مهلت ۴۳ روزه آزادراه ها برای پایان اخذ دستی عوارض
مدیرکل بهره برداری آزادراهها با اعلام اینکه اخذ عوارض دستی و الکترونیکی به صورت همزمان در یک مسیرآزادراهی موضوعیت ندارد، از افزایش ۷۰ درصدی وصول عوارض الکترونیکی خبر داد و گفت: اکنون ۱۷ آزادراه عوارض را به صورت دستی اخذ میکنند و تا پایان خرداد ماه مهلت دارند که الکترونیکی شوند.به گزارش اقتصادسرآمد، عباس بیات سرمدی در پاسخ به گلایه برخی شهروندان از اخذ عوارض دستی و الکترونیکی به صورت همزمان در برخی مسیرهای آزادراهی در تعطیلات عید فطر امسال ، گفت: اینکه پرداخت نقدی و اعتباری برای عبور از یک آزادراه همزمان انجام شود موضوعیت ندارد.وی اضافه کرد: کاربران جاده در صورتی که پیامک دریافت کردند به این معنی است که اخذ عوارض تردد در این آزادراه به صورت الکترونیکی است و پرداخت نقدی موضوعیت ندارد.مدیرکل بهره برداری آزادراهها در پاسخ به این سوال که اکنون آخرین وضعیت پرداخت عوارض آزادراهی در کشور به چه صورت است، گفت: اخذ عوارض به صورت الکترونیک از پایان سال ۹۷ شروع شد و در ابتدا این طرح در پنج آزادراه دولتی انجام شد و به مرور آزادراههای مشارکتی مثل همت -کرج، کناره گذر شرقی اصفهان و .. به این طرح اضافه شد. اما در قانون بودجه امسال، وزارت راه به همراه پلیس و شرکتهای بیمه گر مکلف شدند اجرای اخذ عوارض الکترونکی را تا پایان خرداد ماه در تمام شبکه آزادراهی عملیاتی کنند.بیات سرمدی در پاسخ به این سوال که چرا اجرای اخذ عوارض الکترونیکی در همه آزادراهها به صورت یکپارچه انجام نمیشود و موجب گلایه و سرگردانی مردم از نحوه محاسبه عوارض آزادراهی شده است، گفت: سرمایه گذار برخی آزادراهها خصوصی هستند و از بازگشت سرمایه خود نگرانی دارند؛ چرا که نگهداری آزادراه از محل دریافت عوارض تامین میشود و تا سال گذشته مردم همراهی لازم را برای پرداخت الکترونیکی عوارض نداشتند و درصد وصول عوارض الکترونیکی بسیار پایین بود.به گفته این مقام مسئول، با توافق وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی اکنون عدم پرداخت عوارض آزادراهی با مهلت ۷روزه، منجر به جریمه میشود و همین قانون وصول عوارض الکترونیکی را تا ۷۰ درصد افزایش داد است.مدیرکل بهره برداری آزادراهها ادامه داد: اکنون ۱۰ آزادراه به صورت الکترونیک اخذ عوارض را در برنامه دارند که ۶۰ درصد تردد شبکه آزادراهی را پوشش میدهد چرا که همه آزادراههایی هستند که منتهی به پایتخت بوده؛ ۱۷ آزادراه نیز به صورت دستی عوارض را اخذ میکنند که امیدواریم با حمایتهای بالادستی و اجبار اخذ عوارض الکترونیکی همه تا پایان خردادماه تغییر روش دهند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
امکان استفاده همزمان از تسهیلات نهضت مسکن و بافت فرسوده
-
مسکن ظرفیت پذیرش نقدینگی مازاد را دارد؟
-
جزییات 5 پروژه ریلی در آستانه بهرهبرداری
-
پرداخت ۲۶ هزار فقره وام نوسازی بافت فرسوده طی ۳ سال
-
مهلت ۴۳ روزه آزادراه ها برای پایان اخذ دستی عوارض
-
بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما باید افزایش یابد
-
ارائه پیشنهاد افزایش سقف اجارهبها به دولت
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



