شناسایی ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان


مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هم اکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در سطح استان هرمزگان شناسایی و مطالعه شده است که میزان ۱۰ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و ۱۵ هزار هکتار نیز در حال احداث است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود بارانی در جمع دست اندرکاران صنعت تکثیر و پرورش میگو هرمزگان، استفاده از فن آوری و تکنولوژی های نوین، استفاده از سیستم های نرسی، مدیریت آب، استفاده از تجربیات کشورهای موفق در صنعت تکثیر و پرورش، بازمهندسی و تغیر ساختار در استخرهای پرورشی و ... را از اهم راهکارهای بهبود بیش از پیش وضعیت تکثیر و پرورش میگوی استان خواند.
وی برنامه ریزی هرچه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی لارو میگو، پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری، پیگیری رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید و توسعه  و ... را از دیگر برنامه‌های شیلات هرمزگان دانست.بارانی با مفید و لازم خواندن چنین جلساتی تصریح کرد: برپایی چنین نشست هایی می تواند مانع از بروز مشکلات شود و بی شک تداوم آن رشد و توسعه در صنعت آبزی پروری استان هرمزگان را به دنبال خواهد داشت.مدیرکل شیلات هرمزگان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در سطح استان هرمزگان شناسایی و مطالعه شده که میزان ۱۰ هزار هکتار آماده بهره‌برداری و ۱۵ هزار هکتار نیز در حال احداث است.
شناسایی ۵۰ هزار هکتار زمین برای پرورش میگو در هرمزگان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه