رابطه دوسویه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و علوم انسانی

قم - مریم یقینی - خبرنگاراقتصادسرآمد: حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری از رابطه دو طرفه بین بیانیه گام دوم انقلاب وعلوم انسانی خبرداد وتحقق مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب را منجر به ایجاد تحول درعلوم انسانی وراه تحقق این بیانیه را استفاده ازعلوم انسانی دانست .
نشست خبری همایش ملی  ظرفیت‌های علوم انسانی  برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب درمجتمع امین قم برگزار گردید.  
حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری رئیس این همایش، ضمن ستایش نقش خبرنگاران در بستر سازی برای تحولات فرهنگی و با اشاره به رسالت جامعه المصطفی در عرصه جهانی گفت: جامعه‌المصطفی  یک نهاد علمی آموزشی  وبین المللی  است ورسالت آن گسترش اسلام ناب در سراس جهان است و برای تحقق این رسالت باید علوم انسانی که پایه اصلی نقش آفرینی است توسعه یابد. 
وی افزود: اگر علوم انسانی با رویکرد اسلامی دنبال شود می‌تواند تحول شگرف در عرصه بین المللی ایجاد نماید. 
رئیس این همایش با اشاره به اینکه علوم انسانی مخاطب‌های خاص خود را داردبیان کرد: اگر علوم انسانی  با رویکرداسلامی  باشد می‌تواند کل جهان را تحت تاثیر قرار دهد. 
حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری همچنین خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب رهبری، نقشه راهی است که درآن توصیه‌هایی در عرصه‌های مختلف ازجمله: علم وپژوهش، اخلاق ومعنویت، جوانان وجایگاه آن‌ها در آینده انقلاب وتمدن‌سازی و...شده است.، 
   اوراه تحقق مفاهیم این بیانیه را ظرفیت علوم انسانی و تحقق این بیانیه را منجر به تحول در علوم انسانی دانست و از رابطه دوسویه بین بیانیه گام دوم انقلاب وعلوم انسانی خبر داد. 
حجت الاسلام والمسلمین علی همت بناری  همچنین این بیانیه را برکتی دانست که منجر به تحول در علوم انسانی موجودخواهدشد. 
او بااشاره به  رشد جامعه‌المصطفی در بستر انقلاب اسلامی  عنوان کرد: انقلاب اسلامی با شعارهای نوین برای کل بشر آمده است ورسالتی سترگ برای تحقق آرمان‌های انقلاب دارد.  
حجت الاسلام والمسلمین حسن یوسف زاده دبیر علمی این همایش نیز، بیانیه گام دوم انقلاب  را به‌دلیل وجود 4 ویژگی شاخص درآن منحصر به فرد دانست و اظهار کرد: اولین ویژگی شاخص این بیانیه این است که از سوی رهبری تنظیم شده است ودر وهله بعدتوصیه‌های افراد برجسته وهمچنین شخص مقام معظم رهبری برای تامل عمیق در این بیانیه  است وازدیگرویژگی‌های آن مورد اقبال قرار گرفتن آن توسط جامعه نخبگان وعموم مردم می باشد.  حجت الاسلام والمسلمین حسن یوسف زاده همچنین بیان کرد: این بیانیه نشان دهنده این است که در آینده ای نزدیک شاهد تحول شگرفی خواهیم بود وبا توجه به سرخوردگی دنیای غرب در دهه‌های اخیر نیاز به تمدنی دیگر است که بدون شک آن  تمدن اسلامی  خواهدبود.  
گفتنی است مهلت ارسال آثار به این همایش تا اواخر بهمن ماه می باشدو درتاریخ 22 اسفند ماه سال جاری این همایش  برگزار  می گردد
رابطه دوسویه  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و علوم انسانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه