تاریخ انتشار:1403/9/11
سفر مدیران شرکت بورسی به امارات برای حضور در بلاک فرایدی دبی؟
اقتصادسرآمد- با بررسی صورتهای مالی یکی از شرکتهای فعال این حوزه طی دو سال اخیر، عملکرد ضعیف مدیریت این مجموعه، بهویژه آقای الف بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، اطلاعات رسمی منتشرشده در سامانه کدال نیز گواهی روشن بر بحران عملیاتی و فقدان تصمیمگیری مؤثر در این مجموعه عظیم است، که اکنون به وضوح در شرکتهای تابعه نمود یافته است.
نکته جالب توجه این است که در شرایط حساس کنونی بازار سرمایه، که شرکتهای این حوزه با مشکلاتی نظیر کمبود برق و گاز، تعطیلیهای مکرر و چالشهای کارگری مواجهاند، آقای الف به همراه آقای ک، در روزی که سهام این نهاد مالی در بازار صف فروش بوده است، به دبی سفر کردهاند.
در این سفر، آقای الف مدیرعامل تازهوارد و آقای ع مدیرعامل و آقای ر معاون مدیرعامل نیز حضور داشتهاند. این افراد به مدت پنج روز برای شرکت در نمایشگاهی در دبی در امارات متحده عربی به سر بردهاند.
برآورد هزینه این سفر پنجروزه، شامل ویزا، پرواز، هتل، هزینههای روزانه و حق مأموریت، حداقل ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر بوده است. این هزینهها، که مستقیماً از جیب سهامداران این شرکت های بورسی تأمین شده است، پرسشهای جدی را به دنبال دارد.
با توجه به اینکه این شرکت ها بهعنوان یک نهاد مالی تنها یک پروژه ساختمانی متوقف و یک شرکت ورشکسته در سواحل شمالی کشور دارد، و همچنین شرکت که تولیدکننده کنسانتره و گندله است که شمش فولادی تولید میکند، هیچگونه ارتباط مستقیم یا محصولی مرتبط با صنعت ساختمان ندارند، شرکت دراین نمایشگاه دبی چه توجیهی میتواند داشته باشد؟
این در حالی است که همزمان، دو رویداد مرتبط و مهم، یعنی نمایشگاههای داخلی در ایران برگزار شدهاند و میتوانستند اهداف حرفهایتری را برای این شرکتها محقق کنند.
شاید همزمانی این سفر با رویداد سالانه «حراج فوقالعاده دبی» و مناسبت معروف «بلک فرایدی» (که از ۲۷ نوامبر آغاز میشود و تخفیفهای قابلتوجهی بر کالاها و لباسها در مراکز خرید دبی ارائه میگردد)، انگیزه اصلی این تصمیم بوده است. آیا این سفر لاکچری به هزینه شرکتها، با چمدانهایی پر از خریدهای شخصی، چیزی جز سوءمدیریت و اتلاف منابع سهامداران محسوب میشود؟
جا دارد نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور به این موضوع ورود کند.
نکته جالب توجه این است که در شرایط حساس کنونی بازار سرمایه، که شرکتهای این حوزه با مشکلاتی نظیر کمبود برق و گاز، تعطیلیهای مکرر و چالشهای کارگری مواجهاند، آقای الف به همراه آقای ک، در روزی که سهام این نهاد مالی در بازار صف فروش بوده است، به دبی سفر کردهاند.
در این سفر، آقای الف مدیرعامل تازهوارد و آقای ع مدیرعامل و آقای ر معاون مدیرعامل نیز حضور داشتهاند. این افراد به مدت پنج روز برای شرکت در نمایشگاهی در دبی در امارات متحده عربی به سر بردهاند.
برآورد هزینه این سفر پنجروزه، شامل ویزا، پرواز، هتل، هزینههای روزانه و حق مأموریت، حداقل ۴۰۰ میلیون تومان به ازای هر نفر بوده است. این هزینهها، که مستقیماً از جیب سهامداران این شرکت های بورسی تأمین شده است، پرسشهای جدی را به دنبال دارد.
با توجه به اینکه این شرکت ها بهعنوان یک نهاد مالی تنها یک پروژه ساختمانی متوقف و یک شرکت ورشکسته در سواحل شمالی کشور دارد، و همچنین شرکت که تولیدکننده کنسانتره و گندله است که شمش فولادی تولید میکند، هیچگونه ارتباط مستقیم یا محصولی مرتبط با صنعت ساختمان ندارند، شرکت دراین نمایشگاه دبی چه توجیهی میتواند داشته باشد؟
این در حالی است که همزمان، دو رویداد مرتبط و مهم، یعنی نمایشگاههای داخلی در ایران برگزار شدهاند و میتوانستند اهداف حرفهایتری را برای این شرکتها محقق کنند.
شاید همزمانی این سفر با رویداد سالانه «حراج فوقالعاده دبی» و مناسبت معروف «بلک فرایدی» (که از ۲۷ نوامبر آغاز میشود و تخفیفهای قابلتوجهی بر کالاها و لباسها در مراکز خرید دبی ارائه میگردد)، انگیزه اصلی این تصمیم بوده است. آیا این سفر لاکچری به هزینه شرکتها، با چمدانهایی پر از خریدهای شخصی، چیزی جز سوءمدیریت و اتلاف منابع سهامداران محسوب میشود؟
جا دارد نهادهای نظارتی مانند سازمان بازرسی کشور به این موضوع ورود کند.
برچسب ها : دبی بلاک فرایدی مدیران بورس
اخبار روز
-
خیز بلند سازمان بنادر برای توسعه ترانزیت دریایی با روسیه
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
-
سوخت آینده از آفریقا میآید!
-
گرانی بلیت هواپیما در سایه سیاستهای ارزی
-
بازی دوگانه چین با کشتیرانی جهان
-
اتصال محور تجاری شمالگان با کریدور شمال - جنوب برقرار میشود؟
-
«روایت آبی» محفلی ارزشمند برای اهالی رسانه های دریایی کشور
-
«اقتصادسرآمد» دوباره نمونه دریایی شد
-
«مجتمع قرهبرون» در منطقه آزاد مازندران؛ نمونهای موفق از زنجیره کامل تولید تا صادرات در بخش شیلات
-
بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از واحدهای نمونه تولید خوراک و فرآوری آبزیان در منطقه آزاد مازندران
