رقابت کلیددار بهشت با رئیس بهارستان

سمیه ملایی: گروه سیاسی- اندکی به انتخابات مجلس یازدهم باقی مانده است. دوم اسفند سال 98 بار دیگر جشن سیاسی انتخابات برای ورود نمایندگان مردم به پارلمان برگزار می شود. وزن کشی سیاسی جناح سیاسی از مدتها قبل آغاز شده است. در هر دو اردوگاه تحرکات انتخابات شاید از یکسال پیش آغاز شده است. این دوره می تواند قدری سبب شگفتی فضای سیاسی باشد. علی لاریجانی از انتخابات کناره گیری کرد. قالیباف با سرلیستی اصولگراها وارد کارزار می شود. عدم حضور علی لاریجانی که در واقع وزرنه سیاسی طیف اصولگراها در چندین دوره مجلس بود که توانست بر کرسی ریاست با قدرت تمام تکیه زند زمزمه های حضور وی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری 1400 را تقویت می کند. آگاهان سیاسی بر این اعتقادند که علی لاریجانی که بعد از خروج از شورای عالی امنیت ملی وارد مجلس شد و همواره چهره ای معتدل در میان هم طیفی های خود داشته است هم مورد وثوق اصلاح طلبان هم اصولگراهای میانه رو و هم معتدلیون است در انتخابات 1400 مقابل قالیباف رقابتی قابل توجه را به نمایش خواهد گذشت.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی لاریجانی همواره از قم وارد عرصه انتخابات شد. او در شورای عالی امنیت ملی در راس هیات مذاکره کنند از خود دیپلماتی موفق و کشته کار را به نمایش گذاشت البته در دوره حضور وی  بر ریاست سازمان صدا وسیما انتقاداتی مدیریتی وی وجود دارد اما چهره معتدل او سبب گرایش از هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا به سمت او خواهد شد.
محمد باقر قالیباف این دوره در انتخابات مجلس قرار از به عنوان سرلیست اصولگراها وارد شود.زمزمه های احتمال حضور او بر جایگاهی که علی لاریجانی رقیبی برای آن نداشت یعنی ریاست مجلس یازدهم به گوش می رسد. قالیباف هم 16 سال در کسوت شهردار پایتخت هرچند حضور پرحاشیه ای داشت اما در عین حال به عنوان مدیری موفق در اداره تهران عمل کرد.اکنون روزشمار انتخابات مجلس آغاز شده است. این شعار که راه پاستور از بهارستان می گذرد هرچند مصداق نداشته است اما اینکه راه پاستور از بهشت می گذرد دو دوره شهرداری را به کاخ پاستور فرستاد. باید دید انتخابات مجلس در این دوره بار دیگر به مثابه دوره های قبل لیست هنای می توانند از مردم پای صندوق های رای دلبری کنند یا در این دوره مردم ترجیح می دهند به اسم ها رای دهند. در هر صورت انتخابات این دوره مجلس تاثیر قابل توجهی بر کارزار 1400 خواهد داشت.
عضو شورای مرکزی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: هنوز درباره سرلیستی بحثی مطرح نشده، اما قالیباف بعنوان یک گزینه، مطرح است.
سید محمد حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره ساز و کار شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: این هفته قرار است یک نظر سنجی صورت بگیرد از مجمع عمومی که این مجمع متشکل از افرادی از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران است.
او ادامه داد: در این نظر سنجی نام افرادی قرار خواهد گرفت که احزاب و تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم آن‌ها را معرفی کردند و در نهایت از این نظر خواهی که از اقشار عمومی انجام می شود. ۶۰ نفری که بیشترین رای را آوردند انتخاب خواهند شد و در نهایت هم یک نظر سنجی در کل تهران صورت از عموم مردم صورت خواهد گرفت و لیست ۳۰ نفره نهایی خواهد شد.
حسینی درباره چگونگی ارائه لیست ۳۰ نفره گفت: قرار است که یک نظر سنجی از مجمع تهران برگزار شود که این مجمع شامل افرادی از محله‌ها، احزاب و تشکل‌ها و اقشار مختلف مردم است که در نهایت تعدادی مطرح خواهند شد که الان بیش از ۱۵۰ نفر هستند و در نهایت این ۱۵۰ نفر به ۶۰ نفر خواهند رسید و در نهایت این ۶۰ نفر به مرم معرفی شده و مردم ۳۰ نفر را رای خواهند داد که این می شود مبنای ظر سنجی برای تهیه لیست نهایی شورای ائتلاف.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی درباره احتمال سرلیستی این شورا بیان کرد: هنوز درباره سرلیستی بحثی مطرح نشده، اما قالیباف یک گزینه، مطرح است.
رقابت کلیددار بهشت  با رئیس بهارستان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه