افتتاح نمایشگاه دستاوردهای هسته ای در ساوه

ساوه-خبرنگاراقتصادسرآمد :  چهل و نهمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با حضور جمعی از مقامات سازمان انرژی اتمی ایران و مسئولان استانی و شهرستانی در موسسه آموزش عالی انرژی ساوه گشایش یافت.
عضو هیات علمی سازمان انرژی اتمی و رییس موسسه آموزش عالی انرژی ساوه در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: این  نمایشگاه تخصصی با همکاری موسسه آموزش عالی انرژی،در این دانشگاه به مدت ۶ روز برپا و آماده بازدید علاقمندان است. احمد قریب با بیان اینکه متولی این نمایشگاه سازمان انرژی اتمی است و بنا به درخواست هر استان یا شهرستانی، نمایشگاه را در همان استان برگزار می‌کند، افزود: تولد شاخه پزشکی هسته‌ای بر اساس کاربردهای رادیو ایزوتوپ‌ها و بسیاری دیگر از فنون هسته‌ای که کمک شایانی به تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌کند و توسعه کمی و کیفی سبد انرژی کشور در مدیریت تامین برق و کاهش خاموشی‌ها و افزایش تولید برق و صرفه جویی در سایر منابع می‌تواند دستاورد و محصول چنین نمایشگاهی باشد.
وی بیان کرد: در این نمایشگاه قرار است دانشجویان، دانش آموزان، نخبگان و عموم مردم ساوه و حتی ساکنین استان‌های همجوار ضمن بازدید از آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور با فعالیت‌های کشورمان در این حوزه آشنا شوند.
در این نمایشگاه حدود ۴۰۰ عدد اقلام نمایشگاهی شامل بخش چرخه سوخت و نیروگاه، ۲۲۵ قلم و بخش کاربردهای جانبی صنعت هسته ای  ۱۷۵ قلم، ۶ ماکت بزرگ  از  نیروگاه اتمی بوشهر، پسمانداری، چرخه سوخت هسته‌ای، آبشار سانتریفیوژ، مجتمع سوخت، آب سنگین اراک، مرکز پرتودهی، پسمانداری و فرآوری اورانیوم در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
افتتاح نمایشگاه  دستاوردهای هسته ای در ساوه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه