تاریخ انتشار:1401/10/12
همراهی هلدینگ فناوری «بانک سپه» در نمایشگاه تراکنش ایران

مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات به‌پویان بیان داشت:

همراهی هلدینگ فناوری «بانک سپه» در نمایشگاه تراکنش ایران

اقتصادسرآمد - بزرگترین رویداد فناوری های مالی در سال ۱۴۰۱ شاهد همکاری و همراهی بسیاری از صاحبان ایده و سرمایه است که یکی از این همراهی ها، حضور هلدینگ بانک سپه در غرفه ۴۵ هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران است.

به گزارش اقتصادسرآمد، بانک سپه با شرکت‌های امید سیستم، امید بوم، فناوری اطلاعات به‌پویان هوشمند امید، امید تک، امید نت و امید پی در قالب هلدینگ این بانک، در این رویداد بزرگ فناوری های مالی ایران حضور خواهد داشت.
با ادغام بانک‌های وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و تبدیل‌شدن نخستین بانک ایرانی به بزرگ‌ترین بانک کشور، اکنون تمامی شرکت‌های زیرمجموعه این بانک در قالب هلدینگ در هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران حضور دارند. این هلدینگ که در حوزه پرداخت الکترونیک، حوزه نوآوری و کربنکینگ فعالیت دارد، امسال نیز همچون سال گذشته در نمایشگاه تراکنش حضور بهم می رساند.
پیش از این نیز احمد سلمانی‌آرانی، مدیرعامل هلدینگ فناوری اطلاعات به‌پویان هوشمند امید، با حضور در نشست صمیمانه مرکز فابا، گفت: نمایشگاه تراکنش فرصت خوبی برای فعالان عرصه IT و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.
وی درباره برگزاری نمایشگاه تراکنش و دستاوردهایی که این نمایشگاه دارد، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها فرصت هایی استثنایی در طول یک سال هستند، امابرگزاری نمایشگاه‌ تراکنش با توجه به جایگاهی که در صنعت IT دارد و اینکه شاهد تحول دیجیتال در عرصه مالی و بانکی هستیم نسبت به سایر رویدادها از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی با بیان اینکه ما فعالان صنعت بانکداری با ارائه فناوری‌های نوین بهترین سرویس را به مشتریانمان ارائه می‌دهیم، تصریح کرد: طی دو سال گذشته با توجه به محدودیت‌های کرونایی که در کشور شاهد بوده‌ایم، به نظرم امسال نمایشگاه تراکنش زنده‌ و پویاتر خواهد بود و حرف‌های ناگفته‌ای که امکان ارائه آن ها نبوده است، امسال برای‌ آن ها مهیا می‌شود.
درباره امید بوم
شرکت تدبیر تراکنش ایرانیان (امیدبوم) فعالیت خود را از بهار ۱۳۸۸ با هدف‌گذاری “خلق ارزش برای ذینفان در حوزه سامانه های رایانه ای بانکی و پرداخت آغاز کرده است. شرکت امیدبوم، از بهار ۱۴۰۱ با تغییراتی در هیات مدیره خود در جهت کمک به تحقق راهبردهای مصوب بانک سپه به عنوان بزرگترین بانک دولتی کشور و شعار تحول گرایانه “سپه در مدار تحول دیجیتال” فعالیت خود را با مأموریت جدید از سر گرفت.
در حال حاضر، شرکت امیدبوم با راه اندازی کارخانه هوشمند سازی و نوآوری امیدینو در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت های شرکت های بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.
همچنین شرکت امیدبوم در راستای اهداف و مأموریت های تعیین شده از طرف بانک سپه، پروژه های نئو بانک امید، سویچ اعتباری، سامانه های تأمین مالی و باشگاه مشتریان را در دستور کار خود دارد.
دراین راستا پیاده سازی عملی سیستم های مدیریت نوین، توجه به توسعه و بالندگی منابع انسانی دانشگر به عنوان مهمترین سرمایه های سازمانی، بهره گیری از دانش و تخصص روزآمد و همچنین خلاقیت و نوآوری به عنوان موتور محرکه این شرکت مهمترین اولویت های این مجموعه برای تولید و ارائه محصولات خلاقانه و نوآورانه و کسب رضایت مشتریان و خلق ارزش برای ایشان می باشد.
کارخانه هوشمندسازی و نوآوری امیدینو
کارخانه هوشمندسازی و‌نوآوری امیدینو؛ اولین کارخانه هوشمندسازی کشور است که در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین و طی تفاهم نامه همکاری فی مابین بانک سپه و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ عملیات راه اندازی آن آغازشده است.
این نهال جدید در زیست بوم علم و فناوری کشور تلاش دارد تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در جهت استفاده حداکثری از ظرفیت های دانش بنیان کشور، افزایش سهم دانش در زنجیره ارزش فعالیت های شرکتهای بزرگ و ارتقای زیست بوم نوآوری و کارآفرینی، پاسخ به نیازهای فناورانه و اولویت‌های حوزه هوشمندسازی کشور به اتکای شرکت های دانش بنیان و فناور، حمایت از شکل گیری و توسعه کسب و کارهای جدید، نوآورانه و فناورانه دارای پتانسیل ملی و بین المللی و در نهایت ایجاد هاب نوآوری حوزه هوشمندسازی و ارتباط هدفمند با فعالین داخلی و بین‌المللی این حوزه به منظور اشتراک دانش و تجربه گام بردارد.
شرکت نوآوران بوم‌گستر امید (امیدبوم) به نمایندگی از بانک سپه و ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی به نمایندگی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متولیان بهره برداری از این کارخانه هستند.
خدمات API Marketplace
بازارچه API (API Marketplace)، مجموعه­‌ای از سرویس ها و خدمات یکپارچه دیجیتال را برای کسب و کارها فراهم می نماید، به نحوی که از این طریق می توانند وب سرویس های مورد نظر خود را جستجو کرده و در صورت نیاز فراخوانی نمایند.
بازارچه API در دسترس عموم مصرف کنندگان و توسعه دهندگان نرم افزاری مختلف قرار می گیرد و به مالکان سرویس‌های قابل دسترس در شبکه اینترنت اجازه می‌دهد تا بتوانند سرویس خود را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. کسب و کارها از این طریق می توانند خدمات مختلف پرداخت، بانکی، مالی، بیمه، مخابرات و ارتباطات، خدمات دولتی و … را دریافت کرده و اکوسیستم خدمات دیجیتال خود را تکمیل نمایند.
به طور کلی API Marketplace محلی برای عرضه و تقاضای وب سرویس یا همان API است. توسعه دهندگان نرم افزار از این طریق می‌توانند وب سرویس مورد نظر خود را جستجو کرده و در صورت نیاز فراخوانی کنند. همچنین فرصت ساخت API و عرضه آن در API Marketplace یا همان بازارچه API وجود دارد.
API Marketplace نیز همانند پلتفرم‌های فروش آنلاین عمل می‌کنند. اگر ارائه‌دهنده‌ی APIهای مختلف هستید، می‌توانید سرویس‌هایتان را در بازارچه لیست کرده و در اختیار سایرین قرار دهید و اگر توسعه‌دهنده هستید نیز می‌توانید، APIهای ارائه شده در بازارچه را مورد بررسی قرار داده، انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.
API Marketplace ، امیدبوم در حوزه بانکی و غیر بانکی، بستری نوآورانه برای توسعه دهندگان و ارائه‌دهنده‌ی APIها فراهم نموده تا ضمن تسهیل در توسعه کسب و کارها و افزایش بهره وری کارآفرینان فرایند کسب و کاری آن ها چابک تر نماید.
کافی است دریچه امیدبوم را به کسب و کار خود متصل نمایید تا بی نیاز از تامین سرویس های متنوع رو به آینده حرکت کنید.
نئوبانک دروازه ای به سوی بانکداری دیجیتال
رشد روز افزون تکنولوژی و فناوری های پیچیده ی ارتباطی دستاوردهای مهمی را برای بشر به ارمغان آورده و تکانه های این تحول بخش های مختلف زندگی افراد را تحت تاثیر خود قرار داده است که صنعت بانک نیز از این تحولات فناورانه بی بهره نبوده و بر این اساس کسب وکارها ومدل های ارائه خدمت و درآمد نیز تغییر کرده است.
سرعت رشدکسب وکارهای نوپا ونوظهور آنقدر شگفت انگیز است که روزانه حدود دو نئوبانک در دنیا متولد میشوند و بسیاری از این نوظهور ها بعلت عدم سازگاری فناوری و روندهای کسب وکار وشیوه ارائه خدمات در کوتاه ازبین می روند.فاصله نئوبانک و بانک روز به روز کاهش پیدا میکند.نئوبانک ها به داشتن چابکی، سرعت توسعه محصول، قابلیت شخصی سازی، فراگیری، درهم آمیزی، در دسترس بودن در هر زمان ومکان و دسترسی به غیرقابل دسترس ها،تمایز در ارائه محصولات خاص و شناسایی حلقه های مفقوده ارائه خدمات مالی دراکوسیستم بانکی،خدمات نواورانه هوش مصنوعی و بیگ دیتا،خلق ثروت،لندتک و لندینگ وارائه خدمت به هلدینگ ها درحوزه کسب وکاری جدیدشان تعریف می شوند.تمرکز اصلی نئوبانک ها بر بهبود تجربه مشتری برای نسل نوظهور و بومیان دیجیتال و تجربه عملیاتی داخل نئوبانک است.
شناسایی، بخش بندی درست مشتریان در نئوبانک ها بسیار حائز اهمیت است بعنوان مثال جای خالی نئوبانک اختصاصی در حوزه آموزش و دانشگاه برای دانشجویان و اساتید و یا درحوزه های دیگری وجود دارد.
اگر تحول دیجیتال را راز ماندگاری و حلقه اتصال بانک های سنتی به دنیای مدرن و بومیان دیجیتال و نوظهور بدانیم نئوبانک ها میتوانند بازار رقابت را دگرگون سازند یعنی خدمت رسانی ویژه به مشتریان، چگونگی توسعه قابلیت ها و محصولات و نحوه استفاده از فناوری و در یک نگاه تجارت و فناوری را با هم همراه کنند.
نئو بانک ها با ارائه سرویس های مشترک به کسب و کارها و ارائه خدمات بعضا در صنایع مختلف، گوی رقابت را از بانک های سنتی ربوده و بانکداری بر پایه سرویس اختصاصی را توسعه می دهند.
خاطرنشان می شود، مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه تراکنش ایران ۲۶ دی ماه راس ساعت ۱۴ برگزار می‌شود و تا ۲۸ دی ماه میزبان علاقه مندان است.
گفتنی است، عناوین ۱۲‌کارگروه فعال این نمایشگاه به شرح زیر است:
تحول دیجیتال در صنایع مالی
آینده صنعت پرداخت
تلکو بانک‌ها و فین‌تک‌ها
تأمین مالی زنجیره تأمین
بیمه‌گری دیجیتال و تلکوبیمه‌ها
نئوبانک‌ها و خدمات اعتباری
بلاک چین و رمزارزها
آینده کسب‌وکارهای اینترنتی در ایران
پیام‌رسان‌ها و چالش‌های کسب‌وکاری
متاورس و شهرهوشمند
امنیت سایبری
روندهای صنعت بورس و بازار سرمایه

برچسب ها : هلدینگ فناوری بانک سپه نمایشگاه تراکنش

اخبار روز
ضمیمه