رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور:

۱۲ میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند

خرم آباد- خبرنگاراقتصادسرآمد : رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: ۱۲ میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند و مورد پوشش طرح‌های حمایتی قرار گرفتند.
شاهین محمد صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهار داشت: بسیج به عنوان ذخیره انقلاب اسلامی و نیروی مردمی مجموعه ای است که همواره در بحران ها فداکاری کرده و این سابقه در حوادث طبیعی نمایان است.
وی با اشاره به اینکه ۱۲ میلیون خانوار در کشور در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند، بیان کرد: حدود ۲۰۰ هزار نفر بسیجی از وزارت بهداشت، هلال‌احمر و مجموعه سپاه و بسیج در تیم های حمایتی در این طرح اقدام به فعالیت می‌کنند.
وی افزود: این طرح تا ریشه کن شدن کرونا ادامه خواهد شد و اکنون گروه‌های علمی در تهران مشغول بازبینی نقاط قوت این طرح می‌باشند اما نیاز به حمایت فرماندهان سپاه و مسوولان بودجه کشور دارد.
وی ادامه داد: حفظ جان مردم، کاهش حجم بیماران جدید، خالی شدن بیمارستان ها، کاهش حجم سنگین فعالیت بهداشت و درمان از مهمترین اهداف این طرح است.
محمد صادقی اضافه کرد: کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور اقدامات طرح شهید سلیمانی است تنها کشور آلوده به ویروس کرونا هستیم که سیر نزولی مشاهده می‌شود.
وی افزود: متولی مقابله با کرونا وزارت بهداشت می باشد و هر دستگاهی که بخواهد اقداماتی را انجام دهد باید در چهارچوب به سیاست های اتخاذ شده با محوریت وزارت بهداشت صورت گیرد.
وی بیان کرد: ممکن است واکسن تولید داخل ظرف ۶ ماه آینده در اختیار مردم قرار گیرد همچنین بیش از ۶۰درصد کادر درمان آمریکا اعلام کردند که اعتمادی به واکسن آمریکایی ندارند.
وی ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع است این مسئله یک مسئله علمی می باشد نه سیاسی و باید به آن توجه کنیم.
وی گفت: زدن واکسن حق همه مردم است و ما می‌توانیم از واکسن خارجی استفاده کنیم اما تنها ورود واکسن انگلیسی و آمریکایی ممنوع است چرا که پروسه ساخت واکسن طولانی است و این ۲ کشور اعلام کرده در مدت زمان کوتاه واکسن را تولید کرده اند.
۱۲ میلیون خانوار در طرح شهید سلیمانی غربالگری شدند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه