معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

فولاد مبـارکه با سرمایه‌گذاری در توسعه‌ها به دستاوردهای بزرگی رسیده است

اصفهان-کربلایی-
خبرنگاراقتصادسرآمد :دکتر غریب‌پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، در هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX2019) و هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی (IMAT2019)، با اشاره به مزیت‌های توسعۀ معدن و صنایع معدنی گفت: یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌های خوبی که رخ داده این است که در شرایط تحریم، هم تولید افزایش یافته و هم در بخش صنعت به‌ویژه صنعت فولاد سرمایه‌گذاری شده است
وی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در شش ماه نخست سال جاری هم برنامه‌های شش‌ماهۀ خود در تولید را محقق کرده و هم در سرمایه‌گذاری در تولید کنسانتره، تکمیل کارخانۀ الکترود گرافیتی و تولید ورق‌های موردنیاز در صنعت نفت، به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته که قابل توجه و تقدیر است. وی با تأکید بر این‌که در حوزۀ اکتشاف، مدل درستی اجرا شده است، گفت: در شرکت‌های بزرگی نظیر فولاد مبارکۀ اصفهان، صنعت مس و معادن، کار ارزشمند صورت‌گرفته این است که با ترجیح سودآوری به سوددهی و صرف سرمایه برای توسعه به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته‌ایم و با این رویکرد بخش معدن و صنایع معدنی توانسته مولد سرمایه باشد. دکتر غریب‌پور در جریان افتتاح این نمایشگاه، ضمن بازدید از غرفۀ گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در زمینۀ دانش‌افزایی و همگرایی هرچه بیشتر صنعت با دانشگاه‌ها و مراکز دانش‌بنیان بسیار خوب عمل کرده است. در این نمایشگاه نیز شاهد آن بودیم که این شرکت با همکاری انجمن مهندسی متالورژی و فولاد ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کارگاه تخصصی «اولین رویداد فرصت‌سازی کسب‌وکار در مسائل صنعتی» را پایه‌گذاری و بسیاری از دانشگاه‌ها و بیش از هشت شرکت استارت‌آپ را با خود همراه کرده است.
  هم‌زمان با برگزاری آئین افتتاحیۀ هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX2019) و هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی (IMAT2019) «اولین رویداد فرصت‌سازی کسب‌وکار در مسائل صنعتی» نیز به همت فولاد مبارکه و با همکاری انجمن مهندسی متالورژی و فولاد ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.
در همین خصوص، سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز، روز اول شروع این فرایند در فولاد مبارکه نیست و به‌یقین روز آخر آن هم نخواهد بود. دانش فنی که در طول سال‌های متمادی در فولاد مبارکه کسب و نهادینه شده در حال طی مراحل رشد فزایندۀ خود است.
وی افزود: شرکت فولاد مبارکه برای حل مسائل خود با الگوبرداری از کشورهای توسعه‌یافته، واحد بومی‌سازی و تحقیق و توسعه را کنار هم قرار داده است و درعین‌حال در این راه دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، تخصصی و کارشناسان واحدهای مختلف تولید و تعمیرات شرکت را نیز با خود همراه کرده است تا بتواند به راهکارهای حل مسائل خود دست یابد.
نقوی خاطرنشان کرد: این حرکتی است بزرگ برای حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ و رسیدن به راهکارهای مناسبی که در کل فولادسازی‌های کشور به آن‌ها نیاز است.
فولاد مبـارکه با سرمایه‌گذاری در توسعه‌ها به دستاوردهای بزرگی رسیده است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه