واهمه صهیونیستها از«مین روب شاهین» ساخت متخصصان ایران
یک وبگاه نظامی رژیم صهیونیستی نوشت، مین روب جدید ساخت ایران برای ماموریتهای اطلاعاتی و اهداف ضربتی نیز استفاده میشود و تل آویو باید متوجه تهدید از این ناحیه باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد از فارس، ساخت یک مین روب زیر آبی از سوی متخصصان ایران رسانههای نزدیک به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به تحلیل در این زمینه واداشت.
وبگاه «اسرائیل دیفنس» وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت، ایران اخیراً در مراسم راه اندازی یک کشتی، یکی از کشتیهای مین روب ساخت خود را در عرشه یک کشتی مین روب به نمایش گذاشت که جمله «ساخت ایران» بر بدنه آن به چشم میخورد.
این وسیله نقلیه خودکار زیر آبی بسیار شبیه به «پلوتو پلاس» است که توسط یک شرکت ایتالیایی تولید میشود. پلوتو که برای پاکسازی مینهای دریایی ساخته شده است، قادر است مینهای شناور یا مینهای کف اقیانوس را پیدا و خنثی کند.
بر اساس این گزارش، این وسیله نقلیه زیرآبی در دهه هشتاد میلادی ساخته شد و تاکنون بیش از 150 دستگاه از آنها ساخته شده اند. پلوتو در حال حاضر در نروژ، مصر، ویتنام، اسپانیا و ایتالیا مستقر شده است. این وسیله نقلیه می تواند در حداکثر عمق 400 متری و حدود 2 ساعت به طور مداوم کار کند.
اسرائیل دیفنس با اشاره به موفقیت حماس در ساخت زیردریایی های بدون سرنشین نوشت که این دستگاه بدون سرنشین زیر آبی ساخت ایران برای ماموریت های جمع آوری اطلاعات، اهداف ضربتی و پاکسازی مین استفاده میشود و مورد توجه ایران قرار دارد.
این رسانه در خاتمه نوشت که وسایل نقلیه زیر آبی تهدیدی روزافزون برای کشتیها و همچنین زیرساخت های مهم همچون سکوهای گازی در دریا مبدل شده اند و نیروی دریایی اسرائیل و وزارت جنگ باید فناوریهایی را برای شناسایی و خنثی سازی این وسیله نقلیه توسعه دهند.
مین روب «شاهین» با طول 33 متر و عرض 11 متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از فناوری روز دنیا، ردیابی و خنثی نمودن انواع مینهای دریایی از قابلیتهای مین روب شاهین است.
به گزارش اقتصادسرآمد از فارس، ساخت یک مین روب زیر آبی از سوی متخصصان ایران رسانههای نزدیک به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی را به تحلیل در این زمینه واداشت.
وبگاه «اسرائیل دیفنس» وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نوشت، ایران اخیراً در مراسم راه اندازی یک کشتی، یکی از کشتیهای مین روب ساخت خود را در عرشه یک کشتی مین روب به نمایش گذاشت که جمله «ساخت ایران» بر بدنه آن به چشم میخورد.
این وسیله نقلیه خودکار زیر آبی بسیار شبیه به «پلوتو پلاس» است که توسط یک شرکت ایتالیایی تولید میشود. پلوتو که برای پاکسازی مینهای دریایی ساخته شده است، قادر است مینهای شناور یا مینهای کف اقیانوس را پیدا و خنثی کند.
بر اساس این گزارش، این وسیله نقلیه زیرآبی در دهه هشتاد میلادی ساخته شد و تاکنون بیش از 150 دستگاه از آنها ساخته شده اند. پلوتو در حال حاضر در نروژ، مصر، ویتنام، اسپانیا و ایتالیا مستقر شده است. این وسیله نقلیه می تواند در حداکثر عمق 400 متری و حدود 2 ساعت به طور مداوم کار کند.
اسرائیل دیفنس با اشاره به موفقیت حماس در ساخت زیردریایی های بدون سرنشین نوشت که این دستگاه بدون سرنشین زیر آبی ساخت ایران برای ماموریت های جمع آوری اطلاعات، اهداف ضربتی و پاکسازی مین استفاده میشود و مورد توجه ایران قرار دارد.
این رسانه در خاتمه نوشت که وسایل نقلیه زیر آبی تهدیدی روزافزون برای کشتیها و همچنین زیرساخت های مهم همچون سکوهای گازی در دریا مبدل شده اند و نیروی دریایی اسرائیل و وزارت جنگ باید فناوریهایی را برای شناسایی و خنثی سازی این وسیله نقلیه توسعه دهند.
مین روب «شاهین» با طول 33 متر و عرض 11 متر با نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط متخصصین جوان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است و با توجه به بهرمندی این شناور بومی از فناوری روز دنیا، ردیابی و خنثی نمودن انواع مینهای دریایی از قابلیتهای مین روب شاهین است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
تایید ۵ پروژه راهبردی سازمان بنادر در ستاد مصوبه تولید
-
انفجار خزر، از آتشفشان تا گل فشانها
-
آمادگی کامل نیروی دریایی در مقابل تهدیدات احتمالی
-
افزایش ۲۵۰ میلیون دلاری تراز تجاری بخش شیلات
-
دپوی نیاز ۵ ماه کشور به نهادههای دامی در بندر امام
-
واهمه صهیونیستها از«مین روب شاهین» ساخت متخصصان ایران
-
گسترش مهارتهای دریامحور اشتغال پایدار به همراه دارد
-
راهاندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون در بندر امام
-
رشد ۱۳۷ درصدی تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر هرمزگان
-
سایت اختصاصی ترمینال کانتینری در بندر امیرآباد راه اندازی شد
اخبار روز
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
-
وقتی غولهای کشتیرانی مسیرشان را عوض میکنند، باید نگران باشیم یا آماده؟
-
گزارش دست آوردهای یک سال گذشته سایپا
-
صندوق توسعه صنایع دریایی و توسعه صادرات کجای معادله اقتصاددریا هستند
-
ضرورت بازتعریف فرهنگ سرمایهگذاری در مسیر توسعه پایدار
-
حضور چشمگیر گردشگران تابستانی در سواحل خلیج گرگان
-
«شکست دولت» فراتر از شکست بازار
-
تحول در زنجیره تأمین کشور؛ نظام رتبهبندی شرکتهای لجستیکی کلید خورد
-
به زودی؛ برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان اجرایی می شود
-
برگزاری موفقیتآمیز ممیزی جامع و تلفیقی ممیزی آیمو در بندر شهید رجایی
-
تداوم روند روان ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام(ره)
-
فرصت تازه برای فعالان اقتصادی؛ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
-
پهلودهی شناور ترانزیتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی
-
تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور
-
پل حمیری و محور فنوج-تنگه سرحه به بهره برداری رسید
-
برنامهریزی برای بهرهبرداری پروژههای اربعین پیش از آغاز سفرها
-
پذیرهنویسی صندوق سولار در بورس تهران تکمیل شد



