تاریخ انتشار:1401/4/26
ضرورت هوشمندسازی شناورها و بنادر با تکنولوژیهای روز دنیا
اقتصادسرامد - دبیر انجمن صنفی دریانوردان با اشاره به اینکه صنایع دریایی و دریانوردی نیازمند حداکثر توجه از سوی دولت و حاکمیت است، گفت: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی از شروط اولیه و اصلی برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و تجاری است.
به گزارش اقتصاد سرامد، سامان رضایی با تاکید بر اینکه صنعت دریانوردی و کشتیرانی به عنوان یک صنعت استراتژیک به شمار میرود و از الزامات اولیه در توسعه پایدار هر کشور است، اظهار داشت: صنعت دریانوردی رابطه مستقیم با تجارت کالا، انرژی و امنیت دارد و همانند سایر صنایع، یکی از مهمترین و اساسیترین سرمایههای آن، منابع انسانی است که در نهایت منجر به اشتغالآفرینی میشود.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم هوشمندسازی شناورها، بنادر و تکنولوژیهای روز در عرصه دریا است که تاثیر مستقیم در به کارگیری منابع انسانی دارد و برای کشورهایی که برای این تحول تکنولوژیک برنامهریزی کردهاند این رخداد یک فرصت ویژه و منحصر به فرد به شمار میرود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه متاسفانه نشانههای موجود در کشور، بیانگر عدم توجه به تکنولوژیهای نوین است، عنوان کرد: تحقق این امر مهم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی دولت و حاکمیت است.
رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغههای مشترک صنف و صنعت دریایی، فرسودگی ناوگان ملی و پایین آمدن سطح ایمنی کار در دریا و ناوگان تجاری کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عواملی چون تحریم، عدم توانایی شرکتهای کشتیسازی داخلی و عدم امکان خرید شناورهای نو و منطبق با استاندارد روز دنیا ، باعث شده است شرکت های کشتیرانی و ناوگان ملی به شدت فرسوده و از استانداردهای روز دنیا فاصله بگیرند.
وی افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین عمر ناوگان نفتی کشور از ۱۶ سال نیز گذشته و در صورت رفع تحریمها، تعداد قابل توجهی از کشتیهای ناوگان ملی به واسطه عمر بالا و نبود تجهیزات متناسب با الزامات و استانداردهای روز، اجازه ورود به تعداد زیادی از بنادر دنیا را نخواهند داشت.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه صنایع دریایی و دریانوردان باید برای رفع مصائب ناشی از دوره تحریم آماده باشند تا علاوه بر رفع آسیبها و عوارض ناشی آن، شاهد توسعه پایدار در این صنعت استراتژیک باشیم.
رضایی در خصوص شروط اولیه بازگشت به بازارهای بینالمللی، اعلام کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی که در دوره تحریم اسیب جدی دیدهاند از مسائلی است که برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و رونق تجاری کشور نیازمند تحقق آن هستیم.
وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم هوشمندسازی شناورها، بنادر و تکنولوژیهای روز در عرصه دریا است که تاثیر مستقیم در به کارگیری منابع انسانی دارد و برای کشورهایی که برای این تحول تکنولوژیک برنامهریزی کردهاند این رخداد یک فرصت ویژه و منحصر به فرد به شمار میرود.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه متاسفانه نشانههای موجود در کشور، بیانگر عدم توجه به تکنولوژیهای نوین است، عنوان کرد: تحقق این امر مهم در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی، نیازمند توجه خاص و ویژه از سوی دولت و حاکمیت است.
رضایی با بیان اینکه یکی از دغدغههای مشترک صنف و صنعت دریایی، فرسودگی ناوگان ملی و پایین آمدن سطح ایمنی کار در دریا و ناوگان تجاری کشور است، تصریح کرد: متاسفانه عواملی چون تحریم، عدم توانایی شرکتهای کشتیسازی داخلی و عدم امکان خرید شناورهای نو و منطبق با استاندارد روز دنیا ، باعث شده است شرکت های کشتیرانی و ناوگان ملی به شدت فرسوده و از استانداردهای روز دنیا فاصله بگیرند.
وی افزود: باید توجه داشت که در حال حاضر میانگین عمر ناوگان نفتی کشور از ۱۶ سال نیز گذشته و در صورت رفع تحریمها، تعداد قابل توجهی از کشتیهای ناوگان ملی به واسطه عمر بالا و نبود تجهیزات متناسب با الزامات و استانداردهای روز، اجازه ورود به تعداد زیادی از بنادر دنیا را نخواهند داشت.
دبیر انجمن صنفی دریانوردان با تاکید بر اینکه صنایع دریایی و دریانوردان باید برای رفع مصائب ناشی از دوره تحریم آماده باشند تا علاوه بر رفع آسیبها و عوارض ناشی آن، شاهد توسعه پایدار در این صنعت استراتژیک باشیم.
رضایی در خصوص شروط اولیه بازگشت به بازارهای بینالمللی، اعلام کرد: بازسازی و نوسازی ناوگان ملی، ورود کشتیهای جدید و منطبق با استانداردهای روز دنیا، رفع نواقص و ساختاری لجستیکی و نیز الزامات کیفی و کمی منابع انسانی که در دوره تحریم اسیب جدی دیدهاند از مسائلی است که برای بازگشت به بازارهای بینالمللی و رونق تجاری کشور نیازمند تحقق آن هستیم.
برچسب ها : اقتصاد دریایی بنادر دریانوردی
اخبار روز
-
مشارکت بنیاد برکت در تولید ۱۰ هزار پایند الکترونیکی
-
اظهارات رئیس روسنفت درباره تاثیر مازاد تولید بر تلاشهای اوپک پلاس
-
عصری با رضا عبدالهی در ویژه برنامه «سیب نقره ای»
-
امضای تفاهم نامه همکاری میان بانک سرمایه و هلدینگ پتروفرهنگ
-
مهدی بیرانوند برگزیده دوره دکتری روزنامهنگاری و رسانه دانشگاه هارویست آماریلو تگزاس آمریکا شد
-
حضور بنیاد برکت در سی یکمین نمایشگاه بین المللی مواد غذایی ایران
-
نیم نگاهی به انتخابات چهاردهم ریاست جمهوری
-
در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران صورت گرفت؛
-
پرداخت تسهیلات قرضالحسنه به کسب و کارهای آسیبدیده
-
یک سر و گردن بالاتر از همه
-
آشنایی با کفپوش عایق برق فشار قوی
-
«معلم خصوصی ارزان و آنلاین برای شب امتحان» با یک تلفن!
-
تقدیرشرکت آب و نیرو از قهرمانان ورزشی شهرستان گتوند در مسابقات جهانی
-
راه اندازی کارگاه تولید شمش آلومینیوم از ضایعات
-
آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
-
پرداخت 2200 میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد
-
توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان
-
تغییر نگاه به سرمایهگذاریها موجب شده تا بسیاری از دعواهای حقوقی با مذاکرات حل شود
-
بهسازی فضاهای بی دفاع شهری جهت کاهش آسیب های اجتماعی
-
تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار