تحویل ناوشکن دنا با نداجا برای ماموریت های فراقاره ای

نشست خبری امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی با حضور اصحاب رسانه آغاز شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، دریادار خانزادی ضمن تسلیت و تبریک به مناسبت شهادت شهید فخری زاده و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و به خصوص نیروی دریایی ارتش گفت: هفتم آذر ماه را می توان به آغاز حرکت انقلابی نیروی دریایی ارتش تشبیه کرد که تا امروز هم ادامه پیدا کرده است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در آغاز جنگ تحمیلی تکاوران نیروی دریایی ارتش در مقاومت ٣۴ روزه خرمشهر نقش مهمی داشتند و امتداد آن را در عملیات مروارید دیدیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تولید ناو با استفاده از شناورهای تولید شده از نفت‌کش‌ها در قالب ناو بندری را یکی دیگر از پروژه های نیروی دریایی دانست و گفت: ما به دنبال استفاده از ظرفیت‌های این حوزه هستیم و به همین دلیل از ظرفیت نفتکش‌ها برای تولید ناو بندری استفاده می‌کنیم. نفتکش‌ها شناورهای دولایه هستند که از امنیت بیشتری برخوردارند و جمهوری اسلامی از این ظرفیت استفاده خواهد کرد؛ به همین دلیل نیروی دریایی با استفاده از نفتکش‌ها ناو بندری را تولید کرده که امروز به آب انداخته شده است، این ناو توان حمل پنج‌ بالگرد و همچنین از پهپادهای دریایی پلیکان و سیستم دفاعی بسیار خوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: این ناو بندری ظرفیت خوبی برای حمل سوخت، آب و تجهیزات را دارد و می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری بین ۷ تا ۱۰ بار دور کره زمین بچرخد، البته این به معنای آن نیست که ما بخواهیم در اقیانوس‌ها به ماموریت بپردازیم. ماموریت ما در اقیانوس هند است. این ناو امکانات بسیار خوبی برای استقرار تیم‌های عملیات‌های ویژه و حمل قایق های تندرو دارد. همچنین امکانات پدافندی بسیار خوبی در این شناور استفاده شده که در روزهای آتی به نیروی دریایی ملحق می‌شود، این شناور می تواند به توان دفاعی نیروی دریایی ایران کمک کند و معادلات دفاعی را در منطقه به هم بزند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ماموریت های ارتش و سپاه پاسداران با یکدیگر تداخل ندارند، اظهار کرد: نیروی دریایی سپاه و ارتش ید واحده هستند و ماموریت ها به صورت بسیار خوبی بین این دو نیرو تقسیم شده است و پیوستگی امنیت با اتحاد میان دو نیروی دریایی برقرار می‌شود. در دریایی که نیروهای دریایی کشورهای متخاصم جولان می‌دهند این که بگوییم نیروهای دریایی در ایران در آن حوزه چه کار می کنند حرف نادرستی است؛ قطعاً این دو نیرو با حضور در آب‌های آزاد، امنیت و اقتدار را برای کشورمان به ارمغان می آورند.
تحویل ناوشکن دنا با نداجا  برای ماموریت های فراقاره ای
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه