تشکل‌های صیادی در سیستان وبلوچستان نماد خدمت رسانی به جامعه صیادی هستند

 تبیین وظایف و مسئولیت‌های بهره‌برداران بنادر صیادی استان و نمایندگان تشکل‌های صیادی و همچنین موضوع تعرفه صید ابلاغی برای بهبود وضعیت صید جنوب استان از مهمترین برنامه‌های راهبردی شیلات سیستان وبلوچستان است.
به  گزارش اقتصاد سرآمد، مسوول هماهنگی امور معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان به مقایسه خدمات نظام قبل و بعد انقلاب در حوزه صید و صیادی پرداخت و گفت: در قبل از انقلاب هیچ بندر و اسکله ماهیگیری در استان وجود نداشت اما بعد انقلاب شکوهمند اسلامی، ساخت بنادر صیادی در دستور کار قرار گرفت بطوریکه هم اکنون ۸ بندر صیادی ، سه مرکز تخلیه صید ، ۴ موج شکن چند منظوره شیلاتی در طول نوار  ۳۲۰ کیلومتری سواحل استان پراکنده شده اند.
عبدالرحمن پارسا به اشتغال بیش از ۲۵هزار نفر از شهروندان استان در بخش صید و صیادی استان اشاره داشت و عنوان کرد: ناوگان صیادی استان مشتمل بر ۹۶۵ فروند شناور لنج و ۱۴۲۵ فروند شناور قایق که در سال ۱۴۰۱  استحصال ۲۸۵هزار تن انواع آبزیان از دریای عمان و اقیانوس هند ( آبهای دور) را رقم زدند.
تعدادی از نمایندگان تشکل‌ها ،مشکلات را بیان و نکته نظراتی را ارائه کردند. آراهیش مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی استان ضمن تشکر از خدمات بی بدیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در نوار ساحلی و بهره مندی بیشتر مردم از مواهب نظام به افزایش بیش از بیست برابری تعرفه صید ابلاغ شده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل انتقاد و خواستار بررسی و در صورت  امکان مساعدت ویژه برای  تعدیل و  تقلیل آن با توجه به‌ هزینه های سنگین  قیمت نهاده های صید و صیادی ازجمله تور، آذوقه، روغن موتور شناورها، تعمیرات موتورهای اصلی و فرعی و خطرات طوفان ،اشاره کرد.
 تشکل‌های صیادی در سیستان وبلوچستان نماد خدمت رسانی به جامعه صیادی هستند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه