روایت مسیر خلق جدیدترین محصول «مای‌لیدی»

 از شناسایی نیاز جامعه ایرانی تا ساخت محصول

گروه بازرگانی- برای یک برند و مجموعه شاید لذتی بالاتر از همراهی و قدم گذاشتن در مسیر همراهان و مصرف‌کنندگان وجود نداشته باشد؛ برند «مای‌لیدی» از مجموعه «زرین رویا» که همواره یکی از اهداف خود را توانمندسازی زنان تعیین کرده‌ است، هیچ‌گاه خود را از این توانمندشدن و توسعه مستثنی نکرده و حالا در گامی بلند، پا به مرحله‌ای تازه از رشد خود گذاشته است؛ محصول «اولترا» که با نام «نوار نازک» هم شناخته می‌شود، به‌تازگی متولد و رهسپار فروشگاه‌ها و خانه‌های‌ ایرانیان شده است. این اما همه ماجرا نیست و رسیدن از ایده به محصول حدود دو سال طول کشید و چندین مرحله مهم را پشت سرگذاشت؛ مراحلی که از گام اول تا پله آخر با همراهی و نظرخواهی از مصرف‌کنندگان بود. درگزارش پیش‌رو به این مراحل، ویژگی‌های محصول و چرایی تولید اولترا خواهیم پرداخت. 
«پیداشدن» به سبک «اولترا»
از روزگاری که «مای‌لیدی» کارزار «پیداشو» را نه به‌عنوان شعار که با هدف معرفی سبک زندگی مطرح کرد، چندین سال می‌گذرد اما این برند در این مدت همواره به این شعار پایبند بوده که محصول تازه هم نماد اجرایی این شعار است. آن‌طور که «معصومه مقدسی» مدیر استراتژی برند مای‌لیدی می‌گوید، این محصول دقیقا در راستای عملی کردن رسالت و اهداف مای‌لیدی و کارزار پیداشو است. او در توضیح این موضوع و مسیر طی‌شده می‌گوید: «بخشی از مسیر پیداشدن برای «مای‌لیدی» در دو سال گذشته پرکردن یک خلا بود؛ فقدانی که می‌دانستیم وجود دارد اما برای پرکردنش باید نهایت دقت و ظرافت را به‌کار می‌گرفتیم چراکه می‌خواستیم آرامش جسم و روان را به همراهان هدیه دهیم.» مقدسی همچنین درباره رابطه این محصول با استراتژی برند مجموعه خود می‌گوید: «مای‌لیدی همیشه در کنار تاکید به حفظ و ارتقای سلامت زنان، ماموریت داشته با زنان همراه باشد که زندگی‌ای بدون محدودیت را به‌خصوص در دوران پریود تجربه کنند و به عزت نفس و خودباوری برسند. تمرکز ما در دوره تازه اما در کنار موارد یادشده، بر موضوع توانمندسازی زنان بوده‌است؛ به این معنا که مای‌لیدی، به‌گونه‌ای همراه زنان در زندگی شخصی و اجتماعی باشد که بتوانند به اهداف خود برسند؛ فارغ از شعار دادن، تلاش کردیم این رسالت را چه در محصولات، چه ارتباطات و چه در خدمات متبلور کنیم.» او همچنین درباره مشخصات محصول تازه می‌گوید: «در رسیدن زنان امروز به اهداف شخصی و اجتماعی، پریود می‌تواند عاملی محدود کننده به شمار رود. به همین دلیل نیاز به محصولی داشتیم که زنان را در همه این شرایط به لحاظ  روحی و جسمی همراهی کند؛ محصولی با بهترین عملکرد و بیشترین راحتی خیال. در این مسیر بود که به «اولترا» رسیدیم؛ محصولی مطابق با مدل و سبک زندگی امروزی زن پیشروی ایرانی.» «هینی ویلیام» مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت زرین رویا هم فناوری ساخت این محصول را به‌روز‌ترین فناوری می‌داند و دراین‌باره می‌گوید: «در این حوزه ما نیاز به سرمایه‌گذاری دراز مدت روی تکنولوژی و دانش مهندسی محصول داشتیم؛ کاری که با وجود شرایط سخت ناشی از  تحریم‌ها با تکیه بر باورمان برای ارتقای سلامت جامعه محقق شد. از سوی دیگر در تولید محصول اولترا ما نیاز به موادی با کیفیت عالی داشتیم؛ از این‌رو مواد اولیه این محصول را بسته به اهداف‌مان و به وسیله دانشی که در طی دو سال گذشته کسب کردیم تهیه کردیم. این یعنی ما اجزای مختلف محصول را خریداری نمی‌کنیم، بلکه تک‌تک لایه‌های محصول‌مان را خود توسعه داده‌ایم.»
او درباره تحقیقات صورت‌گرفته روی مصرف‌کننده هم می‌گوید: « ما دریافتیم که ویژگی‌هایی مانند عدم نشتی، جلوگیری از نشر بو، جابه‌جا نشدن نوار بهداشتی، نازک بودن آن و سطح بالای بهداشت برای مصرف‌کنندگان ایرانی بسیار مهم هستند. در تولید محصول اولترا ما تمام این ویژگی‌ها را با استفاده از فناوری‌های جدید در نظر گرفتیم و به نیاز‌های مصرف‌کننده پاسخ دادیم. اکنون این محصول قادر است، نه‌تنها در کشورهای منطقه، بلکه در سراسر جهان و غرب اروپا نیز به رقابت بپردازد.»
رسیدن از یک ایده به محصولی ملموس
همچنان که پیش‌تر عنوان شد، پروژه تازه مای‌لیدی، ساخت محصولی پیشرو و مرتبط با نیازهای مصرف‌کننده امروز بود که به گفته «احسان کاشانی‌نیک» مدیر تحقیقات بازار «زرین رویا» همین فرآیند خود بخشی از جذابیت و زیبایی کار بوده است. او در این باره می‌گوید: «زیبایی کار سفر از ایده و انتزاع به محصولی واقعی و ملموس بود. ما سه مرحله بزرگ را پشت سر گذاشتیم: بررسی بازار در مقیاس جهانی، بررسی محصولات بازار ایران و مرحله سوم هم بررسی دقیق مصرف‌کننده بود.» 
اگرچه تمامی مراحل تولید این محصول، از خلق ایده تا بسته‌بندی و دیگر جزئیات، با همراهی و نظرخواهی از مصرف‌کنندگان مای‌لیدی بوده اما آن‌طور که مدیران این مجموعه می‌گویند همچنان پروژه و سفر این محصول به پایان نرسیده‌است؛ آن‌ها می‌گویند حالا نوبت به تصمیم‌گیری تک‌تک اعضای خانواده مای‌لیدی یعنی مصرف‌کنندگان رسیده‌است. مای‌لیدی معتقد است که رسالت و مسیر پیداشدن جز با همراهی همدیگر به سرمنزل مقصود نخواهد رسید. 
 از شناسایی نیاز جامعه ایرانی تا ساخت محصول
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه