با عامل جنایت گیلان برخورد عبرت‎‎آموز خواهد شد

رییس قوه قضاییه همچنین به موضوع قتل دختر ۱۳ ساله گیلانی اشاره کرد و با تأکید بر این‎که برخورد دستگاه قضا با عامل این جنایت عبرت‎‎آموز خواهد بود، در عین حال از مراکز علمی و دانشگاهی خواست که به آسیب ‎شناسی مسائل اجتماعی بپردازند تا ریشه و علل و عوامل چنین جنایات هولناکی که احساسات عمومی را جریحه‎دار می ‎کند، مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، آیت الله ابراهیم رییسی یکی از علل و عوامل اصلی حوادث و جنایاتی نابخشودنی همچون حادثه گیلان را دوری از خلاق و معنویت دانست و متذکر شد: عدالت در توزیع ظرفیت ‎ها، تأمین معیشت مردم و توجه به اخلاق و معنویت در جامعه از مهم‌ترین اصول کاهش ناهنجاری ‎های اجتماعی و اقتصادی است که باید بیش از همه مورد توجه مسئولان اجرایی قرار گیرد.
رییس قوه قضاییه همچنین در واکنش به گزارش یکی از مسئولان عالی قضایی کشور درباره استقبال مردم از ورود دستگاه قضایی به تصرّفات غیرمجاز افراد و دستگاه‎ها در اراضی ملّی اظهار داشت: این مسأله درباره همکاران ما در قوه قضاییه نیز صدق می‎کند. مسئولان استان‎ها باید به شدت مراقبت کنند که برای تأمین مسکن و نیاز کارکنان و قضات، مسیرهای کاملاً قانونی طی شود، چرا که سوءاستفاده از جایگاه و موقعیت ‎های شغلی به قیمت آبروی دادگستری تمام می‎شود. ما با تامین نیاز موافقیم، اما نه به قیمت آبروی دادگستری و مقام معظم رهبری نیز فرمودند حتی نباید مسجد و مدارس علمیه هم در زمین غیرقانونی ساخته شود.
همچنین موضوع بازنگری در نحوه اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری مبنی بر اعاده دادرسی در خصوص آراء صادره از محاکم که خلاف بین شرع و یا قانون تشخیص داده می‌شود نیز در دستور کار دو جلسه اخیر شورای عالی قوه قضاییه قرار گرفت که پس از بررسی‌های دقیق و کارشناسی، جمع بندی در این موضوع به کمیسیون تخصصی به ریاست معاون اول قوه قضائیه ارجاع شد تا نتیجه جهت تصویب نهایی به رییس قوه قضائیه تقدیم شود.
رییسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم و منشور مقام معظم رهبری برای ترسیم نقشه راه نمایندگان جدید ملت، توجه به اقتصاد و فرهنگ را از مهم‌ترین محورهای این منشور دانست و بر تعامل دستگاه قضایی با قوه مقننه در پیشبرد اهداف و برنامه‎های نهاد قانونگذاری در این دو حوزه تأکید کرد.
رییس قوه قضاییه با اشاره به لزوم برخورد قاطع با متجاسران به قانون و تهدیدکنندگان نظم و امنیت، خاطر نشان کرد که همکاری قوای سه گانه در کشور می ‎تواند در گسترش عدالت و احساس امنیت از سوی مردم نقش اساسی
 داشته باشد.
با عامل جنایت گیلان برخورد  عبرت‎‎آموز خواهد شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه