ایران و قطر کنار هم می مانند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری مشترک با امیر قطر گفت: برای همه روشن است که روابط دو کشور برادر، دوست و همسایه تاریخی و حسن همجواری بین ما برقرار بوده است. در سال های اخیر بعد از آنکه برخی کشورها تحریم‌هایی علیه قطر به وجود آوردند در کنار قطر بودیم و در آینده هم در کنار قطر خواهیم بود.
رئیس جمهوری تاکید کرد: در مقطعی برخی از کشورهای منطقه علیه قطر محدودیت‌هایی ایجاد کردند اما ایران براساس وظایف همسایگی، تاریخی و دوستی خود عمل کرد، در کنار قطر بود و در کنار قطر خواهد ماند.
وی با بیان اینکه در دیدار امروز تصمیمات مهمی برای توسعه مناسبات دو کشور اتخاذ کردیم، اظهار داشت: روابط سیاسی دو کشور روابط بسیار خوبی است. در زمینه اقتصادی، تجاری و همچنین روابط علمی و فرهنگی ظرفیت‌های خوبی داریم.
رییس دولت دوازدهم ادامه داد: در چند ماه آینده کمیسیون مشترک بین دو کشور تشکیل می‌شود و امیدواریم در کنار تشکیل کمیسیون مشترک، دو کشور در همکاری‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و فناوری در همه زمینه‌ها به توافق برسند.
روحانی با بیان اینکه امروز تصمیم گرفتیم کمیسیون مشترک دو کشور به صورت منظم و سالیانه تشکیل شود، تصریح کرد: همچنین تصمیم گرفتیم روابط سیاسی و رفت و آمد مقامات سیاسی و اقتصادی بیشتر شود و بتوانیم از همه ظرفیت‌ها به نفع دو ملت استفاده کنیم.
در عین حال، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی هم اظهارداشت: از رییس جمهور و جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران برای استقبال خوبی که از ما داشته‌اند تشکر کنم.
امیر قطر گفت: ما هیچ‌گاه مواضع و کمک‌های ایران در زمان مشکلات را فراموش نمی‌کنیم.
وی ادامه داد: دیدار و ملاقات خیلی خوب و مفیدی را با آقای روحانی داشتم. در مورد روابط دو کشور صحبت شد. روابط دو کشور روابط بسیار ویژه ای است که برای گسترش هرچه بیشتر این روابط باید تلاش کنیم. توافق کردیم که ارقام و اعدادی را در زمینه تبادل تجاری و گردشگری هدف قرار دهیم و تلاش کنیم به این ارقام برسیم.
امیر قطر با بیان اینکه رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران رابطه تاریخی است، افزود: اگرچه مراحل و تحولات زیادی را شاهد بوده و دوره‌هایی را داشتیم که در رابطه با مسایل صحبت کرده ایم. همواره این کانال‌ها و راه‌ها حتی در زمانی که اختلافاتی داشتیم، برای ارتباط باز بوده است.
وی افزود: از موضع جمهوری اسلامی ایران در سالهای اخیر به ویژه در زمانی که ما تحت محاصره بودیم، تشکر می‌کنیم چرا که این مواضع، ‌مواضع بسیار خوبی بود که به ما و ملت قطر کمک کرده و تمامی تسهیلات را سریع در اختیار 
ما قرار دادند. 
ایران و قطر کنار هم می مانند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه