15 میلیون دانش آموز اسیر بی تدبیری مسئولان

با وجود شرایط کرونا در کشور، امسال یکی از سخت‌ترین آغاز را برای سال تحصیلی در بعد از انقلاب تجربه خواهیم کرد اما دست اندرکاران آموزش و پرورش از آمادگی برای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور چه به صورت حضوری و چه غیرحضوری خبر می دهند و اعلام کرده اند که مانورهای بازگشایی مدارس نیز در استان ها برگزار شده است و پروتکل ها نیز سخت گیرانه خواهند بود.
به گزارش اقتصادسرآمد، سال تحصیلی جدید از امروز آغاز می شود، کرونا و تقسیم بندی شهرها شرایط را هم برای خانواده ها و هم اولیای مدارس سخت کرده است، هرچند وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اخیرش اعلام کرد که جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و درباره حضور در مدرسه از روز شنبه و جزئیات آن خود مدارس به خانواده ها اطلاع رسانی خواهند کرد، زیرا وضعیت مناطق مشابه نیست.
طی چند روز اخیر، شاهد اعلام تصمیماتی در وزارت آموزش و پرورش بودیم که با شیوه نامه ابلاغی این وزارتخانه برای بازگشایی مدارس مغایرت هایی داشت؛ در این شیوه نامه اعلام شده بود که آموزش دانش آموزان در مناطق قرمز به طور کامل غیرحضوری، در مناطق زرد نیمه حضوری و در مناطق سفید حضوری و
 عادی خواهد بود. با این حال آموزش و پرورش از خانواده هایی که در مناطق زرد و قرمز هستند خواسته در این چند روز با مدرسه فرزندانشان در تماس باشند و از آنها کسب اطلاع کنند که در صورت گروه بندی، چگونه و چه روزهایی به مدرسه بروند. تا جایی که روز گذشته نیز رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش اعلام کرد که خانواده ها صبح روز شنبه قبل از حرکت به سمت مدرسه، با معلم یا مدرسه فرزندشان تماس بگیرند و کسب اطلاع کنند که به مدسه بروند یا خیر.  
به نظر می رسد در چنین شرایطی لازم است ضمن اطلاع رسانی صحیح، همه جانبه و دقیق برنامه آموزشی به مردم از سوی رسانه ها، مدیران مدارس نیز به صورت مستقیم با خانواده ها در ارتباط باشند و برنامه های آموزشی مدرسه را برایشان تشریح کنند در این باره باقرزاده رئیس مرکز هماهنگی آموزش و پرورش نیز به والدین توصیه می کند که فردا قبل از حرکت فرزندان به سمت مدرسه با مدرسه تماس بگیرند تا ببینند باید مدرسه بروند یا خیر .
واقعیت این است که نباید آموزش و پرورش و مدارس را در این روزها تنها گذاشت؛ بار بزرگ تعلیم و تربیت بیش از ۱۴  میلیون دانش آموز در این ایام بر دوش معلمان و برنامه ریزان آموزشی سنگینی می کند و انتظار می  رود دستگاه های اجرایی مرتبط نهایت همکاری و همراهی را برای پیشبرد آموزش در این شرایط
 داشته باشند.
15 میلیون  دانش آموز اسیر بی تدبیری مسئولان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه