تاریخ انتشار:1400/12/3
ضرورت راهاندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه
اقتصاد سرامد - رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تقویت دپیلماسی منطقهای ایران در حوزه دریایی و بندری امری ضروری است، گفت: باید شاهد راهاندازی خطوط مشترک و منظم کشتیرانی با کشورهای منطقه باشیم.
به گزارش اقتصاد سرآمد، سید علی حسینی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با مزایای توافق و همکاری مشترک دریایی و بندری بین ایران و قطر، اظهارداشت: ایران و قطر روابط دیرینه و سنتی در حوزه تجارت دریایی به ویژه از بنادر دیر و بوشهر با بنادر قطر داشته اند اما متاسفانه در چند سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، حجم تعاملات تجار در بخش حمل و نقل دریایی کاهش یافته است.
وی ادامه داد: باید به دنبال راهکار و راه حلی باشیم که تجارت منطقه ای و بومی کشور که از دیرباز با قطر برقرار بوده است، احیا شود و شاهد فعالیت اقتصادی بومیان منطقه و سایر علاقمندان به فعالیت اقتصادی بین ایران و قطر باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه امیدواریم امکان تردد کشتی های ایرانی به تمامی بنادر قطر فراهم شود، عنوان کرد: در گذشته کشتیرانی والفجر نیز سرویس های منظمی به کشورهای جنوب خلیج فارس داشت که طی چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است.
حسینی با تاکید بر اینکه باید جایگاه و سهم خود را از حمل و نقل و مبادلات دریایی منطقه باز پس گیریم، گفت: ضرورت دارد، تجارت دریایی خود را با کشورهای منطقه به ویژه جنوب خلیج فارس افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی های فعال در خلیج فارس به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: با توجه به مسافت کوتاه می توانیم در راستای افزایش حمل و نقل دریایی خود در منطقه گام برداریم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید دپیلماسی منطقه ای کشور در حوزه حمل و نقل تقویت شود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی باید در این زمینه تمرکز خود را معطوف کنند و در عین حال شرایط فعالیت به منظور تردد خط منظم کشتیرانی بین ایران و کشورهای منطقه فراهم شود.
حسینی با اشاره به اینکه قطر کشور مهمی در منطقه خلیج فارس به شمار می رود و ایران دارای ارتباط مستقیم با این کشور در حوزه انرژی است، گفت: زمانی که قطری ها با تحریم مواجه شدند، ایران تنها کشوری بود که حریم هوایی و دریایی خود را روی قطر باز گذاشت و این مساله برگ برنده ای برای روابط دو کشور است.
وی افزود: با توجه به تعاملات مناسب قطر در مناسبات بین المللی و ارتباط خوبی که با ایران دارد باید در راستای بهبود هرچه بیشتر و بهتر روابط تجاری خود با این کشور گام برداریم و همانگونه که با عمان تعامل اقتصادی خوبی داریم در رابطه با قطر نیز باید همین رویه را دنبال کنیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات تجاری ایران و قطر باعث می شود تا به شورای همکاری خلیج فارس نزدیک شویم و روابط خود را با سایر کشورهای این شورا بهبود بخشیم، افزود: به طور حتم حضور و موجودیت ایران در مناسبات اقتصادی و روابط منطقه ای، کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.
وی ادامه داد: باید به دنبال راهکار و راه حلی باشیم که تجارت منطقه ای و بومی کشور که از دیرباز با قطر برقرار بوده است، احیا شود و شاهد فعالیت اقتصادی بومیان منطقه و سایر علاقمندان به فعالیت اقتصادی بین ایران و قطر باشیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه امیدواریم امکان تردد کشتی های ایرانی به تمامی بنادر قطر فراهم شود، عنوان کرد: در گذشته کشتیرانی والفجر نیز سرویس های منظمی به کشورهای جنوب خلیج فارس داشت که طی چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است.
حسینی با تاکید بر اینکه باید جایگاه و سهم خود را از حمل و نقل و مبادلات دریایی منطقه باز پس گیریم، گفت: ضرورت دارد، تجارت دریایی خود را با کشورهای منطقه به ویژه جنوب خلیج فارس افزایش دهیم.
وی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و کشتیرانی های فعال در خلیج فارس به نحو مطلوب استفاده کرد، گفت: با توجه به مسافت کوتاه می توانیم در راستای افزایش حمل و نقل دریایی خود در منطقه گام برداریم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه باید دپیلماسی منطقه ای کشور در حوزه حمل و نقل تقویت شود، اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی باید در این زمینه تمرکز خود را معطوف کنند و در عین حال شرایط فعالیت به منظور تردد خط منظم کشتیرانی بین ایران و کشورهای منطقه فراهم شود.
حسینی با اشاره به اینکه قطر کشور مهمی در منطقه خلیج فارس به شمار می رود و ایران دارای ارتباط مستقیم با این کشور در حوزه انرژی است، گفت: زمانی که قطری ها با تحریم مواجه شدند، ایران تنها کشوری بود که حریم هوایی و دریایی خود را روی قطر باز گذاشت و این مساله برگ برنده ای برای روابط دو کشور است.
وی افزود: با توجه به تعاملات مناسب قطر در مناسبات بین المللی و ارتباط خوبی که با ایران دارد باید در راستای بهبود هرچه بیشتر و بهتر روابط تجاری خود با این کشور گام برداریم و همانگونه که با عمان تعامل اقتصادی خوبی داریم در رابطه با قطر نیز باید همین رویه را دنبال کنیم.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه افزایش تعاملات تجاری ایران و قطر باعث می شود تا به شورای همکاری خلیج فارس نزدیک شویم و روابط خود را با سایر کشورهای این شورا بهبود بخشیم، افزود: به طور حتم حضور و موجودیت ایران در مناسبات اقتصادی و روابط منطقه ای، کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد کرد.
برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر تجارت
اخبار روز
-
سرنوشت مبهم سیاست آبی و تکرار خطاهای استراتژیک
-
پایش آلودگیهای دریایی مَکُران در ۱۵۶ ایستگاه انجام شد
-
گسست نسلی در پیوند فرهنگ و دریا
-
ضربه تعطیلی دولت آمریکا به سفرهای هوایی
-
پشتپرده تعلیق قرارداد گازی مصر و اسرائیل
-
سهم ناچیز ایران در ترانزیت ۱۵میلیارد تنی جهان !
-
نمایش راه آهن در اوج بیتوجهی به رقابتهای ریلی منطقه
-
قطارهای کانتینری روسی در راه تهران
-
تکمیل ۸۵۴ هزار واحد مسکونی تکلیف همه نهادها و دستگاههای ذیربط است
-
پیشنهاد اصلاح ماده ۵۰ قانون برنامه هفتم ارائه شده است
-
توسعه کنترل کیفیت پروژههای عمرانی با ۱۰۴۰ واحد آزمایشگاهی در سراسر کشور
-
آغاز پیگیری مشکلات جزیره کیش پس از سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی
-
تسریع در آمادهسازی زیرساختهای منطقه آزاد قصرشیرین
-
تدوین سند بهره وری شاخص های اختصاصی سازمان شیلات ایران
-
تقدیر نماینده رئیس جمهور از عملکرد بندرامام در تأمین کالاهای اساسی و جذب سرمایهگذاری
-
شیلات و نهادهای نظارتی در مسیر پایداری تولید
-
نشست هماندیشی مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با معتمدین و فعالان اقتصادی بندرلنگه
-
صالحیامیری وارد ریاض شد
-
شهرسازی مسئولانه، ضرورتی حیاتی برای تابآوری و توسعه پایدار است
-
نهضت مدرسه سازی در وزارت راه و شهرسازی
