سال نو مبارك! 1402، سال اميد و آرزو

فيروز اسماعيلي نژاد
طي سال 1401، تلاش هميشگي ما اين بود كه به خبرها و فعاليت‌هاي حوزه دريا توجه و تمركز داشته باشيم تا در حد خود، مروج اقتصاد درياپايه باشيم. اين سال را پشت سرگذاشتيم در حالي كه در روزهاي پاياني آن، شاهد خبرهاي خوب از رويكرد درياپايه دولت جمهوري اسلامي ايران بوديم و اين اميد را در ما زنده كرد كه سال 1402، سالي دريايي باشد. سال پيش رو، اميدهايي در بر دارد كه علاوه بر رويكرد دولت به اقتصاددرياپايه و به رسميت‌شناختن اقتصاد دريايي، شهامت و قاطعيت تصميم‌گيري در زمينه‌هاي مختلف نويدبخش «اقدامات انقلابي و فعاليت‌هاي جهادي» است تا وضعيت كشور رو به بهبود برود.گرچه نگراني‌ها همچنان سر جاي خودشان خوش نشسته‌اند و به آساني بر نمي‌خيزند، اما اميدها همواره در مبارزهاي نفس‌گير «درميدان عمل» خواهند بود و ما را زنده نگاه مي‌دارند.
نگراني از گراني وحشي و تورم لگام گسيخته‌اي كه چنگ و دندان نشان مي‌دهد كه در سال آينده بيشتر بتازد و فشار بر مردم را از حد بگذراند. پيش‌بيني‌ها خوشايند نيست؛ اما اميد به قاطعيت دولت سيزدهم و اجراي برنامه‌هاي بزرگ سياسي و اقتصادي وجود دارد و اميد كه كه اميدواري ما نسوزد.نگراني از بازي دلار و فراز و فرودهاي هراسناك بورس و بازار سرمايه وجود دارد كه انتهايي براي آن قابل تصورنيست. نقدينگي بيش از حدي كه در جامعه سرگردان مي‌چرخد و جز تورم‌زايي كاري نمي‌كند، نگران‌كننده بوده و هست، تا چه تدبيري بكند دولت سيزدهم بايد منتظر ماند. هر چه هست، سه ماهه نخست سال آينده، نهايت اميد و هراس است. اگر اميد ببرد و اقدامات دولت معنا دار باشد، به سراشيبي سختي‌ها رسيده‌ايم وگرنه همچنان بايد يك سربالايي ديگر را نفس‌زنان با بارهاي متعدد معيشتي و اقتصادي و سياسي و فرهنگي به دوش بكشيم.
سال نو مبارك. 
مبارك باد به ناجي عالم بشريت كه تمام اميدها از او آغاز و به او ختم مي‌شود. سالي ديگر در انتظارش گذشت با همان اميد‌ها و هراس‌ها. اميد به آمدنش و هراس ازنيامدن. اميد به عشقش وهراس از نديدنش. سال نو بر او كه مي‌آيد و ايران را مركز عدل و داد جهانيان مي‌كند، مبارك باد. مبارك باد بر رهبري معظم انقلاب و ملت ايران اسلامي.و مبارك باد بر اهالي دريا. هر آن‌كه صبح‌ها چشمانش را به روي دريا باز مي‌كند و شباهنگام با خاطره دريا به خواب مي‌رود. همه آنان كه دل دريايي‌شان را با دريا پيوند زده‌اند و براي دريا كار مي‌كنند و شعارشان اين است: از دريا، با دريا، براي مردم. 
سال نو مبارك. 
سال نو مبارك! 1402، سال اميد و آرزو
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه