معاون صمت استان تهران

پشم باکیفیت بافت فرش به شیوه دانش بنیان تولید می‌شود

 معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: به منظور بافتن فرش دستباف با کیفیت در این استان، از روش‌های دانش بنیان برای تولید پشم مرغوب استفاده می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسن میرزایی به ایرنا افزود: با توجه به اهمیت کیفیت مواد اولیه در دستیابی به فرش دستباف با کیفیت، تولید پشم مرغوب ضرورت دارد و باید در چرخه تولید آن دقت کرد.
وی یادآور شد: تولید پشم با کیفیت از مرحله پشم چینی تا بخش نخ، هر کدام نقش بسزایی در روند تولید فرش دستباف با کیفیت دارد تا آنجا که پشم دام زنده، کیفیتی به مراتب بالاتر از پشم دام مرده دارد.میرزایی اظهار داشت: هم اکنون یکی از مشکلات تولید پشم، دباغی پوست دام ذبح شده است، در حالی که این پشم کیفیت زمانی که دام زنده باشد را ندارد.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه پشم پرکاربردترین مواد اولیه فرش دستباف است، گفت: پشم پوست بسیاری از دام های کشتار شده پس از دباغی برای تبدیل به چرم، چیده می شود که آغشته به مواد شیمیایی است و نیاز به شستشو دارد.وی خاطرنشان کرد: فاصله زمانی پشم چینی تا شستشو زمانبر است و همین مسئله موجب از دست رفتن کیفیت اولیه محصول می شود.
میرزایی با اشاره به فعال سازی شرکت دانش بنیان الیاف پشمی مصرفی در فرش دستباف در استان تهران ادامه داد: این واحد دانش بنیان تمامی زنجیره تولید پشم را در دستور کار دارد و در هر ساعت ۳۰۰ کیلوگرم پشم با کیفیت تولید می کند.معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران ادامه داد: این شرکت دانش بنیان در تلاش است تا کار پشم چینی را از دام زنده انجام و فاصله مرحله پشم چینی از پوست دام کشتار شده را کاهش دهد تا کیفیت محصول کاهش نیابد.
وی اضافه کرد: این شرکت تمام مراحل را به صورت مکانیزه انجام می دهد و همین مساله موجب می شود تا پشم به دست آمده کیفیت بالایی داشته باشد که بدون شک در تولید فرش دستباف با کیفیت نیز تاثیر بسزایی دارد.تهران با ۴۳ هزار بافنده از بزرگترین استان های تولیدکننده فرش دستباف کشور محسوب می شود.
 پشم باکیفیت بافت فرش  به شیوه  دانش بنیان تولید می‌شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه