کشف دستگاه های تولید بیت کوین قاچاق در تاکستان

.قزوین-مریم نقدی-خبرنگاراقتصادسرآمد : فرمانده انتظامی استان قزوین از کشف ۹۷ دستگاه تولید ارز دیجیتال «بیت کوین»  قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شهرستان تاکستان خبر داد.  
سردار مهدی حاجیان اظهار کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برخورد با مفسدان اقتصادی، طرح تشدید و مبارزه با قاچاق به عنوان یکی از مهمترین اولویت های ماموریتی فرماندهی انتظامی استان در دستور کار قرار گرفت.
فرمانده انتظامی استان قزوین افزود: در اجرای این طرح، با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران پلیس آگاهی شهرستان تاکستان موفق به شناسایی یکی از مخلان امنیت اقتصادی و کشف مزرعه بیت کوین در این شهرستان شدند.
سردار حاجیان، تصریح کرد: با هماهنگی مقام قضایی و در عملیاتی ضربتی محل استخراج ارز دیجیتال مورد بازرسی قرار گرفت که ۹۷ دستگاه ماینر قاچاق به همراه تجهیزات و متعلقات مربوطه کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه دو متهم در این ارتباط دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه های مکشوفه ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.  
فرمانده انتظامی استان قزوین پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.
کشف دستگاه های تولید  بیت کوین قاچاق در تاکستان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه