ورود مستقیم مجلس به لایحه صیانت از بانوان در صورت عدم رسیدگی دولت

عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم گفت: در صورتی که دولت در طول مهلت یک ماهه خود، لایحه صیانت از بانوان را به مجلس ارسال نکند، آن را به عنوان طرح و بدون دخالت دولت در مجلس بررسی می‌کنیم.
به گزارش اقتصادسرامد به نقل از مهر، زهره الهیان نماینده تهران، ری و شمیرانات در خصوص بحث حمایت از زنان در مجلس می گوید: قرار است ما در مجلس یازدهم کمسیون ویژه خانواده را تشکیل دهیم تا به صورت خاص و با امکانات لازم موضوعات خانواده، زنان، جوانان و کودکان را پیگیری کنیم. امضاهای مربوط به تشکیل این کمیسیون جمع‌آوری شده و به زودی شاهد ایجاد آن خواهیم بود.
الهیان با بیان اینکه در موضوعات مرتبط با زنان و دختران نباید رویکرد شعاری داشته باشیم، اظهار داشت: متأسفانه برخی دولت‌ها و مجالس گذشته به خانواده به صورت تبلیغاتی و تنها معطوف به فضای رسانه‌ای نگاه می‌کردند. در مجلس گذشته موضوعات مهمی داشتیم که متأسفانه به حد اعلا پیگیری نشد و وقت مجلس صرف معضلات حاشیه‌ای زنان از جمله کودک‌همسری، ورود زنان به ورزشگاه و … شد. 
وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی خانواده‌ها برای فرزندآوری، مسائل مالی است، افزود: متأسفانه زوجین علی‌رغم تمایل به فرزندآوری، به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند دست به این اقدام بزنند و دولت به جای در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای زوجین، کمک به زنان شاغل و ارائه یارانه‌های ویژه به این افراد، یارانه موالید جدید را قطع می‌کند. این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود فرموده‌اند که شرایط دهشتناکی در فرزندآوری وجود دارد. کلمه «دهشتناک» بار بسیار زیادی دارد. در نتیجه مسئولان باید به جای مانع‌تراشی برای افزایش جمعیت کشور، به ارائه مشوق‌های بیشتر بپردازند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لایحه صیانت، کرامت و امنیت بانوان عنوان کرد: این لایحه از اولین پیگیری‌های مجلس بود و نامه‌ای نیز خطاب به دولت برای ابلاغ هر چه سریع‌تر این لایحه به مجلس ارسال کردیم. در حال حاضر حدود یک سال از ارسال این لایحه از سوی قوه قضائیه به دولت می‌گذرد اما هنوز مجلس آن را دریافت نکرده است. این لایحه از مجلس هشتم در حال پیگیری است و موارد بسیار خوبی را دربر دارد. 
وی بیان کرد: لایحه صیانت از بانوان، بحثی تخصصی است و با لایحه پیشین که نگاهی لیبرالیسم و الگو گرفته از دیگر کشورها داشت، متفاوت است. در صورتی که دولت موارد و مفادی از لایحه پیشین (لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت) را در این لایحه نیز مطرح کند، مجلس آن را بررسی و اصلاح خواهد کرد.
ورود مستقیم مجلس به لایحه صیانت  از بانوان در صورت عدم رسیدگی دولت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه