اسماعیلی:  به دنبال تحمیل نوعی خاص از پوشش نیستیم

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ما به تنوع فرهنگی و هنری ایران زمین احترام می‌گذاریم و به دنبال تحمیل نوع خاصی از مد و لباس و پوشش برای جامعه عفیف ایرانی نیستیم و همه تفاوت‌ها را به رسمیت می شناسیم. 
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد مهدی اسماعیلی در آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس در مرکز همایش بین‌المللی برج میلاد اظهار داشت: نگاه ما در موضوع مد و لباس به عنوان یکی از سرفصل های مهم کاری در حوزه فرهنگ عمومی است و به دلیل جایگاه اصلی اجتماعی، فرهنگی و عمومی این حوزه، از ابتکارات در دولت مردمی، استقرار کارگروه مد و لباس در شورای فرهنگ عمومی بود.
وی افزود: ما به تنوع فرهنگی و هنری ایران زمین احترام می گذاریم و به دنبال تحمیل نوع خاصی از مد و لباس و پوشش برای جامعه عفیف ایرانی نیستیم و همه تفاوت ها را به رسمیت می شناسیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تاریخ فرهنگ و هنر ایران در این حوزه بسیار مشعشع و تابناک است چرا که یه یک تاریخ هفت هزار ساله می بالیم، ویژگی تمدنی ایران ما از هزاره قبل از تنوع برخوردار بوده و اکنون به یک هویت بزرگ و واحد در قالت تمدن باشکوه ایرانی اسلامی با شاخصه همراهی پوشش و هنر همراه شده است.
اسماعیلی گفت: ایرانی ها در طول تاریخ پوشش ها را هنرمندانه انتخاب کرده و در همه پوشش ها نیز وجه فرهنگی ایرانی اسلامی محفوظ بوده است در حالی که این نگاه فرهنگی و هنری در برخی تمدن ها نیست تمدن هایی که عنوانشان برهنگی است که دور از فرهنگ ایرانی اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: پوشش جزو هویت ایرانی اسلامی مردمان سرزمین ماست، همه آثار تاریخی کشورمان را ملاحظه کنید در موزه ها و ابنیه باستانی گوهر پوشش و عفاف می درخشد، ما مفتخریم به فرهنگی که پوشش جزیی از هویت ماست. امروز در هجمه فرهنگی که جهان اسلام با آن روبروست یکی از مهمترین سرفصل ها تلاش برای هویت زدایی از این نقطه تاریخی و ایران اسلامی است، آنها دنبال هویت زدایی هستند و این هویت زدایی حتما با مقاومت فرهنگی در این منطقه و ایران عزیز روبرو می‌شود.
اسماعیلی:  به دنبال تحمیل نوعی خاص از پوشش نیستیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه