قالیباف در جمع ستاد مردمی بزرگداشت سردار سلیمانی

عقل و عدل فرهنگ حاج قاسم سلیمانی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شیعه و سنی با هم سر تعظیم مقابل حاج قاسم فرود می‌آورند و دشمنان اهل بیت و قرآن، دشمنان ایشان و تمامی مظلومان و آزادی خواهان حامی ایشان هستند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع اعضای ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اجازه دهید شهید حاج قاسم را دولتی و سیستمی معنا نکنیم و کار مردمی پیش برود، بسیار دقیق و حکیمانه است و اراده خداوند و سنت الهی هم بر این است که این اتفاق این گونه رقم بخورد.وی با ذکر خاطره‌ای از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی ادامه داد: دو ساعت پس از شهادت حاج قاسم، هیچ کس فکر نمی‌کرد مراسم انتقال و تشییع پیکر حاج قاسم در عراق و ایران به آن شکل برگزار شود و این نتیجه ۴۰ سال مجاهدت خالصانه و کار برای خدا کردن بود.
رئیس قوه‌مقننه کشورمان تصریح کرد: هر کس در مسیر خدا حرکت کرد به همان نسبت خداوند عزت، آبرو، ماندگاری و تداوم را برایش در نظر خواهد گرفت و هر کدام از ما توفیق پیدا کنیم در این مسیر انجام وظیفه کنیم، در مسیر تداوم سنت‌های الهی گام برمی‌دارد.
قالیباف گفت: شهید سلیمانی تربیت شده مکتب حضرت امام (ره) و نمادی از مکتب امام و تربیت نظام اسلامی بود که بدون شک ماندگاری مکتب امام هم برخاسته از سنت‌های الهی و فرهنگ اهل بیت است؛ مکتب حاج قاسم با همه وجود، مکتب امام را درک کرده و منطبق بر فرهنگ عاشورا، غدیر و مکتب تربیت شده قرآن است.
وی با بیان اینکه ویژگی‌های حاج قاسم منحصر به فرد بود، گفت: شهید سلیمانی در همه عرصه‌ها از جمله تفکر، نظامی، آموزشی، سبک زندگی و سیاسی از خود آثاری بر جای گذاشته و اظهارنظر کرده است؛ در برخی موارد ما این مباحث را با ابزار و روش‌ها و یا در مبانی نظریه برخاسته از مکاتب انسان‌ساز تحلیل می‌کنیم، اما معتقدم در فرهنگ ایثار، شهادت و مجاهدت این روش‌ها جوابگو نخواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهید سلیمانی هر اقدامی که منطبق بر عقلانیت، عقل متصل به وحی و در راستای عدالت و به‌گونه‌ای منطبق بر عقل و عدل بود را انقلابی می‌دانست و اظهارنظرهای گروه‌ها، دسته‌ها، جریان‌ها و یا جناح‌ها برایشان مهم نبود و این موضوع مبنای شهید سلیمانی بود.
عقل و عدل فرهنگ  حاج قاسم سلیمانی است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه