار ملوان نفتکشها و کشتیهای باری در این منطقه سرگردان شده و درحالی که با کمبود آب، غذا و تحمل فضای محاصره دریایی آمریکا، گشتزنی ایران برای اعمال کنترل بر تنگه و تبادل آتش میان این دو مواجهند، با ناامیدی و نامطمئن اخبار مرتبط با تحولات جنگ ایران و آمریکا را به امید گشایشی در این زمینه دنبال میکنند.
بنابر گزارش ایسنا روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی در این باره نوشت: «شمیم صابر» ناوبر یک نفتکش چینی در تماس با نیروی دریایی ایران برای یافتن مسیر خروج از این درگیری پاسخ شنیده است که «وضعیت منطقه بسیار خطرناک و منطقه قرمز است». جیره غذایی او و خدمهاش رو به پایان است، در حالی که ناوهای آمریکایی تلاش میکنند ۲ کشتی با پرچم ایالات متحده را از میان آتش موشکی ایران عبور دهند و کانال اضطراری تماس دریایی پر از درخواست دریانوردانی است که روی دریا سرگردان شدهاند.
بیش از ۸۰۰ کشتی در انتظار خروج از تنگه هستند و کشتی صابر در اول صف قرار دارد-آنقدر نزدیک که چهره سربازان ایرانی قایقهای تندرو را که در حال گشتزنی هستند میبیند. در طبق پایین این کشتی بزرگ همکاران او با اضطراب با بازیهای گروهی و خواندن آخرین اظهارات «دونالد ترامپ» رئیسجمهور آمریکا وقت میگذرانند. پهپادها بالای سر آنها وز وز میکنند و زبالههای در حال گندیدنی که دیگر جایی برای انباشتن آنها روی عرشه نیست اطراف کشتیها شناور شده است.
به نوشته این روزنامه، خلیج فارس به زندانی شناور برای کارگرانی تبدیل شده است که دستمزد پایینی دارند. وضعیت آنها پیامد تجاوز آمریکا علیه ایران است. این دریانوردان عمدتا اهل کشورهایی مانند سوریه، فیلیپین و اندونزی هستند که با ذخایر اولیه رو به پایان در میان تبادل آتش گرفتار شدهاند. دستکم ۱۰ ملوان از آغاز این بحران جان باختهاند.
کارشناسان پیشبینی میکنند در هفتههای آینده شمار خدمه رهاشده توسط مالکان ورشکسته افزایش یابد و وخامت شرایط پزشکی در کشتیها که با کمبود دارو و بیماری مواجه شدهاند بیشتر شود. یک ملوان هندی به وال استریت ژورنال گزارش داده است که کشتی او غذا و آب شیرین را تمام کرده و ۲ عضو گروه کارکنان آن در وضعیت بحرانی هستند. یک ملوان روسی هم میگوید فقط برنج و آب دارند و داروی فشار خونش را تمام کرده است.
وال استریت ژورنال در ادامه آورده است: تهدید مین و درگیریهای دریایی خدمه را از بازگشت به بندر برای تامین مجدد ذخایر منع میسازد. آنها وحشت جنگ مدرن در دریا را تجربه میکنند. شرکتهای بیمه تمایلی به پذیرفتن مسئولیت خروج پرمخاطره کشتیها ندارند و حق بیمه کشتیهای داخل تنگه تا ۳۲ برابر افزایش یافته و به رقم بیسابقه ۸ میلیون دلار برای یک نفتکش بزرگ رسیده است.
بیش از ۲ هزار درخواست کمک به اتحادیه بینالمللی کارگران حملونقل رسیده است که نیمی از آنها مربوط به حقوق پرداختنشده و ۲۰۰ مورد مربوط به کمبود غذا، سوخت یا آب است.
ایران در جریان جنگ غیرقانونی آمریکایی-صهیونیستی تردد از تنگه هرمز را برای کشتیهای متخاصم ممنوع و برای کشتیهای دیگر کشورها مشروط به هماهنگی کامل با ایران کرد.
سپس ایران ذیل آتشبس با آمریکا که از ۱۸ فروردین اعلام شد، موافقت کرده بود به مدت ۲ هفته تحت نظارت نیروهای مسلح ایران تنگه هرمز را بازگشایی کند اما محاصره دریایی غیرقانونی آمریکا پس از مذاکرات بینتیجه اسلامآباد، وضعیت را پیچیدهتر کرد. ایران هشدار داد هرگونه ماجراجویی در این منطقه با پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح مواجه خواهد شد و کنترل تنگه هرمز که بخشی از آن در آبهای سرزمینی ایران واقع شده است در اختیار ایران باقی خواهد ماند.
دولت آمریکا سپس عملیات شکستخورده به اصطلاح «پروژه آزادی» را با ادعای تامین امنیت کشتیهای عبوری آغاز کرد اما پس از یک روز و مواجه شدن با پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که به درخواست پاکستان که میانجی مذاکرات تهران-واشنگتن است، این عملیات را متوقف میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، با گذشت ۶۵ روز از تنشها در تنگه هرمز که در پی تجاوز غیرقانونی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران برای تردد کشتیهای متخاصم بسته و برای تردد کشتیهای دیگر کشورها مشروط به هماهنگی با مقامات ایرانی شده است، حدود ۲۰ هزار ملوان نفتکشها و کشتیهای باری در این منطقه سرگردان شده و درحالی که با کمبود آب، غذا و تحمل فضای محاصره دریایی آمریکا، گشتزنی ایران برای اعمال کنترل بر تنگه و تبادل آتش میان این دو مواجهند، با ناامیدی و نامطمئن اخبار مرتبط با تحولات جنگ ایران و آمریکا را به امید گشایشی در این زمینه دنبال میکنند.
بنابر گزارش ایسنا روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی در این باره نوشت: «شمیم صابر» ناوبر یک نفتکش چینی در تماس با نیروی دریایی ایران برای یافتن مسیر خروج از این درگیری پاسخ شنیده است که «وضعیت منطقه بسیار خطرناک و منطقه قرمز است». جیره غذایی او و خدمهاش رو به پایان است، در حالی که ناوهای آمریکایی تلاش میکنند ۲ کشتی با پرچم ایالات متحده را از میان آتش موشکی ایران عبور دهند و کانال اضطراری تماس دریایی پر از درخواست دریانوردانی است که روی دریا سرگردان شدهاند.
بیش از ۸۰۰ کشتی در انتظار خروج از تنگه هستند و کشتی صابر در اول صف قرار دارد-آنقدر نزدیک که چهره سربازان ایرانی قایقهای تندرو را که در حال گشتزنی هستند میبیند. در طبق پایین این کشتی بزرگ همکاران او با اضطراب با بازیهای گروهی و خواندن آخرین اظهارات «دونالد ترامپ» رئیسجمهور آمریکا وقت میگذرانند. پهپادها بالای سر آنها وز وز میکنند و زبالههای در حال گندیدنی که دیگر جایی برای انباشتن آنها روی عرشه نیست اطراف کشتیها شناور شده است.
به نوشته این روزنامه، خلیج فارس به زندانی شناور برای کارگرانی تبدیل شده است که دستمزد پایینی دارند. وضعیت آنها پیامد تجاوز آمریکا علیه ایران است. این دریانوردان عمدتا اهل کشورهایی مانند سوریه، فیلیپین و اندونزی هستند که با ذخایر اولیه رو به پایان در میان تبادل آتش گرفتار شدهاند. دستکم ۱۰ ملوان از آغاز این بحران جان باختهاند.
کارشناسان پیشبینی میکنند در هفتههای آینده شمار خدمه رهاشده توسط مالکان ورشکسته افزایش یابد و وخامت شرایط پزشکی در کشتیها که با کمبود دارو و بیماری مواجه شدهاند بیشتر شود. یک ملوان هندی به وال استریت ژورنال گزارش داده است که کشتی او غذا و آب شیرین را تمام کرده و ۲ عضو گروه کارکنان آن در وضعیت بحرانی هستند. یک ملوان روسی هم میگوید فقط برنج و آب دارند و داروی فشار خونش را تمام کرده است.
وال استریت ژورنال در ادامه آورده است: تهدید مین و درگیریهای دریایی خدمه را از بازگشت به بندر برای تامین مجدد ذخایر منع میسازد. آنها وحشت جنگ مدرن در دریا را تجربه میکنند. شرکتهای بیمه تمایلی به پذیرفتن مسئولیت خروج پرمخاطره کشتیها ندارند و حق بیمه کشتیهای داخل تنگه تا ۳۲ برابر افزایش یافته و به رقم بیسابقه ۸ میلیون دلار برای یک نفتکش بزرگ رسیده است.
بیش از ۲ هزار درخواست کمک به اتحادیه بینالمللی کارگران حملونقل رسیده است که نیمی از آنها مربوط به حقوق پرداختنشده و ۲۰۰ مورد مربوط به کمبود غذا، سوخت یا آب است.
ایران در جریان جنگ غیرقانونی آمریکایی-صهیونیستی تردد از تنگه هرمز را برای کشتیهای متخاصم ممنوع و برای کشتیهای دیگر کشورها مشروط به هماهنگی کامل با ایران کرد.
سپس ایران ذیل آتشبس با آمریکا که از ۱۸ فروردین اعلام شد، موافقت کرده بود به مدت ۲ هفته تحت نظارت نیروهای مسلح ایران تنگه هرمز را بازگشایی کند اما محاصره دریایی غیرقانونی آمریکا پس از مذاکرات بینتیجه اسلامآباد، وضعیت را پیچیدهتر کرد. ایران هشدار داد هرگونه ماجراجویی در این منطقه با پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح مواجه خواهد شد و کنترل تنگه هرمز که بخشی از آن در آبهای سرزمینی ایران واقع شده است در اختیار ایران باقی خواهد ماند.
دولت آمریکا سپس عملیات شکستخورده به اصطلاح «پروژه آزادی» را با ادعای تامین امنیت کشتیهای عبوری آغاز کرد اما پس از یک روز و مواجه شدن با پاسخ قاطع نیروهای مسلح ایران اعلام کرد که به درخواست پاکستان که میانجی مذاکرات تهران-واشنگتن است، این عملیات را متوقف میکند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»



