تامین سوخت تمام نفتکش‌های ایرانی در داخل

اهمیت بی نظیر نفتکش ها در خلیج فارس از جمله مواردی است باید در چنین روزهای پر تلاطمی به آن توجه کرد.به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید کلانتری کارشناس و اقتصاددان در صنعت نفت و انرژی با اشاره به اینکه کشور در حوزه و فعالیت ساخت نفتکش توانسته به خوبی عمل کند، گفت: خوشبختانه متخصصان وزارت نفت در حوزه‌های ساخت و تعمیرات مشارکت فعالی دارند به گونه‌ای که ساخت بسیاری از تجهیزات نفتکش‌ها بومی‌سازی شده است.
او ادامه داد: ظرفیت‌های توسعه تجهیزات و بومی سازی نفتکش و با توجه به سیاست‌های اقتصادی مقاومتی توانسته مطلوب عمل کند.
کلانتری اضافه کرد: خوشبختانه ارتقای بهره‌وری مطابق با اصول اقتصاد مقاومتی امسال در اولویت شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرار گرفته است.
این کارشناس مسائل اقتصاد و انرژی تصریح کرد: خوشبختانه شرکت ملی نفتکش تجربه خوبی دارد و هم اکنون ناوگان ما با مجموعه لاینر‌های متفاوت فعالیت می‌کنند.
کلانتری افزود: در بخش تامین سوخت بیش از ۹۰ درصد از نیاز ناوگان خود را از داخل تامین می‌کنیم، ضمن آن که در حوزه تعمیر و نگهداری کشتی‌ها نیز ملزومات عمومی از داخل تامین می‌شود.
بر اساس این گزارش تردد در دریا هم مانند خطوط هوایی دارای اسم و رسم خاص خودش است به طوری که محدوده گسترده و دور از دسترس و زیبایی است که کشتی‌ها با انواع مقصد‌ها و دلایل مختلف در آن تردد دارند. اگرچه بسیاری از بیرون این چرخه ممکن است فکر کنند آنچه از قایق و کشتی کوچک و بزرگ باری و نفتکش‌ها در این عرصه تردد دارد، قاعده‌ای خاص ندارد، اما کشتی‌ها هم همانند هواپیما‌ها خطوط مشخص دارند و در غیر این مسیر‌ها قرار نمی‌گیرند و مهمتر از همه کشتی‌ها و مالکیت و تردد آن‌ها قوانین خاص خود را دارند.
از قرن‌ها پیش که همه کشور‌ها در آب‌های آزاد دنیا تردد نداشتند و در عین حال قوانین جهانی و پذیرفته شده‌ای برای این حضور در دریا و مدل تردد و سهم هر کشور وجود نداشت، این میزان از سهم و تردد بر اساس قدرت آن کشور‌ها در ناوگان دریایی تعریف می‌شد و بر همین اساس، برداشت از دریا و مسیر‌های دریایی در انحصار چند کشور بود.
از قرن هفدهم میلادی به بعد زمزمه "دریا‌های آزاد" برای تمامی ملت‌ها شروع شد تا این انحصار‌ها و خطر‌های دریایی پایان یابد و به این ترتیب در شروع قرن بیستم قوانین دریایی در سطح بین المللی تعیین شده بود که البته همین قوانین هم در بسیاری از مواقع از جمله جنگ جهانی دوم بار‌ها 
نقض شد.
تامین سوخت تمام نفتکش‌های ایرانی  در داخل
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه