تاریخ انتشار:1398/1/20
یک کلام؛ تعطیل!

گزارش میدانی از بازار خودرو

یک کلام؛ تعطیل!

مشاهدات از بازار خودرو حاکی از رکود خرید و فروش در این بازار است؛ اما خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در آغاز سال ضد و نقیض است.

 

به گزارش اقتصاد سرآمد به نقل از  ایسنا، نمایشگاه‌های خودرو در منطقه پل چوبی اکثراً خالی از مشتری هستند و جز یک نفر که در میانه گفت‌وگوی ما با فروشندگان، قیمت جدید خودروها را پرسید و دو نفری که در دو مغازه با فروشنده دست می‌دادند، خبری از خرید و فروش نیست.

فروشندگان نیز می‌گویند که این بازار هم پیش از تعطیلات و هم بعد از آغاز کار در سال جدید کم رونق بوده است، اما خبرها از روند تغییرات قیمت خودرو در آغاز سال و پیش‌بینی‌ها درباره رونق گرفتن بازار متفاوت است.

یکی از نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به چگونگی شرایط بازار می‌گوید: " یک کلام تعطیل است! ".

از طرف دیگر در حالی که همه فروشندگان درباره راکد بودن بازار متفق‌القول هستند، شنیده‌ها از روند تغییر قیمت‌ها با شروع سال جدید متناقض است؛ برخی فروشندگان می‌گویند که با بازگشایی بازار قیمت خودرو در بازار آزاد مانند اسفند ماه کاهشی بوده اما تعداد دیگری از فروشندگان از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر خبر می‌دهند.

برای مثال یکی از فروشندگان می‌گوید که روز گذشته قیمت برخی از خودروها حتی تا ۲۰ درصد نیز افزایش داشته که یکی از دلایل آن افزایش نرخ دلار در روزهای گذشته بوده است.

از طرف دیگر گفته می‌شود که برخی از شرکت‌های خودروساز داخلی نیز قیمت خودروهای خود را افزایش داده‌اند.

در این میان شنیده‌ها از بازار خودرو حاکی از آن است که نبود تقاضا از اسفند ماه بر این بازار سایه انداخته و حتی باعث کاهش بیش از ۱۵ درصدی قیمت در این بازار شده است.

به گفته یکی دیگر از نمایشگاه‌داران، قیمت خودروی سراتو که در اوایل اسفند ماه حدود ۲۸۰ میلیون به فروش می‌رسید در روزهای آخر این ماه به ۲۴۰ میلیون تومان رسید که البته در روزهای گذشته افزایش قیمت جزئی سه یا چهار میلیونی داشته است.

این فروشنده همچنین معتقد است که افزایش نرخ دلار، کمبود خودرو در بازار و افزایش حقوق کارمندان شرکت‌های خودروسازی ممکن است در آینده منجر به افزایش قیمت شود، اما این بار با توجه به وضع اقتصادی و معیشتی، افزایش قیمت‌ها نمی‌تواند منجر به رونق گرفتن بازار شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

اخبار روز
ضمیمه