گل پور، مدیر شرکت قفس گستران کاسپین در گفت و گو با اقتصادسرآمد:

تولید را از مزرعه به سفره مردم برده ایم

شرکت قفس گستران کاسپین زیر نظر اداره کل شیلات مازندران فعالیت دارد، واحد فرآوری‌ که تا پیش از این در صنعت آبزیان غیر فعال و راکد بود، اما با راه اندازی مجدد و تشکیل یک مرکز فرآوری برای بسته‌بندی ماهی، استحصال خاویار در زنجیره بزرگ آبزیان قرار گرفت و امید در دل دست اندر کاران این شرکت و فعالان این حوزه در منطقه بار دیگر زنده شد.
قفس گستران کاسپین تولید را از مزرعه به سفره مردم برده است
 حبیب گل پور، مدیر شرکت قفس گستران کاسپین در گفت و گو با خبرنگار روزنامه دریایی سرآمد گفت: شرکت قفس گستران کاسپین به دنبال پیاده سازی مدیریت از تولید به مصرف است که در همین راستا موفق عمل کرده است به طوری که توانسته به معنای واقعی کلمه تولید را از مزرعه به سفره مردم ببرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر بر آن هستیم که زنجیره ارزش‌ را راه اندازی کنیم در همین راستا نهایت تلاش خود را به کار بستیم تا از مقوله تولید به سفارش برسیم به گونه ای که برای اولین بار در استان مازندران این موضوع معنا پیدا کرده است.
این فعال آبزی پروری با اشاره به اینکه هدف ما از تولید قفس، صادرات بوده است یعنی هرچه تولید شود، بتوان آن راصادر کرد.
فعالیت ما در شرکت قفس گستران کاسپین فقط به قفس ختم نمی‌شود
وی تاکید کرد: فعالیت ما در شرکت قفس گستران کاسپین فقط به قفس ختم نمی‌شود، با پرورش بچه‌ ماهی از قضیه تکثیر شروع کردیم، به فعالان این حوزه کمک می کنیم، مشاوره فنی می‌دهیم، غذای رایگان می‌دهیم، محصول را در زمان تعیین‌شده تحویل می‌گیریم.
وی با بیان این مطلب که به من تکلیف کرده‌اند در خطه شمال خدمت کنم گفت: برای تامین ماهی کیلکا مورد نیاز مصرف داخلی و بازار خارجی نیز اقدام کرده و در شبکه توزیع راه اندازی کردیم به طور کلی ما در مقوله تولید با موفقیت چشمگیر دست پیدا کرده و به دنبال صادرات محصولات است.  
وی با تاکید بر این مطلب که در چهار ماه از دو فصل پاییز و زمستان مشکل تامین بچه ماهی داشتیم در حال حاضر این خلا را در مجموعه پر کرده و جلوی هدر رفت و دور ریز 13درصدی پرورش ماهی قزل آلا را گرفتیم.
گلپور با اشاره به نگاه غلط جامعه نسبت به لاکچری بودن آبزیان در سبد غذایی خانوار ایرانی تصریح کرد: در مجموعه ما با فرآوری و بسته بندی در قطعات کوچک ماهی و اضافه کردن ماهی کیلکا به صورت چیس این خلا بزرگ حوزه امنیت غذایی و سلامت جامعه را پر می کند.
مدیر شرکت قفس گستران کاسپین به اهمیت مقوله تولید بر پایه فنآوری و دانش بنیان تاکید کرد و افزود در این مجموعه با بهره گیری از توان متخصصان آبزی پروری به طور جدی در راستای شعار سال و تاکیدات مقام معظم رهبری گام های موثری برداشته است. 
ارزش ها و خط و مشی شرکت قفس گستران کاسپین
در شرکت قفس گستران کاسپین، محور و اولویت اصلی، مشتریان هستند و در اولویتهای راهبردی بعدی، نیروی انسانی شرکت، برتری های عملیاتی و فرآیندها مورد توجه جدی قرار میگیرند. شرکت بر نیازها و خواسته های مشتریان داخلی و خارجی متمرکز است و در این راستا شفافیت، صداقت و راستی، مروت و انصاف و مسئولیت پذیری نسبت به محیط زیست از مهمترین رویکردها و ارزشها در مسیر فعالیت ماست. 
اولویت اول، مشتریان 
تلاش ما تشخیص دقیق و سریع نیازمندیهای مشتریان است. رویکرد ما و برآوردن سریع، فعال و خلاقانه انتظارات دائم در حال تغییر مشتریان و مصرف کننده ها در جهت زندگی بهتر است. ما اعتقاد داریم، حال خوب مشتریان، مهمترین سرمایه ماست. 
برتری عملیاتی 
رویکردهای اتخاذ شده در برتری عملیاتی، شامل استفاده موثر از فناوری، فرآیندهای عملیاتی ناب، سیستماتیک تعریف شده کسب و کار و سیستمهای سریع و داده محور پشتیبانی است. چابکی و سرعت تصمیم گیری، محور صلاحیت سازمانی ماست. 
نیروی انسانی 
نیروی انسانی مجرب و آموزش دیده شرکت، احساس موفقیت و وفاداری به مجموعه دارند و نسبت به توسعه دانشبنیان، به طور کامل، منطبق و همراهند، به جریان آزاد اطلاعات و همدلی، ارزش می دهند و مدیریت مشارکتی و فرهنگ موفقیت محور را پذیرفتهاند و این ارزشها را تبدیل به شعار سازمانی خود یعنی دانش، اخلاق و پیروزی کردهاند و در نهایت، نیروی انسانی ما با ارزش ترین دارایهای ما هستند. 
محورهای اخلاقی حاکم بر شرکت 
احترام به ارزشهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی محل فعالیت سرلوحه حرکت ما قرار دارد. تلاش ما این است که کلیه فعالیت‌های شرکت، شفاف و قانونی و اخلاق مدارانه باشد. در این مسیر تاکید ما بر راستی و صداقت، احترام متقابل در ارتباطات و مروت و انصاف است. 
جامعه محوری و مسئولیت پذیری نسبت به محیط زیست 
تمامی عملیات شرکت، معتقدیم که برای آینده ای بهتر، نگاه جامعه محور و مسئولیت پذیری در مقابل محیط زیست، طبیعت و منابع طبیعی باید سرلوحه ما و پیوستن تمام تصمیمها قرار گیرد. به عنوان یک شرکت با دغدغه جامعه محوری و مسئولیت پذیری در مقابل محیط زیست و منابع طبیعی در حد توان از آموزشهای همگانی، ورزش، فرهنگ و هنر پشتیبانی میکنیم و سعی در اصلاح الگوی مصرف در استفاده از انرژی و کاهش ضایعات و تبدیل آن به محصولات دارای ارزش هستیم.
تولید را از مزرعه به سفره مردم برده ایم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه