امام جمعه قم:

مبارزه با فساد در تمام ارکان نظام دنبال شود

قم - مریم یقینی-خبرنگاراقتصادسرآمد : امام جمعه قم با تاکید بر اینکه برخورد قضائی باید قاطع و جامع باشد، گفت: در مسیر مبارزه با فساد انحراف نرویم، حاشیه نسازیم و تبعیض قائل نشویم و کمک کنیم مسیر مبارزه پیش برود.
 آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه  قم در مصلی این شهر، با اشاره به 17 ربیع‌الاول سالروز ولادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) اظهار کرد: پیامبری پیامبر اسلام جزو اعتقادات تمام خداجویان عالم در گذشته بود و علم و حکمت بی‌پایان توسط قرآن فقط به پیامبر اسلام داده شد.
وی با تاکید بر اینکه پیامبر اسلام معمار یک تمدن نوین الهی بود تصریح کرد: با طلوع خورشید عالم‌تاب پیامبر گرامی اسلام همه بشر تکان خورد و غافله علم و حکمت به حرکت در آمد و تمدنی الهی و آسمانی پایه‌ریزی شد و همه جهانیان از این خورشید عالم‌تاب بهره‌مند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته وحدت گفت: امروز وحدت نیاز عاجل امت اسلام و امروز این امت دچار مشکلات متعددی است و هفته وحدت ما را به سمت هم‌گرایی و خنثی کردن توطئه دشمنان فرا می‌خواند.
اعرافی با تاکید بر اینکه وحدت بر مبنای مبانی اسلامی نیاز امت اسلامی است افزود: ما به عنوان یک امت در مبانی فکری مشترکیم و در نظامات دینی و مناسک اسلامی مشترکات زیادی داریم و منافع اسلامی هم مشترک است؛ این سه پایه وحدت امت اسلامی است و چرا امت اسلام با بیش از 1.5 میلیارد جمعیت و ارزش‌های متعالی به این شکل اسیر دشمن است و پراکنده در سیل دشمن قرار دارد.
وی ضرورت پرداختن به اشتراکات بین امت اسلامی تاکید کرد و افزود: مبانی سه گانه مشترک ما، ما را به همگرایی دعوت می‌کند و امت اسلام باید بازار علم، فناوری و اقتصادی مشترک داشته باشد و در برابر اشغال‌گران و دشمنان متحد شود؛ امت اسلام مگر نمی‌بیند این روزها فلسطین عزیز ما زیر سیل حمله دشمنان قرار دارد.
امام جمعه قم با تاکید بر اینکه امت اسلام باید یکپارچه و منسجم چنان در صحنه حضور یابد که دشمن فرسنگ‌ها از سرزمین‌های آنان دور شود، به ضرورت مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: این کار را قوه قضائیه آغاز کرده و در این مسیر باید جدی بود؛ مبارزه با فساد باید جامع و در تمام ارکان و فرآیندهای حکومت دنبال شود، اینکه امروز می‌بینیم فسادهای سنگین رخ داده و دل دلسوزان را به درد آورده است به خاطر غفلت‌ها و غرض‌هایی است که در گذشته بود است.
وی با بیان اینکه دستگاه قضائی و اجرایی و قانون‌گذاری باید بیدارتر از قبل شوند افزود: مبارزه با فساد نیاز به عزم جامع دارد و باید افراد پاک‌دست انتخاب شوند و همه باید به انتخاب افراد سالم وسواس به خرج دهند؛ قوانین ما باید بازدارنده و تامین‌کننده عدالت باشند و دستگاه‌های مختلف با تمام وجود مقابل فساد بایستند.
اعرافی با تاکید بر اینکه برخورد قضائی باید قاطع و جامع باشد، گفت: در مسیر مبارزه با فساد انحراف نرویم، حاشیه نسازیم و تبعیض قائل نشویم و کمک کنیم مسیر مبارزه پیش برود.
وی اظهار کرد: به جای اینکه انتقاد ناروا کنیم و حاشیه‌سازی غلط داشته باشیم و از برخی مفسدان دفاع کنیم باید حامی این مسیر باشیم؛ ملت انتظار دارند که با تمام قاطعیت و هوشمندانه در برابر تمام مفسدان و مبارزه با فساد اقدام قاطع به عمل آید.
 مبارزه با فساد در تمام ارکان نظام دنبال شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه