تولید ۶۵۰ هزار میعانات گازی در پارس‌جنوبی

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: روزانه معادل ۶۵۰ هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی تولید می‌شود که بخشی از آن به پتروشیمی‌ها، بخش زیادی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بخشی دیگر صادر می‌شود. به گزارش اقتصادسرآمد، حسین شمشیری اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ پالایشگاه در پارس یک و دو تحویل این مجتمع شده است.
معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبیافزود: ۲ پالایشگاه ۱۱ و ۱۲ حدود یک ماه پیش تحویل مجتمع گاز پارس جنوبی شده و بخش خشکی فاز ۱۴ نیز در حال تکمیل است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه با تکمیل این پالایشگاه ها در مجموع مدیریت ۱۳ پالایشگاه توسط مجتمع گاز انجام خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر بخش دریایی فاز ۱۴ با همکاری شرکت نفت و گاز پارس راه اندازی شده و گاز تولید سکوهای آن در سایر فازها در حال استفاده است.
شمشیری با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۵ درصد گاز کشور توسط مجتمع تولید می شود، گفت: در حال حاضر تولید گاز شیرین مجتمع روزانه ۶۵۰ میلیون متر مکعب است.
وی افزود: همچنین معادل ۶۵۰ هزار بشکه در روز مسئول فرعی میعانات گازی در مجتمع تولید می شود که بخشی از آن به پتروشیمی‌ها، بخش زیادی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس و بخشی نیز صادر می‌شود.
تولید ۶۵۰ هزار میعانات گازی در پارس‌جنوبی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه