مدیرکل شیلات مازندران:

پسروی آب دریای خزر تبعات منفی زیادی بر فعالیت‌های شیلاتی مازندران دارد

مدیرکل شیلات مازندران گفت: پسروی دریای خزر تاثیرات منفی و متفاوتی را برای فعالیت‌های شیلاتی از جمله طرح‌های پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی( بااستفاده از آب دریا) ، تردد شناورهای کیلکاگیر و همچنین مهاجرت ماهیان رودکوچ دریایی به مناطق بالادست رودخانه‌ها را به همراه خواهد داشت.
به گزارش اقتصاد سرآمد، قاسم کریم زاده  در بازدید از مصب رودخانه بابلرود در بندر صیادی شهرستان بابلسر افزود: مصب رودخانه‌های استان که محل تلاقی دریا با رودخانه هاست، محل اصلی مهاجرت و زایشگاه تخم ریزی آبزیان بوده که دچار افت کاهش سطح آب می‌شوند.
وی ادامه داد: اداره کل شیلات مازندران با بهره گیری از مشارکت‌های مردمی به ویژه تشکل‌های صیادی و دستگاه‌های اجرایی در سطح ملی و استانی ، سازمان شیلات ایران ،مدیریت بحران استان ، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها درصدد فراهم نمودن شرایط مناسب برای تردد شناورهای صیادی و کیلکا گیر است.
مدیرکل شیلات مازندران گفت: در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های متعدد را انجام دادیم که هم اکنون یک دستگاه کاترساکشن در مصب رودخانه بابلرود در حال لایروبی مسیرها است.
کریم زاده افزود: با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده درنظر است یک دستگاه بیل و بارج از سوی سازمان شیلات ایران پس از طی مراحل قانونی در اختیار استان قرار گیرد که امیدواریم بتوانیم زمینه لازم را برای تردد شناورهای صیادی فراهم کنیم.
پسروی آب دریای خزر تبعات منفی زیادی بر فعالیت‌های شیلاتی مازندران دارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه