مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین:

سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص پرداخت می شود

قزوین –مریم نقدی –خبرنگار اقتصاد سرآمد : مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین گفت: سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی ۶۸۰ بیمار خاص در استان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
قاسم بهرامی در خصوص برنامه های هفته سلامت گفت:از ۳ تا ۹ آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت تعیین شده و به این مناسبت برنامه های متنوعی در استان هم پیش بینی شده که اجرا می شود.
ایشان افزود: همایش بزرگ بیمه سلامت با حضور مسئولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، موسسات همکار، صاحبان داروخانه ها،   دفاتر پیشخوان در هفته بیمه سلامت برگزار می شود.
بهرامی تصریح کرد:  طرح بیمه اجباری در رسانه ملی و رسانه های خبری اعلام شده اما هنوز آیین نامه اجرایی آن به استان ها ارسال نشده است.
وی گفت: در طرح ببمه اجباری هر فردی که فاقد دفترچه بیمه باشد می تواند به مراکز صدور دفترچه بیمه سلانت مراجعه کرده و درخواست خود را ارایه کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان قزوین یادآورشد: دهک های اول، دوم و سوم می توانند دفترچه را رایگان دریافت کنند و دهک های چهارم و پنجم فقط ۵۰ درصد حق بیمه را می دهند و دهک های شش تا ده باید حق بیمه را کامل پرداخت کنند.
وی گفت: افرادی که در حال حاضر دفترچه بیمه سلامت دارند شامل پوشش رایگان طرح قرار می گیرند و افراد دهک بالا باید هزینه ها را پرداخت کنند که تعریف دهک ها پس از ابلاغ آیین نامه مشخص می شود.
بهرامی در ادامه اظهارداشت: پرداخت های سازمان بیمه سلامت در مقایسه با سایر نهادها و سازمان های بیمه گر از وضعیت بهتری برخوردار است.
وی افزود: پرداخت بیمارستانهای دانشگاهی، داروخانه ها تا تیرماه، بیمارستانهای تامین اجتماعی و خصوصی تا خردادماه، رادیولوژی ها، پارا کلینیک ها، درمانگاهها و مراکز سطح یک روستایی تا تیرماه پرداخت شده است.
بهرامی بیان کرد: در پرداخت مطالبات درمانی به روز هستیم و ماهانه حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه می کنیم.
وی افزود: از سال گذشته فقط دو ماه بدهکاریم ولی از بودجه امسال پرداخت ها به روز شده است.
بهرامی یادآورشد: بیمارستان ها یک ماه پس از ترخیص بیمار، اسناد پزشکی را ارسال می کنند که یک ماه در پرداخت بدهی بیمارستانها و در سطح دو هم حدود دو ماه تاخیر داریم که طبیعی است و آن را نیز بزودی پرداخت می کنیم.
وی اضافه کرد: در استان تعداد ۴ بیمار متابولیک داریم که نقص ژنتیک دارند که باید داروهای خاصی مصرف کنند که هزینه سنگینی دارد و ما برای این چهار نفر سالانه یک میلیارد تومان هزینه دارو پرداخت می کنیم.
بهرامی گفت: همچنین دو برادر بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند که هزینه داروی آنها سالانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان می شود و ما همه آن را پرداخت می کنیم.
وی بیان کرد: دو نفر دیگر سالانه ۴۰۰ میلیون تومان هزینه داروهای خاص خود را از بیمه سلامت دریافت می کنند.
بهرامی در ادامه یادآورشد: در استان قزوین در حال حاضر ۶۸۰ بیمار خاص تحت پوشش قرار دارد که سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه های داروی آنها توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی گفت: همه کسانی که بیمار خاص هستند و سالانه میلیارد ها تومان هزینه داروی آنها را تامین می کنیم به طور مستمر رصد و راستی آزمایی می شوند.
 سالانه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داروی بیماران خاص پرداخت می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه