اگر فضای بسیجی حاکم شود،کسی جرأت نمی‌کند از رشوه و پارتی بازی حرف بزند

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رسیدگی به پرونده های معوقه یکی از اولویت های ما در قوه قضاییه است، گفت: اگر فضای بسیجی در دستگاه قضایی حاکم شود، دیگر کسی جرأت نمی‌کند از رشوه و پارتی بازی و ناحق کردن حق حرف بزند.
به گزارش اقتصادسرآمد، سیدابراهیم رئیسی با تأکید بر انطباق روحیه بسیجی با مأموریت های سازمانی برای ارتقاء کارآمدی و افزایش رضایتمندی عمومی در یک مجموعه اداری، گفت: مهم ترین مأموریت دستگاه قضا اجرای عدالت، احقاق حقوق عامه و فصل خصومت هاست و انجام این تکالیف و وظایف با روحیه بسیجی موجب کارآمدی هر چه بیشتر سیستم قضایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: همه لایه های دستگاه قضا باید از روحیه بسیجی برخوردار باشند و هر چه سطح مدیریتی بالاتر می رود و به کانون مأموریت های قوه قضاییه در حوزه قضایی نزدیک تر می شود، باید این روحیه و فرهنگ بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: اگر شهید فخری‌زاده در اتاقی دربسته و از مسیر علم و پژوهش و نوآوری برای خدمت به کشور گام برداشت، قاضی و کارمند دستگاه قضا باید با گشاده رویی و رسیدگی به موقع به پرونده ها و کار مردم و گره گشایی از کار خلق خدا در جهت افزایش کارآمدی نظام قضایی و رضایتمندی مردم و تولید سرمایه اجتماعی گام بردارد.
رئیس قوه قضاییه از فرماندهان و اعضای بسیج قوه قضاییه خواست ضمن حفظ روحیه بسیجی در دستگاه قضا، برای افزایش کارآمدی قوه قضاییه تلاش کنند و تأکید کرد: اگر فضای بسیجی در دستگاه قضایی حاکم شود، دیگر کسی جرأت نمی‌کند از رشوه و پارتی بازی و ناحق کردن حق حرف بزند.
رئیس دستگاه قضا با بیان این که کار بسیجی زمان و مکان نمی شناسد، اظهار کرد: رسیدگی به پرونده های معوقه یکی از اولویت های ماست که نیروهای بسیجی قوه قضاییه می توانند در این زمینه همکاران دستگاه قضا را یاری دهند. وقتی کسی به یک مجتمع قضایی مراجعه می کند و می گوید رسیدگی به پرونده او دچار اطاله شده، بی تفاوت از کنارش نگذرید و تلاش کنید کارش را پیگیری کنید.
رئیسی افزود: بسیجی باید نسبت به کار مردم احساس مسئولیت کند و اگر جایی دید که بی عدالتی شده، برای رفع مشکل و گره گشایی از کار مردم و احقاق حق تلاش کند و دنبال نام و نشان هم نباشد و بداند خداوند خودش اجر کارش را می دهد.
رئیس قوه قضاییه رسالت مهم مرکز بسیج قوه قضاییه در دوره تحول قضایی را افزایش کارآمدی سازمانی و صیانت از همکاران دستگاه قضا و خانواده های آنها عنوان کرد.
اگر فضای بسیجی حاکم شود،کسی جرأت نمی‌کند از رشوه و پارتی بازی حرف بزند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه