تاریخ انتشار:1401/3/7
شاخص های کلیدی عملکرد بندری و دریایی پایش می شود

شاخص های کلیدی عملکرد بندری و دریایی پایش می شود

اقتصاد سرامد - سرپرست دفتر فن آوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام خبر تدوین شاخص های کلیدی عملکرد (Key Performance Indicator) در این سازمان با هدف ارتقای بهره‏وری و عملکرد دریایی و بندری، گفت: این سازمان با ایجاد داشبوردهای مدیریتی و شاخص های کلیدی عملکرد در جهت ارتقای عملکرد و افزایش سودآوری قدم برداشته تا در گرایش های تجاری بدون اتلاف وقت و هزینه و انرژی در سایر مسیرها به دنبال اهداف کلان و اساسی خود متمرکز شود.

به گزارش اقتصاد سرامد، سعید خورسندی با اشاره به اهمیت استراتژیک شاخص‏ های عملکرد و پایش مستمر آنها جهت کنترل برنامه استراتژیک، اظهار داشت: با شاخص‏های کلیدی عملکرد، به درستی هدف گذاری، عملکرد درست در فرایندها و دستیابی به اهداف پی می بریم و با اندازه گیری شاخص‏های کلیدی عملکرد متوجه شویم که کدام یک از اهداف کسب و کار محقق شده است.

وی افزود: از جمله شاخص‏های تعریف شده طی این فرایند می‏توان به شاخص ترافیک دریایی (Maritime Traffic)، ترافیک شناورها (Vessel Traffic)، ماندگاری کالا ، حمل‌ونقل چندوجهی، زمان حضور شناور در بندر (Port Time) ، میزان کانتینری شدن، عملکرد به موقع، ردپای کربن و سطح ایمنی اشاره کرد.

سرپرست دفتر فاوای سازمان بنادر با اشاره به احصای ۱۵۹ شاخص توسط گروه مطالعات راهبردی و مدیریت دانش در این سازمان و تقلیل آن به  ۱۰ شاخص در یک فرایند ارزیابی و تجزیه و تحلیل توسط خبرگان بندری و دریایی و مدیران سازمان بنادر، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات سازمانها در زمینه استفاده بهینه از داده های موجود در سامانه های عملیاتی، پیاده سازی سامانه های مدیریت و پایش داده ها از جمله داشبوردهای مدیریتی و هوش کسب و کار (Business Intelligence) است.

خورسندی با بیان اینکه یکی از ارکان تصمیم‎گیری صحیح توسط مدیران، اتکا به اطلاعات و گزارش های تحلیلی به جای تکیه بر نظرات و عقاید افراد است، تاکید کرد: اغلب گزارش های سیستم های عملیاتی، ساده و صرفاً نمایانگر عملیات انجام شده در سیستم هستند و نمی‏توان به وسیله آنها، در زمان کوتاه، گزارش های تحلیلی و چند بعدی تهیه کرد. این درحالی است که دانسته هایی که بر اساس مقادیر کمی بیان می شوند، عمدتاً قابل استدلال‏ و قابل درک‏ هستند.

برچسب ها : اقتصاد دریا بنادر اقتصاد سرامد

اخبار روز
ضمیمه