رییس مجلس در نمازجمعه مشهد مقدس:

مشکلات کشور زمانی ایجاد شد که از مبانی امام و انقلاب فاصله گرفتیم

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه تحول و تغییر اساسی باید در رویکردها، روش‌ها و ابزارها باشد، گفت: رمز پیروزی انقلاب و تداوم آن تا به امروز همین بوده و باید در مسیر سنت‌های الهی و باور به مردم گام برداریم به این معنا که اجازه دهیم مثل دوران انقلاب و دفاع مقدس در خیلی از حرکت‌های دیگر که تحول ایجاد می‌کند، حضور داشته باشند.به گزارش اقتصاد سرآمد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) در یوم الله 22 بهمن، گفت: پشیمان‌ها که روزی با انقلاب بودند، فکر می کنند اشکالاتی که وجود دارد، در انقلاب اسلامی و یا در آرمان های امام و انقلاب وجود دارد. خیر! دقت کنید این اشکالات زمانی پیدا شد که ما از مبانی انقلاب و اهداف آن و آرمان ها و مکتب امام(ره) فاصله گرفتیم و این چالش ها برای ما درست شد.قالیباف تصریح کرد: زمانی که با عقلِ متکی بر وحی، برنامه ریزی کنیم و به وعده خدا اعتقاد داشته باشیم که تا زمانی که با ظالم مبارزه کنیم، نصرت و پیروزی برای مومنان است و اگر باور داشته باشیم سنت های الهی تحویل و تبدیل نمی شوند، بالندگی انقلاب را می بینیم.
رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان در ادامه با بیان اینکه امروز اشکالات را می بینیم و می دانیم ایراداتی وجود دارد که در حوزه مسائل اقتصادی و رسانه ای داریم، عنوان کرد: جنگ رسانه ای که استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و نظام راه انداخته اند ما را دچار چالش هایی کرده است و علت اینکه بر اینها فائق نمی آییم به خاطر فاصله گیری از مبانی انقلاب است.
وی تاکید کرد: برای حل مشکلات نیاز داریم ثبات در اصول و مبانی داشته باشیم و از سوی دیگر نیازمند یک تحول هستیم.
وی در ادامه با تأکید بر اینکه تحول و تغییر اساسی باید در رویکردها، روش ها و ابزارها باشد و نه پشت کردن به اصول و مبانی انقلاب، یادآور شد: رمز پیروزی انقلاب و تداوم آن تا به امروز همین بوده است. اگر بر همین باورها و سنت های الهی، در مسیر الهی بودن و در بحث باور به مردم گام برداریم موفق خواهیم بود و وقتی حرف از باور به مردم می زنیم یعنی اجازه دهیم مثل دوران انقلاب و دفاع مقدس و در خیلی از حرکت های دیگر که تحول ایجاد می کند حضور داشته باشند؛ مثل حوزه های فناوری، علمی و مخصوصا در حوزه صنعت پیچیده نظامی که ابعاد مختلف علوم مهندسی را در بخش های مختلف هوا فضا، الکترونیک و اپتیک را در هم تنیده است.
مشکلات کشور زمانی ایجاد شد که از مبانی امام و انقلاب فاصله گرفتیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه