شرکت گاز و این روزهای سرد؛ « اقتصادسرآمد» گزارش می دهد

دستور مسئولان استانی به شرکت گاز برای بازنگری در قبوض گاز

گروه انرژی – محمد کیان اسماعیلی - این روزها اخبار قطعی و وصل یا افت گاز در کشور ترند رسانه هاست و خبرنگاران این حوزه سوژه اصلی شان همین موضوع شده، در این میان مدیریت بحران اما مساله ای است که بیشترین اهمیت را داشته است. برای تنظیم یا مدیریت دسترسی مردم به گاز در برخی استان ها، صنایع با تعطیلی اجباری روبرو شدند، استان تهران یا برخی دیگری از استان ها تعطیل شدند این ها همه و همه چیزی نیست جز مدیریت بحران در شرایط جوی سرد کشور. جدای از مساله قطعی گاز موضوع افزایش گازبها یا شبهات در محاسبه هزینه مصرف گاز شهروندان با واکنش مردم و مسئولان در استان ها روبرو شده است
برنامه‌ای برای قطع و یا سهمیه‌بندی
 گاز نداریم!
عباس اعظمی سخنگوی شرکت ملی گاز در خبری خوب با اشاره به اینکه برنامه‌ای برای قطع و یا سهمیه‌بندی گاز نداریم و پشت آن خبر خوب اما خبر از قطعی گاز داد و گفت: علت قطعی های پراکنده در استان های مختلف در مقاطع زمانی خاص کمبود گاز نیست و بعضا به دلیل مشکل فنی و یا بروز حادثه و یا انجام پروژه ها توسط بخش های دیگر است. 
وی با بیان اینکه در تمام فصل ها ممکن است قطع گاز به دلیل انجام پروژه و یا حادثه اتفاق بیفتد، اظهار کرد: در تمام استان های کشور شاهد این مساله هستیم، دیروز شاهد چند مورد قطعی بودیم که امری متعارف است و اگر حادثه نباشد، اطلاع رسانی قبل از قطع صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه برای همین مساله بخش های مختلفی همچون بهره برداری، امداد، پشتیبانی در مناطق مختلف در شرکت های گاز وجود دارند، اظهار کرد: به طور مثال ممکن است شهرداری و یا مخابرات یک پروژه عمرانی داشته باشند، که در این شرایط در صورت لزوم قطع گاز اعمال می شود.
سخنگوی شرکت ملی گاز با بیان اینکه قطع گاز یا به دلیل حادثه یا انجام پروژه است و این موضوع منوط به فصل خاصی نیست و هیج ارتباطی نیز با کمبود گاز یا مسائلی از این دست ندارد، گفت: برنامه ای برای قطع گاز و یا سهمیه بندی وجود ندارد.
دادستان لرستان: پرداخت قبوض گاز در ازنا و الیگودرز متوقف شد
در شرق لرستان ۲ شهرستان الیگودرز و ازنا از جمله مناطق سردسیر استان لرستان محسوب می شوند خبری از سوی داریوش شاهون وند دادستان عمومی و انقلاب مرکز لرستان منتشر شده است که در این باره گفت: قبوض نامتعارف گاز در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز موجب گلایه برخی شهروندان شده بود که تا بررسی مجدد دستور توقف پرداخت گازبها در این شهرستان ها صادر شد. 
وی افزود: پس از پیگیری های انجام شده و برگزاری جلساتی در این خصوص و مکاتبات انجام شده با شرکت گاز لرستان پرداخت این قبوض فعلا جهت بررسی های بیشتر متوقف شده است.وی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی پرداخت اینگونه قبوض برای مشترکان سنگین است و نیازمند بررسی بیشتر خواهد بود.
رییس اداره گاز شهرستان ازنا نیز با تایید صدور قبوض میلیونی برای برخی شهروندان به خبرنگار ایرنا گفت: سال های قبل هم شاهد این نوع قبض ها بوده ایم و احتمال خرابی کنتور و یا اشتباه انسانی در صدور این نوع قبض گاز هم حدود صفر است.
توزیع قبوض گاز مصرفی مشترکان تا بررسی مجدد متوقف شود
 در استان کردستان نیز استاندار کردستان به شرکت گاز استان دستور داده است که توزیع قبوض و ارسال پیامک بهای گاز مصرفی مشترکان را تا بررسی مجدد متوقف کند. 
در حال حاضر در این استان، ۳۱ شهر و هزار و ۵۰۷ روستای کردستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۸ درصد جمعیت روستایی زیر پوشش شرکت گاز هستند و۶۰۲ هزار مشترک در بخش‌های مختلف خانگی، اداری و صنعتی کردستان از خدمات شرکت گاز بهره‌مند هستند.
اسماعیل زارعی کوشا به دنبال افزایش بهای گاز تعدادی از مشترکان کردستانی در صفحه اجتماعی اینستاگرام خود از مشترکانی که نسبت به بهای گاز مصرفی اعتراض دارند خواست در انتظار اطلاعیه بعدی بمانند.
مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان هم در مورد افزایش بهای گاز مصرفی برخی از مشترکان گفت: مصرف کنندگان گاز طبیعی برای پرداخت گاز بهای مصرفی در ۱۲ رنج تقسیم‌بندی می‌شوند که به نسبت گاز مصرفی تعرفه‌هایشان متفاوت خواهد بود.
احمد فعله گری افزود: پله یک تا سه که تا ۴۲۵ متر مکعب مصرف گاز یک واحد در ماه است با کمترین نرخ ممکن و بدون تغییر نسبت به سال قبلی است اما پله ۴ تا ۶، تا ۶۵۰ متر مکعب شاهد افزایش قیمت خواهند بود و پله های ۷ و ۸ و ۹ و ۱۰ هم جزء مشترکان پر مصرف خواهند بود که ۵۰ درصد افزایش قیمت را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.
وی افزود: بیشترین افرادی که دارای فیش‌های نجومی هستند مربوط به مشترکین پله های ۱۱ و ۱۲ هستند که مصرف یک ماهشان از هزار متر مکعب بیشتر بوده است و به ازای هر متر مکعب ۶ هزار تومان هزینه‌ی گاز بهایشان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: بر اساس آخرین برآوردهای صورت گرفته، ۲۱ درصد مشترکان گاز(۱۰۰ هزار مشترک) در استان، پرمصرف هستند.
وی با بیان اینکه ۱۵ هزار و ۵۰۰ مشترک معادل سه درصد مشترکان گاز در استان بسیار پرمصرف (بدمصرف) هستند، افزود: این مشترکان ماهانه بیش از هزار مترمکعب گاز مصرف می کنند و به ازای هر مترمکعب ۶ هزار تومان برای آنان محاسبه می شود.
  دستور مسئولان استانی به شرکت گاز برای بازنگری در قبوض گاز
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه