تاریخ انتشار:1401/4/26
ضرورت هوشمندسازی شناورها و بنادر با تکنولوژیهای روز دنیا
اقتصادسرامد - دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه صنایع دریایی و دریانوردی نیازمند حداکثر توجه از سوی دولت و حاکمیت است، گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی از شروط اولیه و اصلی برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و تجاری است.
به گزارش اقتصاد سرامد، سامان رضایی با تاکید بر اینکه صنعت دریانوردی و کشتیرانی به عنوان یک صنعت استراتژیک به شمار میرود و از الزامات اولیه در توسعه پایدار هر کشور است، اظهار داشت: صنعت دریانوردی رابطه مستقیم با تجارت کالا، انرژی و امنیت دارد و همانند سایر صنایع، یکی از مهمترین و اساسیترین سرمایههای آن، منابع انسانی است که در نهایت منجر به اشتغالآفرینی میشود.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم هوشمندسازی شناورها، بنادر و تکنولوژیهای روز در عرصه دریا است که تاثیر مستقیم در به کارگیری منابع انسانی دارد و برای کشورهایی که برای این تحول تکنولوژیک برنامهریزی کردهاند این رخداد یک فرصت ویژه و منحصر به فرد به شمار میرود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه متاسفانه نشانههای موجود در کشور، بیانگر عدم توجه به تکنولوژیهای نوین است، عنوان کرد: تحقق این امر مهم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی دولت و حاکمیت است.
رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغههای مشترک صنف و صنعت دریایی، فرسودگی ناوگان ملی و پایین آمدن سطح ایمنی کار در دریا و ناوگان تجاری کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عواملی چون تحریم، عدم توانایی شرکتهای کشتیسازی داخلی و عدم امکان خرید شناورهای نو و منطبق با استاندارد روز دنیا ، باعث شده است شرکت های کشتیرانی و ناوگان ملی به شدت فرسوده و از استانداردهای روز دنیا فاصله بگیرند.
وی افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین عمر ناوگان نفتی کشور از ۱۶ سال نیز گذشته و در صورت رفع تحریمها، تعداد قابل توجهی از کشتیهای ناوگان ملی به واسطه عمر بالا و نبود تجهیزات متناسب با الزامات و استانداردهای روز، اجازه ورود به تعداد زیادی از بنادر دنیا را نخواهند داشت.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه صنایع دریایی و دریانوردان باید برای رفع مصائب ناشی از دوره تحریم آماده باشند تا علاوه بر رفع آسیبها و عوارض ناشی آن، شاهد توسعه پایدار در این صنعت استراتژیک باشیم.
رضایی در خصوص شروط اولیه بازگشت به بازارهای بینالمللی، اعلام کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی که در دوره تحریم اسیب جدی دیدهاند از مسائلی است که برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و رونق تجاری کشور نیازمند تحقق آن هستیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم هوشمندسازی شناورها، بنادر و تکنولوژیهای روز در عرصه دریا است که تاثیر مستقیم در به کارگیری منابع انسانی دارد و برای کشورهایی که برای این تحول تکنولوژیک برنامهریزی کردهاند این رخداد یک فرصت ویژه و منحصر به فرد به شمار میرود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه متاسفانه نشانههای موجود در کشور، بیانگر عدم توجه به تکنولوژیهای نوین است، عنوان کرد: تحقق این امر مهم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی دولت و حاکمیت است.
رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغههای مشترک صنف و صنعت دریایی، فرسودگی ناوگان ملی و پایین آمدن سطح ایمنی کار در دریا و ناوگان تجاری کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عواملی چون تحریم، عدم توانایی شرکتهای کشتیسازی داخلی و عدم امکان خرید شناورهای نو و منطبق با استاندارد روز دنیا ، باعث شده است شرکت های کشتیرانی و ناوگان ملی به شدت فرسوده و از استانداردهای روز دنیا فاصله بگیرند.
وی افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین عمر ناوگان نفتی کشور از ۱۶ سال نیز گذشته و در صورت رفع تحریمها، تعداد قابل توجهی از کشتیهای ناوگان ملی به واسطه عمر بالا و نبود تجهیزات متناسب با الزامات و استانداردهای روز، اجازه ورود به تعداد زیادی از بنادر دنیا را نخواهند داشت.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه صنایع دریایی و دریانوردان باید برای رفع مصائب ناشی از دوره تحریم آماده باشند تا علاوه بر رفع آسیبها و عوارض ناشی آن، شاهد توسعه پایدار در این صنعت استراتژیک باشیم.
رضایی در خصوص شروط اولیه بازگشت به بازارهای بینالمللی، اعلام کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی که در دوره تحریم اسیب جدی دیدهاند از مسائلی است که برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و رونق تجاری کشور نیازمند تحقق آن هستیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر دریانوردی
اخبار روز
-
نشست هماهنگی و هماندیشی مدیران گمرک و بازرگانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد
-
خطوط مستقیم کشتیرانی میان بنادر ایران و پاکستان راهاندازی میشود
-
عزم ایران و پاکستان برای توسعه شهرکهای صنعتی و مناطق آزاد مشترک
-
تأکید بر سیر منظم قطار برنامهای اکو در مسیر اسلامآباد- تهران-استانبول
-
تفاهمنامه همکاری ایران و پاکستان فردا به امضا میرسد
-
نصب و جانمایی سازههای زیستگاه مصنوعی لابستر در خلیج چابهار
-
۳۵ پزشک با همکاری راهآهن به مناطق محروم اعزام میشوند
-
شیلات، یکی از فرماندهان امنیت غذایی کشور
-
جلسه شورای اداری ادارهکل راهآهن شمال۲ با حضور مدیرعامل راهآهن برگزار شد
-
پیش بینی تولید بیش از ۲۵ هزار تن آبزی در استان کرمانشاه
-
بازدید مدیرعامل راهآهن از مسیر ریلی رشت – بندر کاسپین
-
بررسی گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۴۰۴ شیلات استانها
-
آمادگی اسلامآباد برای گسترش همکاریهای اقتصادی، فنی و منطقهای با تهران
-
تأکید رئیسجمهور بر تقویت سرمایه اجتماعی
-
حضور بلم لجستیک در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان (IBEX2025)
-
دیدار وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه قطر
-
دیدار وزرای امور خارجه ایران و لبنان
-
تدوین نقشه راه تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران و پاکستان در سه ماه آینده
-
توسعه صنعت آبزیپروری و حمایت از صیادان شهرستان دشتی در اولویت است
-
هواپیمای md-87 با ظرفیت ۲۵ نفر به ناوگان هوایی اضافه شد