رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان:

نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال ۳۶ درصد شد


شهرکرد- خبرنگاراقتصادسرآمد :رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: نسبت اشتغال این استان در تابستان سال‌جاری ۳۶ درصد از سوی مرکز آمار ایران ثبت شده است.
طهمورث الیاسی بختیاری در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: براساس اعلام مرکز آمار ایران، نسبت اشتغال این استان در تابستان سال گذشته نیز ثابت و برابر همین ۳۶ درصد بود.
وی افزود: نسبت اشتغال شاخص مهمی است که توجه به آن وضعیت اشتغال را بهتر ترسیم می‌کند.
نسبت اشتغال همان سهم شاغلان در جمعیت ۱۰ ساله و بالاتر است
الیاسی بختیاری تصریح کرد: نرخ بیکاری این استان در تابستان امسال براساس برآورد نقطه‌ای ۱۳.۹ درصد اعلام شد. وی یادآور شد: این نرخ براساس شاخص‌های عمده بازار کار جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر تابستان ۱۳۹۸ در مقایسه با تابستان ۱۳۹۷ اعلام شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۲ درصد کاهش داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این در حالی است که میانگین نرخ بیکاری کشور در این مدت از ۱۲.۷ به ۱۰.۴ درصد کاهش یافته است. وی گفت: نرخ مشارکت چهارمحال و بختیاری از ۳۷.۷ درصد در تابستان سال ۱۳۹۴ به ۴۱.۹ درصد در تابستان امسال رسیده است. الیاسی بختیاری تاکید کرد: سرمایه‌گذاری‌های بنگاه‌های کوچک و متوسط و فعالیت‌های اشتغالزایی از محل صندوق توسعه ملی، افزایش بارندگی‌ها و رشد فعالیت‌ها و تولیدات کشاورزی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری تاثیرگذار بود. وی افزود: هدفگذاری نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری در سند اشتغال استان ۱۴.۳۹ درصد پیش‌بینی شده که با توجه به این آمار به نظر می‌رسد بتوان به این هدف دست یافت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس اهداف پیش‌بینی شده قرار است نرخ بیکاری این استان در پایان برنامه ششم توسعه به ۹.۱ درصد برسد.
وی یادآور شد: سال گذشته ۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد.
الیاسی بختیاری اظهار داشت: اعتبارات عمرانی چهارمحال و بختیاری در سال گذشته ۵ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات ملی و استانی ویژه در سال‌جاری ۵ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال گذشته ۱۳۵ درصد رشد داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: این در حالی است که اعتبارات ملی و استانی ویژه کشور در سال قبل ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بود که این مبلغ با ۵ درصد رشد به ۲۶۷ هزار میلیارد ریال در سال ‌جاری رسیده است.
وی افزود: سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات ملی و استانی ویژه کشور در سال‌جاری ۱.۹۴ درصد است.
الیاسی بختیاری تصریح کرد: این در حالی است که سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات ملی و استانی ویژه کشور در سال گذشته تنها ۸۷ صدم درصد بوده است.
۴۱.۹ درصد جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر چهارمحال و بختیاری در تابستان ۱۳۹۸ در زمره شاغلان و بیکاران قرار دارند و درصد باقیمانده بنا به دلایل مختلف مانند تحصیل، مسئولیت‌های شخصی و خانوادگی، بی‌نیازی از انجام کار، بیماری، ناتوانی جسمی موقت و غیره به عنوان جمعیت فعال اقتصادی شناخته نمی‌شوند.
 نسبت اشتغال چهارمحال و بختیاری در تابستان امسال ۳۶ درصد شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه