معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور؛

نخبگان، مالکان اصلی بازار فناوری هستند

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نخبگان را مالکان اصلی بازار فناوری دانست و گفت: یکی از صفات بارز نخبگانی، میهن پرستی است، اینکه فرد خود را متعهد بداند که در شرایط سخت در کنار کشور بماند و برای آبادانی و گذر از پیچ‌های تاریخی آن تلاش کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در نشست با نخبگان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور با بیان اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به دنبال جدی‌تر کردن نقش آفرینی نخبگان در اداره امور کشور است، افزود: یکی از طرح‌ها این است که سالی بین ۱۸ تا ۲۰ طرح کلان ملی را با ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوران، صنعتگران، بهره‌برداران و تامین کنندگان مالی طرح‌ها اجرایی کنیم تا با این کار بازار درست و منطقی برای این شرکت‌ها ایجاد شود.
وی تصریح کرد: ایجاد مراکز ملی در حوزه‌های تخصصی نیز دیگر اقدامی است که در این معاونت به شکل جدی پیگیری می‌کنیم. مراکزی که با حمایت بخش دولتی و با مدیریت بخش خصوصی اداره خواهند شد.رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه با یادآوری اینکه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهروی یکی از نهادهای هم‌راستا و هم جهت با پیشنهادها و دغدغه‌های نخبگان است، خاطرنشان کرد: این معاونت با نکات و موضوعات مطرح شده موافق است و این شاید اتفاق نادری باشد که نظرات مخاطبان با دستگاه مربوطه یکی و هم راستا است. بنابراین می‌توانیم با همفکری برای رفع نواقص و مشکلات هم‌قدم شویم.دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ما در حوزه نخبگانی؛ اطلاق‌های نادرستی است که به این قشر تعلق می‌گیرد که گاهی آسیب‌رسان و اشتباه است. از نظر من یک تعریف کلی برای نخبگی وجود دارد و آن این تعریف است که نخبه به دلیل داشتن برخی صفات ویژه از اطرافیان خود بالاتر و خاص‌تر است و این نخبگی تنها در دانش نیست، بلکه در مدیریت، تامین مالی، تجارت و غیره هم باید سرآمدی فرد اثبات شود.وی افزود: تعریف ملی از نخبگی را باید بازتعریف کنیم و به افرادی که استعداد موثر قابل بالفعل کردن دارند را نخبه بدانیم بنابراین اطلاق این صفت ویژه تنها به فارغ‌التحصیلان، یک اشتباه راهبردی است.معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور همچنین گفت: یکی از صفات بارز نخبگان؛ میهن پرستی است. اینکه فرد خود را متعهد بداند که در شرایط سخت و دشوار هم در کنار کشور بماند و برای آبادانی و گذر از پیچ‌های تاریخی آن تلاش کند. فرد نخبه بر باورها و اعتقادات خود اصرار دارد و پایداری می‌کند.
نخبگان، مالکان اصلی بازار  فناوری هستند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه