تاریخ انتشار:1401/11/13
تقدیر از بازنشستگان نمونه تأمین‌اجتماعی در نخستین روز از دهه مبارک فجر

تقدیر از بازنشستگان نمونه تأمین‌اجتماعی در نخستین روز از دهه مبارک فجر

اقتصادسرآمد - در نخستین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر و در آستانه چهل‌وچهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، طی مراسمی با حضور دکتر سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و همچنین جمعی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی، از 15 نفر از بازنشستگان نمونه این سازمان در سراسر کشور تقدیر شد.


به گزارش اقتصادسرآمد؛ در این مراسم دکتر سید صولت مرتضوی ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالگرد ورود امام خمینی(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین تبریک اعیاد ماه مبارک رجب خصوصاً سالروز میلاد امیرالمومنین علی علیه‌السلام و روز پدر، گفت: بازنشستگان عزیز به‌سبب سال‌ها مجاهدت و تحمل رنج و سختی؛ حق بزرگی بر این سرزمین دارند. شما بزرگواران، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی هستید که شکاف طبقاتی و فقدان امکانات بیمه‌ای و درمانی و وابستگی کشور در دوره طاغوت را درک کرده‌اید.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) به برکت خون فرزندان شهید بازنشستگان و به مدد سختی‌هایی که شما تحمل کردید، ایران اسلامی را به استقلال رساند، گفت: امروز هیچ معادله‌ای در جغرافیای طبیعی و سیاسی جهان بدون حضور جمهوری اسلامی قابل حل نیست و دشمنی استکبار جهانی نیز از این همین حیث است. برخی فکر می‌کنند مسئله دشمنان انرژی اتمی است؛ بله، انرژی اتمی هم هست؛ اما آنها با پیشرفت و اقتدار و استقلال و تعالی ملت‌ها مخالفند.
دکتر مرتضوی در ادامه با اشاره به ایام ولادت حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام که به‌عنوان روز پدر نامگذاری شده است، گفت: امام علی علیه‌السلام کسی است که در جنگ با دشمن، وقتی فرماندهی لشکر را به دست می‌گیرد آیه نازل می‌شود که به گردوغبار ناشی از حرکت سپاهیان حضرت سوگند یاد می‌کند و در نهایت هم به جایی می‌رسد که رسول‌الله می فرماید «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» و ما باید افتخار کنیم در مکتبی تنفس می‌کنیم که امام علی علیه‌السلام مولا و رهبر و الگوی ما است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع بازنشستگان منتخب با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه‌اسلام مبنی بر اینکه دانشمند را به‌واسطه علمش و کهنسال را به‌واسطه سنش باید تکریم کرد، گفت: شما بزرگواران هم به‌واسطه سنتان و هم به‌واسطه علمتان شایسته تکریم هستید. هر کدام از شما بیش از 30 سال علمتان را به کار بستید و با کوله‌باری از تجربه برای آبادانی کشور تلاش کردید.
دکتر مرتضوی، ضمن تقدیر مجدد از خدمات بازنشستگان محترم و با تقدیم بزرگترین درودها  به روح امام بزرگوار، گفت: خداوند را شاکرم از اینکه توفیق داد در جمع شما بزرگواران باشم و از اینکه افتخار دارم در وزات‌خانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی کوچکترین خدمتگزار شما باشم خداوند را شاکرم.

اراده ملی و غیرت دینی مردم انقلاب اسلامی را رقم زد

بر اساس این گزارش، دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت ایام‌الله دهه مبارک فجر و تبریک اعیاد رجبیه خصوصاً ولادت باسعادت امیرالمومنین حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر و همچنین خیرمقدم به خانواده شهیدان روح الله عجمیان و پوریا احمدی و ابراز خرسندی از حضور گرم و صمیمی بازنشستگان در این مراسم، گفت: به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یاد و خاطره جان‌فشانی مردم آزاده  ایران عزیز را که در برابر زیاده‌خواهی‌های شرق و غرب ایستادند و با اراده ملی و غیرت دینی، این نظام مقدس اسلامی را رقم زدند، گرامی می‌داریم.
وی افزود: امروز به برکت تلاش شما بازنشستگان عزیز که از همان اوایل انقلاب پرچم جهاد را در دست گرفتید و در عرصه‌های مختلف تولید و اقتصاد و حوزه‌های مختلف کسب و کار مجاهدت کردید، مفتخریم که چهل‌وچهارمین سال این نظام را جشن بگیریم؛ نظام پُر استقامتی که در مقابل همه زیاده‌خواهی‌ها ایستاده و به‌رغم فشارهای درونی و بیرونی با قدرت مسیر رشد و اقتدار و توانمندی ملی خود را به جلو ادامه می‌دهد.

افزایش چند برابری پوشش بیمه اجتماعی پس از پیروزی انقلاب

دکتر موسوی با اشاره به دستاوردهای متعدد جمهوری اسلامی در حوزه تأمین‌اجتماعی به چند نمونه از آنها اشاره کرد و افزود: همه شما مطلع هستید که قبل از انقلاب از جمعیت ۳۵ میلیونی ایران، فقط ۲۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی بودند. امروز به برکت تلاش شما بازنشستگان عزیز بیش از ۷۰ درصد جامعه ۸۵ میلیونی ایران تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند که هدف اصلی آن تأمین آسایش، آرامش و امنیت مردم است. به‌رغم برخی کاستی‌ها این افتخار بزرگی است که بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به اینکه پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم صددرصد جامعه تحت پوشش بیمه‌های درمانی قرار گرفته‌اند، گفت: قبل از انقلاب بیماران در برخی مناطق کشور باید در صف منتظر می‌ماندند تا یک پزشک هندی آنان را معاینه کند؛ اما امروز و با رویکردی که جمهوری اسلامی اتخاذ کرد، در بالاترین مرز دانشی در حوزه درمان به جامعه خدمت ارائه می‌دهیم.
وی افزود: قبل از انقلاب سازمان تأمین‌اجتماعی ۲۰ مرکز درمان داشت؛ اما امروز با رویکرد توسعه خدمت بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی تخصصی و عمومی تأمین‌اجتماعی مفتخر به ارائه خدمت به مردم عزیز ایران هستند. اگرچه آرمان ما تحقق درمان رایگان برای آحاد جامعه است و این کار آغاز شده است؛ با این حال همین دستاوردهایی که به‌دست آمده را  جریان رسانه‌ای دشمن نمی‌گذارد به گوش مردم برسد و ما موظفیم در این مناسبت‌ها این دستاوردها را مرور کنیم.
دکتر موسوی با اشاره به ایننکه امید به زندگی از 55 سال قبل از انقلاب به حدود 75 سال در حال حاضر رسیده است، گفت: این دستاوردها با تلاش و ایثارگری‌های شما و کارگزاران خدوم ملت در نظام جمهوری اسلامی به‌دست آمده است و ما امروز مفتخریم که از محضر شما عزیزان فیض ببریم. امام جواد علیه‌السلام می‌فرمایند که هم‌نشینی با عقلا و نیکان باعث تعالی انسان می‌شود و ما امروز به هم‌نشینی با شما فرهیختگان و بازنشستگان عزیز مفتخریم و باید وجود خود را در کنار وجود پرافتخار عزیز شما پیدا کنیم و از شما پند بگیریم و تجربه و علم بیاموزیم تا مسیر رشدمان را طی کنیم.

تشکیل کارگروه حل مشکلات معیشتی بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در این دولت با تاکید رئیس‌جمهور محترم و وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رویکرد توسعه خدمت را در اولویت سازمان قرار دادیم و یکی از اولویت ها هم توجه به درمان بازنشستگان است. در پرداخت مستمری‌ها نیز همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت و تلاش خواهیم کرد که در پرداخت حقوق‌ها مشکلی پیش نیاید. طرح کرامت رضوی را هم که برای چندین سال در دوره کرونا متوقف شده بود مجدداً راه‌اندازی کرده‌ایم و توسعه آن را در نظر داریم. به معاونت درمان سازمان هم مأموریت داده شده که بحث سالمندی و خدمات سالمندی در اولویت قرار بگیرد، چرا که سلامت بازنشستگان عزیز اولویت ما است. با وجود همه اینها، بدیهی است که نیازها بسیار بزرگ است و ظرفیت پاسخگویی ما در سازمان بسیار محدود است.
دکتر موسوی با اشاره به اینکه تکریم بازنشستگان یعنی تکریم تولید، رشد و پیشرفت، اظهار داشت: هر چقدر بازنشستگان عزیز را تکریم کنیم، در واقع داریم اعتلای میهن عزیزمان را رقم می‌زنیم و از این جهت هر آنچه در توان داریم برای اعتلای وضع بازنشستگان به کار خواهیم گرفت.
وی در پایان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی تأمین‌اجتماعی از سوی رهبر معظم انقلاب در فروردین ماه امسال گفت:  در این سیاست‌ها چالش‌های مختلف حوزه بیمه و درمان و نیز مشکلات حوزه درآمد و مصارف و سایر حوزه‌های مربوط به تأمین‌اجتماعی به دقت احصاء شده و راه‌حل‌ها نیز مشخص شده است. در این چارچوب برای بهبود اوضاع بازنشستگان باید یک کارگروه ویژه تشکیل بدهیم و بر اساس این سیاست‌ها راه‌حل‌هایی مشخص کنیم.

براساس این گزارش، محمد اسدی رئیس هیئت‌مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در جمع بازنشستگان منتخب این سازمان، ضمن تبریک میلاد حضرت علی علیه‌السلام و روز پدر و همچنین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، گفت: از مدیرعامل محترم سازمان تأمین‌اجتماعی بابت مساعدت در طرح افزایش سهم این سازمان در بیمه تکمیلی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تشکر می‌کنم.
وی با انتقاد از رویکرد بعضاً غیرکارشناسی قانونگذاران در مقاطع مختلف زمانی نسبت به سازمان تأمین‌اجتماعی، صیانت از اموال سازمان را از مسائل مورد تأکید بازنشستگان دانست و گفت: دولت و مجلس وقتی می‌خواهند خدمت و حمایتی برای قشر خاصی تعریف کنند، نباید هزینه آن خدمات و حمایت را بر عهده سازمان تامین‌اجتماعی بگذارند.
اسدی، افزود: ما از دولت و مجلس محترم انتظار داریم که حداقل بدهی‌های جاری و سالانه دولت را در بودجه‌های سالانه پیش‌بینی و پرداخت کنند و برای بازپرداخت مطالبات انباشته سالیان پیش سازمان نیز تدبیری اجرایی و جدی اتخاذ کنند.

 

برچسب ها : بازنشستگان نمونه تأمین‌اجتماعی دهه مبارک فجر اعیاد ماه مبارک رجب

اخبار روز
ضمیمه