معدل اتفاقات مثبت و منفی سال جاری در انتخابات روشن می‌شود

بازپرداخت وام ۵۰ میلیونی مسکن برای بازنشستگان سخت است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با تورم کنونی در جامعه و زندگی سخت مستمری بگیران مبلغ ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان برای خرید مسکن بسیار کم است ولی باید توجه کنیم دراین شرایط سخت دولت هم در کنار مردم بوده است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، معصومه آقاپور علیشاهی در مورد پرداخت وام 50 میلیونی مسکن به  بازنشستگان گفت: مدتی قبل هیئت وزیران در خصوص آئین نامه اعطای تسهیلات خرید مسکن به بازنشستگان با عاملیت بانک مسکن  ابلاغیه را به رؤسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه و وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کردند.
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: بر این اساس این ابلاغیه ، بانک مسکن موظف به پرداخت ۴۰ هزار فقره وام خرید مسکن به بازنشستگان خواهد بود که سقف آن در تهران و کلانشهرها ۵۰ و در سایر شهرها و روستاها ۴۰ میلیون تومان خواهد بود. با تورم کنونی در جامعه و زندگی سخت مستمری بگیران مبلغ ۵۰ و ۴۰ میلیون تومان برای خرید مسکن بسیار کم است ولی باید توجه کنیم دراین شرایط سخت دولت هم در کنار مردم بوده است، در هر دو صورت این وام در شرایط سخت تحریم‌ها به همت دولت چنین مبلغی برای بازنشستگان در نظر گرفته شده است.
آقاپورعلیشاهی تاکید کرد:نرخ سود تسهیلات مسکن بازنشستگان مشابه تسهیلات مسکن مهر مشخص شده به گونه‌ای که در تهران ۹، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۷ و سایر مناطق شهری و روستاها ۴ درصد تعیین می‌شود بازپرداخت این وام برای قشر مستمری بگیر جامعه سخت است، مبلغ دریافتی بازنشستگان پایین است نمی‌توانند اقساط کلان راپرداخت کنند مثلا وام 50میلیونی مسکن اقساط بالایی دارد واین پرداخت ازعهده یک بازنشسته برنمی‌آید. باید شرایط باز پرداخت آن را با میزان مستمری دریافتی این گروه را مشخص کنیم تا فشار سنگینی بر دوش این افراد نباشد در این بین قدرت واقعی بانک‌ها را نباید کاهش دهیم.
وی در ادامه‌ یادآور شد: مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات با احتساب دوران مشارکت مدنی، ۱۰ ساله تعیین شده است که بهتر است با شرایطی که مستمری بگیران دارند برای باز پرداخت آن مدت زمان بیشتری را درنظر بگیرند، یکی دیگر از شرایط پرداختی این وام گذشت حداقل ۵ سال از دوران بازنشستگی،مستمری‌بگیران است چرا که این گروه از بازنشستگان مشمول همسان سازی نیستند و پرداخت این اعتبارات بسیار محدود است باید در پرداخت این وام اولویت‌بندی شوند و باید توجه کنیم اختلاف حقوق بازنشستگان فعلی و ده سال گذشته حداقل بین یک تا دو میلیون تومان است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: موضوع وام مسکن بازنشستگان حتما در مجلس مطرح خواهد شد و ایرادات آن را برطرف می‌کنیم تا با توجه به شرایط بازنشستگان وام به آنها پرداخت شود .
معدل اتفاقات مثبت و منفی سال جاری در انتخابات روشن می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه