تاریخ انتشار:1403/9/11
سفر مدیران 3 شرکت بورسی به امارات برای حضور در بلاک فرایدی دبی؟
اقتصادسرآمد- با بررسی صورتهای مالی شرکتهای زیرمجموعه سرمایهگذاری توسعه معادن و فلزات (ومعادن) در حوزههای مختلف مالی، مدیریتی و ارزشآفرینی طی دو سال اخیر، عملکرد ضعیف مدیریت این مجموعه، بهویژه آقای الف بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، اطلاعات رسمی منتشرشده در سامانه کدال نیز گواهی روشن بر بحران عملیاتی و فقدان تصمیمگیری مؤثر در این مجموعه عظیم است، که اکنون به وضوح در شرکتهای تابعه این هلدینگ نمود یافته است.
نکته جالب توجه این است که در شرایط حساس کنونی بازار سرمایه، که شرکتهای معدنی و فولادی با مشکلاتی نظیر کمبود برق و گاز، تعطیلیهای مکرر و چالشهای کارگری مواجهاند، آقای الف به همراه آقای ک، معاون مالی ومعادن، در روزی که سهام این نهاد مالی در بازار صف فروش بوده است، به دبی سفر کردهاند.
در این سفر، آقای الف مدیرعامل تازهوارد شرکت فولادی، آقای ع مدیرعامل شرکت ص و آقای ر معاون مدیرعامل نیز حضور داشتهاند. این افراد به مدت پنج روز برای شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان دبی (Big 5) در امارات متحده عربی به سر بردهاند.
برآورد هزینه این سفر پنجروزه، شامل ویزا، پرواز، هتل، هزینههای روزانه و حق مأموریت، حداقل ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر بوده است. این هزینهها، که مستقیماً از جیب سهامداران این سه شرکت بورسی تأمین شده است، پرسشهای جدی را به دنبال دارد.
با توجه به اینکه شرکت ومعادن بهعنوان یک نهاد مالی تنها یک پروژه ساختمانی متوقف و یک شرکت ورشکسته در سواحل شمالی کشور دارد، و همچنین شرکت که تولیدکننده کنسانتره و گندله است و شرکت فولاد که شمش فولادی تولید میکند، هیچگونه ارتباط مستقیم یا محصولی مرتبط با صنعت ساختمان ندارند، شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان دبی چه توجیهی میتواند داشته باشد؟
این در حالی است که همزمان، دو رویداد مرتبط و مهم، یعنی نمایشگاههای متافو و کانمین در ایران برگزار شدهاند و میتوانستند اهداف حرفهایتری را برای این شرکتها محقق کنند.
شاید همزمانی این سفر با رویداد سالانه «حراج فوقالعاده دبی» و مناسبت معروف «بلک فرایدی» (که از ۲۷ نوامبر آغاز میشود و تخفیفهای قابلتوجهی بر کالاها و لباسها در مراکز خرید دبی ارائه میگردد)، انگیزه اصلی این تصمیم بوده است. آیا این سفر لاکچری به هزینه شرکتها، با چمدانهایی پر از خریدهای شخصی، چیزی جز سوءمدیریت و اتلاف منابع سهامداران محسوب میشود؟
جا دارد نهادهای نظارتی مانند بازرسی و حراست بورس، حراست فولاد مبارکه، حراست ایمیدرو، حراست وزارت صمت، سازمان بازرسی کشور و معاونت معدنی وزارت صمت پس از بازگشت این افراد از سفر دبی، دلایل و توجیهات این اقدام را بررسی کرده و ارتباط تخصصی میان شرکتهای مذکور و نمایشگاه صنعت ساختمان را به دقت جویا شوند.
نکته جالب توجه این است که در شرایط حساس کنونی بازار سرمایه، که شرکتهای معدنی و فولادی با مشکلاتی نظیر کمبود برق و گاز، تعطیلیهای مکرر و چالشهای کارگری مواجهاند، آقای الف به همراه آقای ک، معاون مالی ومعادن، در روزی که سهام این نهاد مالی در بازار صف فروش بوده است، به دبی سفر کردهاند.
در این سفر، آقای الف مدیرعامل تازهوارد شرکت فولادی، آقای ع مدیرعامل شرکت ص و آقای ر معاون مدیرعامل نیز حضور داشتهاند. این افراد به مدت پنج روز برای شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان دبی (Big 5) در امارات متحده عربی به سر بردهاند.
برآورد هزینه این سفر پنجروزه، شامل ویزا، پرواز، هتل، هزینههای روزانه و حق مأموریت، حداقل ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر بوده است. این هزینهها، که مستقیماً از جیب سهامداران این سه شرکت بورسی تأمین شده است، پرسشهای جدی را به دنبال دارد.
با توجه به اینکه شرکت ومعادن بهعنوان یک نهاد مالی تنها یک پروژه ساختمانی متوقف و یک شرکت ورشکسته در سواحل شمالی کشور دارد، و همچنین شرکت که تولیدکننده کنسانتره و گندله است و شرکت فولاد که شمش فولادی تولید میکند، هیچگونه ارتباط مستقیم یا محصولی مرتبط با صنعت ساختمان ندارند، شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان دبی چه توجیهی میتواند داشته باشد؟
این در حالی است که همزمان، دو رویداد مرتبط و مهم، یعنی نمایشگاههای متافو و کانمین در ایران برگزار شدهاند و میتوانستند اهداف حرفهایتری را برای این شرکتها محقق کنند.
شاید همزمانی این سفر با رویداد سالانه «حراج فوقالعاده دبی» و مناسبت معروف «بلک فرایدی» (که از ۲۷ نوامبر آغاز میشود و تخفیفهای قابلتوجهی بر کالاها و لباسها در مراکز خرید دبی ارائه میگردد)، انگیزه اصلی این تصمیم بوده است. آیا این سفر لاکچری به هزینه شرکتها، با چمدانهایی پر از خریدهای شخصی، چیزی جز سوءمدیریت و اتلاف منابع سهامداران محسوب میشود؟
جا دارد نهادهای نظارتی مانند بازرسی و حراست بورس، حراست فولاد مبارکه، حراست ایمیدرو، حراست وزارت صمت، سازمان بازرسی کشور و معاونت معدنی وزارت صمت پس از بازگشت این افراد از سفر دبی، دلایل و توجیهات این اقدام را بررسی کرده و ارتباط تخصصی میان شرکتهای مذکور و نمایشگاه صنعت ساختمان را به دقت جویا شوند.
برچسب ها : دبی بلاک فرایدی مدیران بورس
اخبار روز
-
تحریم و FATF مانع از رشد سرمایهگذاری خارجی است
-
رتبه نخست مستند سازی به روابط عمومی راه آهن رسید
-
رویارویی میرزا کوچک خان با متجاوزان انگلیسی، ارتش سفید تزاری و خیانت دولت
-
سفر مدیران 3 شرکت بورسی به امارات برای حضور در بلاک فرایدی دبی؟
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود