معاون سازمان خصوصیسازی
پرداخت سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپردهگذاری مرکزی
معاون سازمان خصوصیسازی گفت: سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت به وسیله سازمان خصوصیسازی دریافت و از طریق شرکت سپردهگذاری مرکزی توزیع میشود.به گزارش اقتصادسرآمد، محمود قامت در پاسخ به این پرسش که سود 13 شرکت غیربورسی حاضر در پرتفوی سهام عدالت چگونه دریافت و به ذینفعان پرداخت میشود،به فارس گفت: سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت را هم گرفتیم و از طریق شرکت سپردهگذاری مرکزی و سامانه سجام بین سهامداران و ذینفعان توزیع کردیم و در زمینه دریافت سود شرکتهای سرمایهپذیر عدالت فرقی بین شرکتهای بورسی و غیربورسی وجود ندارد.وی گفت: سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت با استفاده از مصوبه شورای عالی بورس، دریافت میشود، البته برخی از شرکتهای سرمایهپذیر سهام عدالت، قسمتی از سود خود را صرف افزایش سرمایه شرکت میکنند و مابهازای آن را در قالب سهام جایزه و یا حق تقدم به ذینفعان میپردازند که برای سهامداران عدالت چه سود نقدی و یا حق تقدمها و سهام جایزه نیز دریافت و به حساب ذینفعان واریز میشود.قامت این را هم گفت: سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت از سالهای قبل هم دریافت کردیم و از طریق شرکت سپردهگذاری مرکزی به صورت یکجا به سهامداران پرداخت کردیم و همه سودهای جمعآوریشده چه از شرکتهای بورسی و یا غیربورسی باشد، از طریق سپردهگذاری مرکزی و سامانه سجام به حساب ذینفعان سهام عدالت واریز میشود.معاون سازمان خصوصیسازی اظهار داشت: سودهای جمعآوریشده در یکجا تجمیع شده و به صورت متمرکز از طریق سهامانه سجام واریز میشود.قامت همچنین در مورد اختصاص سهام عدالت به افراد جامانده گفت: هیات وزیران باید سبد قابل واگذاری از سهام مازاد خود را برای واگذاری در قالب سهام عدالت مشخص کند و ساز و کار اجرایی اعطای سهام از طریق شورای اجرایی اصل 44 مشخص شود که هنوز هیچ دستورالعملی برای اختصاص سهام به جاماندگان به سازمان خصوصیسازی ابلاغ نشده است.به گزارش فارس، برخی مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویشهایی در مورد اختصاص سهام عدالت به جاماندگان پویشهایی ثبت نام کردند. در این زمینه سال گذشته 3.5 میلیون افراد واجد شرایط و جامانده از دهکهای کمدرآمد توسط سازمان خصوصیسازی شناسایی و به دولت اعلام شد، اما در نهایت پرتفوی قابل واگذاری از سهام شرکتهای بورسی تا پایان سال گذشته مشخص نشد، در نتیجه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان در سال 1401 عملی نشد و در سال جاری هم به شرط اینکه دولت پرتفوی قابل واگذاری از باقی مانده سهام خود در شرکتها را معرفی کند، امکان واگذاری سهام به جاماندگان خواهد بود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
لایحه برنامه هفتم توسعه برآمده از آسیبشناسی برنامههای گذشته است
-
اقدامات ضربتی بانک مرکزی برای تسهیلگری در پرداخت وامهای خرد
-
مردم دیگر انتظار جهش قیمتها را ندارند
-
پرداخت سود شرکتهای غیربورسی سهام عدالت از طریق شرکت سپردهگذاری مرکزی
-
بانک صادرات ایران بر محور رعایت قانون و مقررات، «در خدمت مردم» است
-
تشکیل کمیته ویژه بانوان در بانک توسعه تعاون
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



