مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد:
تحقق ۷۳ درصدی اهداف سند سازگاری با کمآبی
گروه استان ها- دانشی ، یزد- مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد از اجرای سه برنامه سند سازگاری با کمآبی، بازتخصیص منابع آب و بازار آب به عنوان محورهای اصلی مدیریت منابع آبی استان خبر داد و گفت: برنامههای سندسازگاری با کم آبی در بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن، شرب، بهداشت و فضای سبز شهری در حال اجراست و تاکنون حدود ۷۳ درصد اهداف تعیینشده در فاز نخست محقق شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد محجوبی با اشاره به شرایط اقلیمی استان به ایرنا افزود: باتوجه به خشکسالیهای متوالی، کاهش بارندگیها و افت کمی و کیفی منابع آب استان مدیریت مصرف آب به یک ضرورت اجتنابناپذیر تبدیل شده است، بر این اساس سه برنامه راهبردی سند سازگاری با کمآبی، بازتخصیص منابع آب و بازار آب به عنوان محورهای اصلی مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اجرای سند سازگاری با کمآبی استان گفت: این سند در سال ۱۳۹۹ با هدف افزایش تابآوری استان، ایجاد هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، متعادلسازی منابع و مصارف آب و احیای آبخوانها تدوین و پس از تصویب در کارگروه ملی سازگاری با کمآبی ابلاغ شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد افزود: در فاز نخست این سند که تا سال ۱۴۰۵ تعریف شده، کاهش مصرف ۲۲۳ میلیون و ۸۱۶ هزار مترمکعب آب هدفگذاری شده و در فاز دوم نیز صرفهجویی ۱۶۰ میلیون مترمکعبی تا افق ۱۴۱۱ پیشبینی شده است.وی ادامه داد: برنامههای سند در بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن، شرب، بهداشت و فضای سبز شهری در حال اجراست و تاکنون حدود ۷۳ درصد اهداف تعیینشده در فاز نخست محقق شده است.
محجوبی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالیها و کاهش بارندگیها از شهروندان خواست با رعایت الگوی مصرف، حداقل ۲۰ درصد در مصرف آب شرب صرفهجویی کنند.
وی تأکید کرد: این میزان صرفهجویی بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره خانوارها امکانپذیر است و نقش مهمی در حفظ پایداری تأمین آب استان خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم در مدیریت مصرف آب، کمک شایانی به صنعت آب استان خواهد کرد تا همانند سالهای گذشته بتوانیم فصل گرم سال را با موفقیت پشت سر گذاشته و آب شرب پایدار برای تمامی شهرها و روستاهای استان تأمین کنیم.
معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای یزد نیز با اشاره به اجرای برنامه بازتخصیص منابع آب اظهار کرد: این برنامه با هدف تأمین پایدار آب شرب، احیا و تعادلبخشی سفرههای آب زیرزمینی و تأمین آب پایدار صنایع از طریق جایگزینی پساب و آب دریا به جای منابع آب متعارف در اختیار صنایع اجرا میشود.
محمد راسترو افزود: اجرای این برنامه از اواخر سال ۱۴۰۲ با شناسایی صنایع دارای مصرف بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در سال آغاز شده است.
وی همچنین تصریح کرد: تاکنون حدود ۲.۹ میلیون مترمکعب آب از محل اجرای برنامه بازتخصیص آزاد و در اختیار بخش شرب استان قرار گرفته و با اجرای کامل این طرح، حدود ۱۸ میلیون مترمکعب آب برای مصارف اولویتدار آزادسازی خواهد شد.معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای یزد در ادامه از رشد چشمگیر معاملات در بازار آب استان خبر داد و گفت: حجم مبادلات ثبت و نهاییشده در بازار آب یزد طی سال ۱۴۰۴ به ۱۴۴ هزار و ۴۲۰ مترمکعب رسیده که نسبت به حدود ۳۰ هزار مترمکعب مبادله انجامشده در سال ۱۴۰۳، رشد حدود پنج برابری را نشان میدهد.وی افزود: از مجموع مبادلات انجامشده، ۲۲ هزار و ۳۶۶ مترمکعب آب نیز به نفع آبخوانها در سفرههای زیرزمینی ذخیره شده که این موضوع نقش مؤثری در تقویت منابع آب زیرزمینی و پایداری دشتهای استان دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، جواد محجوبی با اشاره به شرایط اقلیمی استان به ایرنا افزود: باتوجه به خشکسالیهای متوالی، کاهش بارندگیها و افت کمی و کیفی منابع آب استان مدیریت مصرف آب به یک ضرورت اجتنابناپذیر تبدیل شده است، بر این اساس سه برنامه راهبردی سند سازگاری با کمآبی، بازتخصیص منابع آب و بازار آب به عنوان محورهای اصلی مدیریت منابع آبی در دستور کار قرار گرفته اند.
وی با اشاره به اجرای سند سازگاری با کمآبی استان گفت: این سند در سال ۱۳۹۹ با هدف افزایش تابآوری استان، ایجاد هماهنگی میان دستگاههای اجرایی، متعادلسازی منابع و مصارف آب و احیای آبخوانها تدوین و پس از تصویب در کارگروه ملی سازگاری با کمآبی ابلاغ شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای یزد افزود: در فاز نخست این سند که تا سال ۱۴۰۵ تعریف شده، کاهش مصرف ۲۲۳ میلیون و ۸۱۶ هزار مترمکعب آب هدفگذاری شده و در فاز دوم نیز صرفهجویی ۱۶۰ میلیون مترمکعبی تا افق ۱۴۱۱ پیشبینی شده است.وی ادامه داد: برنامههای سند در بخشهای کشاورزی، صنعت و معدن، شرب، بهداشت و فضای سبز شهری در حال اجراست و تاکنون حدود ۷۳ درصد اهداف تعیینشده در فاز نخست محقق شده است.
محجوبی همچنین با اشاره به تداوم خشکسالیها و کاهش بارندگیها از شهروندان خواست با رعایت الگوی مصرف، حداقل ۲۰ درصد در مصرف آب شرب صرفهجویی کنند.
وی تأکید کرد: این میزان صرفهجویی بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره خانوارها امکانپذیر است و نقش مهمی در حفظ پایداری تأمین آب استان خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: همراهی مردم در مدیریت مصرف آب، کمک شایانی به صنعت آب استان خواهد کرد تا همانند سالهای گذشته بتوانیم فصل گرم سال را با موفقیت پشت سر گذاشته و آب شرب پایدار برای تمامی شهرها و روستاهای استان تأمین کنیم.
معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای یزد نیز با اشاره به اجرای برنامه بازتخصیص منابع آب اظهار کرد: این برنامه با هدف تأمین پایدار آب شرب، احیا و تعادلبخشی سفرههای آب زیرزمینی و تأمین آب پایدار صنایع از طریق جایگزینی پساب و آب دریا به جای منابع آب متعارف در اختیار صنایع اجرا میشود.
محمد راسترو افزود: اجرای این برنامه از اواخر سال ۱۴۰۲ با شناسایی صنایع دارای مصرف بیش از ۳۰۰ هزار مترمکعب آب در سال آغاز شده است.
وی همچنین تصریح کرد: تاکنون حدود ۲.۹ میلیون مترمکعب آب از محل اجرای برنامه بازتخصیص آزاد و در اختیار بخش شرب استان قرار گرفته و با اجرای کامل این طرح، حدود ۱۸ میلیون مترمکعب آب برای مصارف اولویتدار آزادسازی خواهد شد.معاون برنامهریزی شرکت آب منطقهای یزد در ادامه از رشد چشمگیر معاملات در بازار آب استان خبر داد و گفت: حجم مبادلات ثبت و نهاییشده در بازار آب یزد طی سال ۱۴۰۴ به ۱۴۴ هزار و ۴۲۰ مترمکعب رسیده که نسبت به حدود ۳۰ هزار مترمکعب مبادله انجامشده در سال ۱۴۰۳، رشد حدود پنج برابری را نشان میدهد.وی افزود: از مجموع مبادلات انجامشده، ۲۲ هزار و ۳۶۶ مترمکعب آب نیز به نفع آبخوانها در سفرههای زیرزمینی ذخیره شده که این موضوع نقش مؤثری در تقویت منابع آب زیرزمینی و پایداری دشتهای استان دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
تحقق ۷۳ درصدی اهداف سند سازگاری با کمآبی
-
۱۰ درصد صرفهجویی پادزهر تنش آبی زاهدان
-
شش پروژه صنایع تبدیلی کشاورزی با ظرفیت ۶۷ هزار تن در هرمزگان به بهره برداری رسید
-
شفافیت، همکاری نظارتی و مقاوم سازی خطوط؛ سه ضلع خدمت در شرکت گاز ایلام
-
شهرک تخصصی نساجی کاشان به آزادراه امیرکبیر متصل میشود
-
تجلیل از برقبانان نمونه شرکت توزیع نیروی برق گلستان همزمان با صنعت برق کشور
-
کاهش ۲۰ درصدی مصرف انرژی در شرکت گاز استان مرکزی
اخبار روز
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
-
وقتی غولهای کشتیرانی مسیرشان را عوض میکنند، باید نگران باشیم یا آماده؟
-
گزارش دست آوردهای یک سال گذشته سایپا
-
صندوق توسعه صنایع دریایی و توسعه صادرات کجای معادله اقتصاددریا هستند
-
ضرورت بازتعریف فرهنگ سرمایهگذاری در مسیر توسعه پایدار
-
حضور چشمگیر گردشگران تابستانی در سواحل خلیج گرگان
-
«شکست دولت» فراتر از شکست بازار
-
تحول در زنجیره تأمین کشور؛ نظام رتبهبندی شرکتهای لجستیکی کلید خورد
-
به زودی؛ برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان اجرایی می شود
-
برگزاری موفقیتآمیز ممیزی جامع و تلفیقی ممیزی آیمو در بندر شهید رجایی
-
تداوم روند روان ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام(ره)
-
فرصت تازه برای فعالان اقتصادی؛ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
-
پهلودهی شناور ترانزیتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی
-
تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور
-
پل حمیری و محور فنوج-تنگه سرحه به بهره برداری رسید
-
برنامهریزی برای بهرهبرداری پروژههای اربعین پیش از آغاز سفرها
-
پذیرهنویسی صندوق سولار در بورس تهران تکمیل شد



