ماجرای مؤسسات مالی غیرمجاز نباید تکرار شود؛ورود مجلس به ماجرای بورس

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طبق قانون قرار بود شرکت‌هایی که سهام‌شان چه در حوزه افزایش و چه کاهش نوسان پیدا می‌کند، بورس، آن‌ها را قفل و دلایل را بررسی کند و تا مشخص شدن نتیجه اجازه خرید و فروش ندهد؛ اما ظاهرا این موضوع در این ایام رعایت نشده است که این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
به گزارش اقتصادسرامد به نقل از ایلنا، احسان ارکانی درباره وضعیت این روزهای بازار بورس و نگرانی سهام‌داران که عمده آن‌‌ها اشخاص حقیقی هستند، گفت: هنگامی که مردم بدون اطلاعات دقیق و با یک حالت کاملا خوشبینانه به بورس ورود پیدا کنند و دولت هم نتواند مدیریت صحیحی را اعمال کند و اجازه دهد حباب در این بازار سرمایه شکل بگیرد، احتمال دارد که ما دچار مشکلاتی شویم که صدمات جبران‌ناپذیری ایجاد می‌کند.
این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که اگر بازار بورس درست مدیریت نشود، ممکن است اتفاقات ناخوشایندی به وجود بیاید، اظهار داشت: اگر امروز بازار سرمایه ما درست مدیریت نشود، حکایتی دیگری همچون مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را  شاهد خواهیم بود که در آن صدها هزار نفر از مردم گرفتار شدند.
وی یادآور شد: در ماجرای مؤسسات مالی و اعتباری مردم سرمایه‌هایشان که حاصل سال‌ها دسترنج زندگی‌شان بود را یا بر باد دادند و یا با ضرر و زیان مبلغ ناچیزی از سپرده‌های خودشان را به دست آوردند‌.
نماینده نیشابور، فیروز و زبرخان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که در حال حاضر وضعیت حساس است، گفت: بورس یک بازار معمولی بود که از چند ماه قبل به واسطه سیاست‌گذاری دولت به سمتی رفت تا به نوعی نقدینگی عظیم و سرگردانی که دست مردم بود و در هر حوزه بازار مانند ارز، سکه، خودرو و طلا ورود پیدا می‌کرد و همه چیز را بهم می‌ریخت، جمع کند.
وی ادامه داد: در روزهای اولیه در بازار سرمایه یا بورس، اتفاقات خوبی افتاد، بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی قرار شد سهام‌شان عرضه شود و مردم هم استقبال خیلی خوبی کردند، تا یک مدتی هم وضعیت خوب بود، اما یکی دو هفته است نشانه‌هایی از عدم مدیریت مشاهده می‌کنیم که بسیاری از سهام‌داران واقعی که همان مردم هستند از این بابت نگرانی دارند که نکند رشد این چندماهه حباب بوده و بخواهد بترکد.
این نماینده مجلس ادامه داد: قاعدتا هم انتظار است مجلس این موضوع را پیگیری کنند وما به عنوان نماینده به مسئولان دولتی و وزیر اقتصاد بگوییم چه جوابی برای مردمی که با امید به حرف‌های شما و صحبت‌های آقایان وزیر اقتصاد و رئیس‌جمهور که گفتند «به بازار بورس اعتماد کنید، زیرا رو به رشد است» ،آمدند و سرمایه‌شان را در این بازار گذاشتند، دارید.
ماجرای مؤسسات مالی غیرمجاز نباید تکرار شود؛ورود مجلس به ماجرای بورس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه