تاریخ انتشار:1401/4/26
ضرورت هوشمندسازی شناورها و بنادر با تکنولوژیهای روز دنیا
اقتصادسرامد - دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه صنایع دریایی و دریانوردی نیازمند حداکثر توجه از سوی دولت و حاکمیت است، گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی از شروط اولیه و اصلی برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و تجاری است.
به گزارش اقتصاد سرامد، سامان رضایی با تاکید بر اینکه صنعت دریانوردی و کشتیرانی به عنوان یک صنعت استراتژیک به شمار میرود و از الزامات اولیه در توسعه پایدار هر کشور است، اظهار داشت: صنعت دریانوردی رابطه مستقیم با تجارت کالا، انرژی و امنیت دارد و همانند سایر صنایع، یکی از مهمترین و اساسیترین سرمایههای آن، منابع انسانی است که در نهایت منجر به اشتغالآفرینی میشود.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم هوشمندسازی شناورها، بنادر و تکنولوژیهای روز در عرصه دریا است که تاثیر مستقیم در به کارگیری منابع انسانی دارد و برای کشورهایی که برای این تحول تکنولوژیک برنامهریزی کردهاند این رخداد یک فرصت ویژه و منحصر به فرد به شمار میرود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه متاسفانه نشانههای موجود در کشور، بیانگر عدم توجه به تکنولوژیهای نوین است، عنوان کرد: تحقق این امر مهم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی دولت و حاکمیت است.
رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغههای مشترک صنف و صنعت دریایی، فرسودگی ناوگان ملی و پایین آمدن سطح ایمنی کار در دریا و ناوگان تجاری کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عواملی چون تحریم، عدم توانایی شرکتهای کشتیسازی داخلی و عدم امکان خرید شناورهای نو و منطبق با استاندارد روز دنیا ، باعث شده است شرکت های کشتیرانی و ناوگان ملی به شدت فرسوده و از استانداردهای روز دنیا فاصله بگیرند.
وی افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین عمر ناوگان نفتی کشور از ۱۶ سال نیز گذشته و در صورت رفع تحریمها، تعداد قابل توجهی از کشتیهای ناوگان ملی به واسطه عمر بالا و نبود تجهیزات متناسب با الزامات و استانداردهای روز، اجازه ورود به تعداد زیادی از بنادر دنیا را نخواهند داشت.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه صنایع دریایی و دریانوردان باید برای رفع مصائب ناشی از دوره تحریم آماده باشند تا علاوه بر رفع آسیبها و عوارض ناشی آن، شاهد توسعه پایدار در این صنعت استراتژیک باشیم.
رضایی در خصوص شروط اولیه بازگشت به بازارهای بینالمللی، اعلام کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی که در دوره تحریم اسیب جدی دیدهاند از مسائلی است که برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و رونق تجاری کشور نیازمند تحقق آن هستیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم هوشمندسازی شناورها، بنادر و تکنولوژیهای روز در عرصه دریا است که تاثیر مستقیم در به کارگیری منابع انسانی دارد و برای کشورهایی که برای این تحول تکنولوژیک برنامهریزی کردهاند این رخداد یک فرصت ویژه و منحصر به فرد به شمار میرود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه متاسفانه نشانههای موجود در کشور، بیانگر عدم توجه به تکنولوژیهای نوین است، عنوان کرد: تحقق این امر مهم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی دولت و حاکمیت است.
رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغههای مشترک صنف و صنعت دریایی، فرسودگی ناوگان ملی و پایین آمدن سطح ایمنی کار در دریا و ناوگان تجاری کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عواملی چون تحریم، عدم توانایی شرکتهای کشتیسازی داخلی و عدم امکان خرید شناورهای نو و منطبق با استاندارد روز دنیا ، باعث شده است شرکت های کشتیرانی و ناوگان ملی به شدت فرسوده و از استانداردهای روز دنیا فاصله بگیرند.
وی افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین عمر ناوگان نفتی کشور از ۱۶ سال نیز گذشته و در صورت رفع تحریمها، تعداد قابل توجهی از کشتیهای ناوگان ملی به واسطه عمر بالا و نبود تجهیزات متناسب با الزامات و استانداردهای روز، اجازه ورود به تعداد زیادی از بنادر دنیا را نخواهند داشت.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه صنایع دریایی و دریانوردان باید برای رفع مصائب ناشی از دوره تحریم آماده باشند تا علاوه بر رفع آسیبها و عوارض ناشی آن، شاهد توسعه پایدار در این صنعت استراتژیک باشیم.
رضایی در خصوص شروط اولیه بازگشت به بازارهای بینالمللی، اعلام کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی که در دوره تحریم اسیب جدی دیدهاند از مسائلی است که برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و رونق تجاری کشور نیازمند تحقق آن هستیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر دریانوردی
اخبار روز
-
طلای جهانی سر به زیر ماند
-
رشد حیرت انگیز آبزیپروری در جهان مبتنی بر غلبه گونههای غیر بومی همراه با ریسک پنهان
-
خطر بروز تصادف را در مسیرهای باریک افزایش داده
-
بیانیه انجمن مدیران روزنامه های غیر دولتی در تجلیل از وحدت ملی در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه
-
عزم جدی دولت برای تقویت بنیه پلیس و جبران خسارات وارده از جنگ تحمیلی
-
نرخ دلار در روزهای آینده کاهشی است؟
-
حملونقل جادهای محور جابجایی زائران اربعین شد
-
برقراری پروازهای هما از مشهد به مقاصد زاهدان، چابهار، دبی، استانبول و بمبئی
-
حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانایر در سال ۶۷ نمونه بارز تروریسم دولتی است
-
تبدیل قزوین به هاب حملونقل منطقهای و ملی با سرمایهگذاری هدفمند در توسعه فرودگاه و تقویت خطوط
-
شهرداری تهران و استانداریها مسئول فرآیند احداث و مقاومسازی واحدهای مسکونی و تجاری آسیبدیده شدند
-
افتتاح دو خط و یک سکو در ایستگاه صفر مرزی ریلی شلمچه
-
هیچ طرح مسکنی متوقف نیست
-
بیش از 11 میلیون قزل آلا زیر چتر بیمه ای در مزارع استان تهران
-
فروش بلیت فقط از فرودگاههای شرق کشور انجام میشود
-
اختصاص یکهزار میلیارد تومان برای اسکان موقت و بازسازی منازل آسیبدیده از جنگ
-
قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۱۱ تیرماه
-
پایان عملیات بازگشت حجاج
-
آیا وزیر اقتصاد گفت که بورس نیاز به حمایت ندارد؟
-
آغاز جشنواره تابستانی «قلب ایرانسلمن»