مجلس یازدهم تلاش می‌کند شوراها را یکدست به اصولگراها بدهد

کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب با تاکید بر اینکه اصولگرایان در مجلس یازدهم به اختلافات زیادی برخواهند خورد گفت: هدف آنها شوراهای شهر و ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایلنا، محمدصادق جوادی حصار درباره شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم گفت: به صورت متواتر این اتفاق افتاده است که هر وقت مشارکت ۵۰_۵۵ درصد به بالا بوده است شانس پیروزی اصلاح‌طلبان بالای ۵۰ درصد بوده است؛ این موضوع قبل از اتفاقات اخیر، امر تجربه شده‌ای بود اما یکی از ضربه‌هایی که به اصلاح‌طلبان خورد این بود که بخشی از رسانه‌های داخلی و همچنین رسانه‌های خارجی و جریان مخالف اصلاحات دست‌به‌دست یکدیگر دادند که هجمه ناشی از این اتفاقات اخیر را متوجه اصلاح‌طلبان کنند که چرا اصلاح طلبان کاری نکردند یا کاری نمی‌کنند.
وی بیان کرد: در واقع خواستار مطالبات معوق خودشان از اصلاح‌طلبان شدند و با توجه به اینکه می‌دانستند اصلاح‌طلبان هم مثل سایرین نمی‌توانند کاری کنند اما دوست داشتند این فلش را به سمت اصلاح طلبان ببرند که اصلاح طلبان نیز از این موضوع ضربه خورند.
این کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب افزود: آنها می‌خواستند اصلاح‌‌طلبان بیاییند در تریبون انتخابات و رفتارهای هنجارشکنانه‌ای از نظر حاکمیت انجام دهند، در این شرایط معلوم بود اگر این اتفاق می‌افتاد اصلاح‌طلبان مرغ عروسی و عزا می‌شدند و از هر دوطرف ضربه می‌خوردند.
وی افزود: بنابراین اصلاح‌طلبان این کار را نکردند و گفتند منتقد و معترض هستیم اما از بعضی رفتارها هم حمایت نمی‌کنیم که البته از نگاه برخی این کار یک ضربه به اصلاح‌طلبان بود.
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: در ماجرای رد صلاحیت‌ها نیز اصلاح‌طلبان اعلام کردند ما لیست نمی‌دهیم که معنای ثانویه‌اش این بود که کسی را هم تشویق به رأی دادن نمی‌کنیم اما از مردم خواستند که اگر گزینه مناسبی پیدا کردند رأی بدهند، این تحریم نبود اما تشویق به انتخابات و گرم کردن بازار انتخابات برای اصولگرایان هم نبود؛ طبیعی است کاهش مشارکت ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه با کاهش مشارکت، کسانی که می‌خواستند به اصلاح‌طلبان رأی بدهند پای صندوق رأی نیامدند، اظهار داشت: چه کسی توقع دارد که اصولگرایان بیایند به کاندیدای اصلاح‌طلب رأی دهند؟ در بازی اصولگرایان چه کسی توقع داشته که به اصلاح‌طلبان رأی داده شود؟ 
جوادی‌حصار در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان مشارکت پایین در انتخابات را به معنای پیامی از سوی مردم دانست؟، تاکید کرد: این سطح از مشارکت به هیچ وجه به معنای نوعی رفراندم نبود؛ رفراندم موضوعاتی را در بر می‌گیرد که دو جناح سر آن اختلاف دارند و بعد آن موضوع اختلافی را بدون هیچ کم و کاستی به رأی و نظر اکثریت مردم می‌گذارند.
مجلس یازدهم تلاش می‌کند شوراها  را یکدست به اصولگراها بدهد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه