وزیر نفت
افزایش 83 میلیون بشکهای صادرات نفت نسبت به سال قبل
وزیر نفت گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری، ۱۴ میلیارد دلار در سامانه نیما و بهتازگی در سامانه مبادلات ارزی واریز کردهایم و این مهم با افزایش ۱۹۰ میلیون بشکهای فروش نفت و میعانات نسبت به سال ۹۹ و افزایش ۸۳ میلیون بشکهای نسبت به سال ۱۴۰۰ محقق شد.به گزارش اقتصادسرآمد، جواد اوجی، وزیر نفت در مراسم رونمایی از معاملات گواهی سپرده نفتخام و میعانات گازی اظهار داشت: فعالیت 16 ماهه شرکت ملی نفت ایران و جلسات متعدد بین وزارت نفت و وزارت اقتصاد منتج به رونمایی از گواهی سپرده نفتخام در بورس انرژی شده و در این همکاری، همه ایرادها و معایبی که در نسخههای مشابه آن در دولت گذشته وجود داشت برطرف شد.وی افزود: مشارکت حداکثری سرمایههای خرد مردم در این معاملات از موضوعهای کلیدی است و این طرح میتواند در جهت مدیریت نقدینگی جامعه، بسیار مفید باشد.اوجی با بیان اینکه "از زمان آغاز بهکار دولت در شهریورماه 1400، مشکلات و مسائل عدیدهای در همه سازمانها و وزارتخانهها بهویژه در وزارت نفت وجود داشت"، گفت: همه از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نگران فروش نفت بودند و درباره توانمندی وزارت نفت برای فروش نفت شک داشتند، در آن دوران آمار فروش نفت بسیار پایین آمده بود، اما امروز رکورد فروش نفتخام کشور از سال 97 تاکنون، شکسته و بیشترین میزان فروش روزانه نفتخام را ثبت کردهایم.وزیر نفت با بیان اینکه تحریمهای این روزها بسیار سنگینتر از تحریمهای دولت گذشته است و در آن زمان اتحادیه اروپا برای تحریمها همراه آمریکا نبود، گفت: این روزها شاهد شدیدترین تحریمها نه تنها در حوزه فروش نفت، بلکه در حوزه بانکی، حمل و نقل و بیمهای هستیم و با این وجود به لطف پروردگار، کار جهادی، برنامهریزی، استفاده از ظرفیتها شاهد تحقق دیپلماسی قوی انرژی هستیم و فروش نفت به بیشترین میزان سالهای اخیر رسیده است.وی افزود: در 11 ماهه سال جاری، 14 میلیارد دلار در سامانه نیما و بهتازگی در سامانه مبادلات ارزی واریز کردهایم و این مهم با افزایش 190 میلیون بشکهای فروش نفت و میعانات نسبت به سال 1399 و افزایش 83 میلیون بشکهای صادرات نفت و میعانات گازی نسبت به سال 1400 محقق شد که درآمدهای حاصل از آن به کل وصول شده است.وزیر نفت از افزایش 15 درصدی صادرات گاز نیز در همین دوره خبر داد و گفت: در حوزه گاز شاهد افزایش 14 درصدی صادرات نسبت به پارسال هستیم که صادرات 6.5 میلیارد دلاری را در پی داشت و در صادرات گاز مایع (الپیجی) نیز افزایش 21 درصدی صادرات را شاهد بودیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
صادرات ۱۴ میلیارد دلار بنزین از طریق بورس انرژی در ۵ سال گذشته
-
آغاز معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی
-
موافقت اصولی احداث ۱۵ هزار مگاوات نیروگاه جدید صادر شد
-
افزایش 83 میلیون بشکهای صادرات نفت نسبت به سال قبل
-
حجم تبادل برق ایران و پاکستان به ۲۰۰ مگاوات افزایش مییابد
-
احتمال کشف ذخایر جدید گاز در پارس جنوبی
-
سهم ایران در بازار جهانی کالاهای با ارزش افزوده بالا، بیشتر میشود
-
علاقه تاریخی عربستان برای همکاری نفتی با ایران
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



