قالیباف در سخنرانی افتتاحیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی APA:

آسیا الهام‌بخش نظم بین‌المللی جدید و عادلانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، آسیا از رشد و توسعه‌ی بالایی برخوردار بوده، گفت: ما نیازمند تحقق یک نظم بین‌المللیِ جدید و عادلانه هستیم که آسیا الهام‌بخش و سرچشمه اصلی آن باشد و در این راستا مهم است که به ایده چندجانبه‌گرایی، به عنوان یک الگوی همکاری آسیایی متعهد بمانیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدباقر قالیباف در افتتاحیه سیزدهیمن نشست مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی به میزبانی کشور ترکیه گفت: در ابتدا مایلم مراتب خرسندی خود را از شرکت در نشست ارزشمندِ مجمعِ عمومیِ مجالس آسیایی ابراز نمایم. 
از اقدامات شایسته مجلس ملی ترکیه، به ویژه تلاش‌های برادر گرامی‌ام  جناب آقای شنتوپ، ریاست محترم مجلس ملی ترکیه،  برای میزبانی و تمهیدات عالیِ مربوط به برگزاری این نشست قدردانی می‌نمایم. همچنین مراتب قدردانی خود را از دبیرخانه  و دبیرکل محترم مجمع مجالس آسیایی و همکاران ایشان برای کار حرفه‌ای در امر برنامه‌ریزی نشست  و تهیه اسناد آن اعلام می‌کنم.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر جهان در حال سپری کردن دوره‌ای پرچالش است.  چالش‌هایی که تنها مربوط به یک کشور،  یک منطقه یا یک قاره نیستند،  بلکه همه‌ی انسان‌ها را در هر کجای کره‌ی زمین  تحت تأثیر قرار می‌دهند. چالش‌هایی همچون تغییرات آب و هوایی،  بیماری‌های همه‌گیر، تروریسم، اشغالگری و تجاوزگری قدرت‌های امپریالیستی، نقض حقوق بشر و مهاجرت.
 وضعیت امروز جهان به گونه‌ای است که  همه‌ی ما باید برای حل این چالش‌ها احساس مسئولیت کرده  و با همکاری یکدیگر برای ساختن آینده‌ای مشترک تلاش کنیم.  انسانیت برای عبور از چالش‌های حال و آینده  مسیری جز همبستگی و همکاری در پیش ندارد.. رئیس دستگاه قانونگذاری کشور در این اجلاس آسیایی گفت: ما نیازمند تحقق یک نظم بین‌المللیِ جدید و عادلانه هستیم که آسیا الهام‌بخش و سرچشمه اصلی آن باشد. 
در این راستا مهم است که  به ایده چندجانبه‌گرایی، به عنوان یک الگوی همکاری آسیایی متعهد بمانیم  در این راستا متعهد ماندن به اصول اساسی  مانند احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی همه‌ی کشورها، حمایت از عدم مداخله در امور داخلی یکدیگر، احترام به حق انتخاب مستقل ملت‌ها  و مخالفت مؤثر با یک‌جانبه‌گرایی و اشغالگری ضرورت دارد.
قالیباف اظهار داشت: ما ملت‌های آسیایی چنانچه در این برهه حساس از تاریخ  به وظایف خود به درستی عمل نماییم، تأثیر اقدامات ما به جغرافیای این قاره کهن محدود نشده  و جهان را دستخوش تغییرات مثبتی خواهد ساخت  که ارمغان آن برای دنیا، صلح، امنیت و رفاه خواهد بود. 
برای تحقق این مهم، ما باید به نیازهای مبرم تمامی کشورهای آسیایی توجه کافی مبذول داشته و همکاری‌های عملی در زمینه‌های کلیدی مانند کاهش فقر، امنیت غذایی، تأمین مالی توسعه متوازن و صنعتی شدن را  با هم به پیش ببریم  تا بدین ترتیب به توسعه برابر و عادلانه  برای کلیه ملل آسیایی نائل گردیم.
 آسیا الهام‌بخش نظم بین‌المللی جدید  و عادلانه است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه